|

Baikeris – kas tai?

Baikeris – gerietis. Blogas baikeris – retas reiškinys ir dažniausiai sutinkamas amerikiečių filmuose. Gero baikerio sveika fizionomijos spalva ir geras motociklas. Blogas baikeris taip pat turi gerą motociklą ir vešlią veido augmeniją. Jeigu pas baikerį didelis pilvas, tai jis rūpinasi drėgmės palaikymu savo kūne ir tam reguliariai vartoja alų, o jei baikeris liesas ir jį apspitę trys gražuolės – tai Miki Rurkas. Visi gamtos bei kiti dėsniai paneigia galimybę aptikti baikerį be motociklo (suprask – baikeris be pirdos – ne baikeris). Gerai ir gausiai ištatuiruotas baikeris gali atnešti nemenką pelną Tatu prezentacinių renginių metu. Dažniausiai skiriami du baikerių tipai: rytiniai ir naktiniai. Naktiniai baikeriai paprastai būna sukalbami, linksmi ir mielai sutinka išgerti. Rytiniai baikeriai – pikti ir užtinę. Tai tie patys naktiniai baikeriai, grįžtantys namo.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: pakaba

Paklauskite savininko, prieš kiek laiko/mylių keistos šakių tarpinės. Keisti reiktų kas 15-20k mylių. (Pakeitimas – $100 plius 2-3 val. darbo.) Apžerkite motociklą, suimkite priekinį stabdį ir stipriai nuleiskite prie šakių. Nusileisti ir grįžti į pirminę padėtį jie turėtų su tuo pačiu pasipriešinimu. Tai atlikite keletą kartų. Apžiūrėkite chromuotas šakių kojeles. Jos turėtų būti be jokių įbrėžimų, įlenkimų ir ant visiški neturi būti tepalų lašelių. Kai kuriuos įbrėžimus galima nupoliruoti, bet naujos šakių kojelės – brangios. Aptarti gali profesionalus mechanikas.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: elektra ir akumuliatorius

Jei didėjant variklio apsukų skaičiui, priekiniai žibintai ima šviesti ryškiau, akumuliatorius gali būti, jog išsikrauna akumuliatorius arba perdegė įtampos reguliatorius. Naujas – $80-120 plius pusė valandos darbo. Nelyginkite ryškumo, kai variklis dirba tuščia eiga su ryškumu, esant 10,000 r/m… lyginkite ~2,500 rpm su ~7,000 rpm.) Įtampą akumuliatoriuje, esant t ~3,000 rpm,… turėtų būti apie 13.8v. Jei mažiau nei 13.2 (ar daugiau nei 14.4), ko gero, prastas starteris. (~$300 už naują, ~$150 už seno ,,atnaujinimą”) arba reguliatorius (kainos nurodytos aukščiau) Profesionali mechaniko diagnozė kainuos apie $50-$100, bet padės apsispręsti.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: padangos

Visos padangos vis dar turi būti pažymėtos DOT skaičiumi bent jau ant vienos pusės, tačiau dabar pateikiama daugiau duomenų. Atkreipkite dėmesį į kodą, prasidedantį užrašu “DOT” ir turi iki 12 raidžių bei skaičių. Paskutiniai keturi skaičiai yra datos kodas “WWYY”formate, kur du WW skaičiai reiškia pagaminimo savaitę, o YY – tai du paskutiniai skaičiai, reiškiantys metus. Taigi, datos kodas “DOT913ACX3C2200” reiškia, jog pagaminta ’00 metų 22-ą savaitę. Jei trijų/keturių skaičių kodas šios schemos neatitinka, tai – ne datos kodas. Turėkite omenyje, jog kodas būna ant abiejų padangų (galbūt/greičiausiai skirtingas), o padangos turėtų būti keičiamos bent jau kas treji metai, arba pastebėjus pakenkimus: pradūrimus, įpjovimus šonuose, visišką nusidėvėjimą ir pan.) To išvengsite, reguliariai tikrindami padangas.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: sėdynė

Ieškokite įplyšimų vinilo apmušale. Naujas apmušalas gali kainuoti apie $100-150 (Paskaitykite geltonuosius puslapius.) Įtrūkimai ir įplyšimai sėdynėje sulaiko vandenį, todėl net ir po daugelio dienų jausite drėgmę. Itin nemalonu. Sėdynėms (ar galinei dalei) paprastai naudojamas rakinimo mechanizmas (panašų į degalų bako kamštelį), apsaugantis motociklą nuo vandalų. Mechanizmas turi atitikti jūsų raktelį. Priešingu atveju, pakeitimas kaimuos apie $80 + pusė val. darbo.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: degalų bakas

Ieškokite įlinkimų, kaip nurodyta aukščiau. Atidarykite, patikrinkite, ar nėra rūdžių ir/arba atskirų nuosėdų. Rūdys/nuosėdos – negerai, kadangi jos užkemša karbiuratorių. Rūdis reikia pašalinti: kainą numažinkite apie $150. Atidarę baką, turite matyti šviesaus gintaro spalvos degalus ir švarų metalą. Jei matyti į pieną panašios apnašos bako viduje, vadinasi, apnašos buvo išvalytas arba buvo bakas buvo padengtas naujai. Kartais dėl naujojo dengimo gali užsikimšti degalų takas iš bako. Už iš naujo padengtą baką vertėtų mokėti mažiau.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: klausimai pardavėjui

Kai prieinate pardavimo momentą, pardavėjas stengsis parodyti savo kaip prekybininko sugebėjimus, tačiau iš to galima nustatyti jo požiūrį į motociklo būklę. Pagal tai galima spręsti iš atsakymų į jam užduodamus klausimus:

Pateikite jam tokius klausimus:

Ar motociklas buvo kada nors nugriuvęs?
Jei pasakys “ne”, bet matote akivaizdžius to įrodymus, paprašykite jo paaiškinti.
Kada paskutinį kartą buvo keistas tepalas?
Tepalas turi būti keičiamas kas 10000 km arba 6 mėnesius, kas pirmiau ateina.
Krosinio motociklo tepalai turi būti keičiami po keletos pasivažinėjimų arba kas 500 km.
Kokia serviso/ aptarnavimo istorija?
Pažiūrėkite kokie įrašai serviso knygelėje

|

Prieš perkant naudotą motociklą: variklis, skysčiai, karbiuratorius

Kai kuriuose motocikluose yra kuro padavimo pompa, todėl, prieš užvedant variklį, reikia sudaryti slėgį. Jei, įjungus degimą, iš dujų bako pasigirsta švilpimas, palaukite, kol jis baigsis ir tada paspauskite starterį. Centrinės kojelės pagalba apvertę motociklą ir pakėlę į viršų užpakalinį ratą, patikrinkite, ar gerai įsijungia pavaros. Pakeltojo rato nesukite per greitai. Laikykite nuspaudę priekinį stabdį. Turite matyti tepalo lygį – pro stikliuką arba lazdelės pagalba. Jis turėtų būti tarp viršutinės ir apatinės padalos, kai variklis jau pora minučių, kaip išjungtas, o motociklas stovi lygioje vietoje. Paklauskite, kada paskutinį kartą buvo keisti tepalai. Reikėtų – kas 5k mylias ar kas 6 mėn. Krosiniams motociklams – daug dažniau.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: išmetimo sistema

Jei motociklas turi daugiau nei vieną išmetimo kanistrą, užveskite variklį ir prieš išmetimo vamzdžio galą laikykite popieriaus lapą (ne ranka, kad nenusidegintumėte). Taip suprasite, iš kanistro einantis slėgis yra tolygus. Turėtų būti. Priešingu atveju, tikriausiai vienas iš cilindrų neturi kibirkšties. Būkite labai atsargūs ir įsitikinkite, jog tikrai neapsideginsite! Apsivyniokite pirštus drėgnu popieriniu rankšluosčiu ir pirštais apčiuopkite išmetamąjį vamzdį, apie 7-9″ nuo variklio. Tai atlikite, vos užvedus variklį. Šaltas vamzdis (švilpiantis) reiškia,jog cilindre nėra kibirkšties. Galimos priežastys: užsikimšęs karbiuratorius, protėkis vakuume ir kt. Kaina: nuo $5 iki $200.