Ekspertai nustatė, kad reklama „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ kenkia nepilnamečiams
Dar visai neseniai pasirodžiusi muzikinio trilerio „Svynis Todas: Demonas kirpėjas”, režisuojamo Dalios Ibelhauptaitės, reklama kaipmat pateko į Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos akiratį. Manyta, kad kruvina reklama daro neigiamą įtaką vaikų vystymuisi, tad ji buvo atiduota ištirti ekspertams, kurie nustatė, kad operos apie serijinį žudiką reklama nepilnamečiams kelia baimę ir siaubą.
Šią žinią Alfa.lt patvirtino Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos (ŽEIT) ekspertizės skyriaus vedėja Silvija Ladygienė: „Svynis Todas: Demonas kirpėjas” reklama pažeidžia Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo 4 str. 1 dalies 4 punktą. Jame teigiama, kad reklama daro neigiamą poveikį nepilnamečiams, nes kelia baimę ir siaubą.”
Per vasario 20 d. vykusį posėdį ekspertai negailestingi buvo trims „Svynis Todas: Demonas kirpėjas” reklamoms, kurios buvo publikuojamos lauko stenduose, spaudoje ir rodomos per televiziją.
„Per LTV buvo transliuojama faršą ir kraują imituojanti reklama, dienraščio „Lietuvos rytas” priede „Savaitgalis” buvo publikuojamos nupjautos žmonių galvos, o lauko stenduose sukosi raudonais, kraują imituojančiais dažais apšlakstyta, besisukanti mėsmalė. Ekspertai nustatė, kad tokia reklama kenkia vaikams”, – sakė S. Ladygienė.
Ekspertai tyrimo išvadas ketina perduoti Žurnalistų etikos inspektoriui Romui Gudaičiui. Jis spręs, kas atsakys už vaikams kenksmingą reklamą ir kokių tolimesnių priemonių bus imtasi.
Dėl „Svynis Todas: Demonas kirpėjas” reklamos vasario 12 dieną į ŽEIT kreipėsi Vilniaus miesto savivaldybės administracijos turto departamento verslo ir paslaugų skyriaus atstovai ir Vaiko teisių apsaugos kontrolierė Rimantė Šalaševičiūtė.