Škoda Fabia” kelios akimirkos po premjeros
“Škoda Fabia” pirmuoju automobiliu, sukurtu ant vadinamosios naujosios “Volkswagen” koncerno platformos, kuri naudojama “VW Polo” klasės automobilius gaminti. Panašaus likimo susilaukė ir kitas čekų gamybos modelis – “Octavia”. Šiuos automobilius vienija tai, jog “Škoda Octavia” ir “Škoda Fabia” – vienas į kitą “peraugantys” automobiliai. Tik “Škoda Octavia” galima būtų pavadinti labiau “Passatu”, negu labiau “Golfu”. O štai “Škoda Fabia”, galima sakyti, yra “beveik Golfas” negu beveik “Polo”.
Tai dar vienas žingsnis link koncerno koncepcijos unifikuoti kuo daugiau modelių – 60 proc. “Fabia” detalių bus panaudota kuriant kitus susivienijimo automobilius – “Seat”, “Audi” ir “Volkswagen”. Tokiu būdu VW stengėsi užimti visas nišas įvairių lengvųjų automobilių rinkos segmentuose, nepalikdamas nė mažo tarpelio konkurentams įsisprausti.
Apie tai bloja ir “Fabia” matmenys: automobilio ilgis – 3960 mm (246 mm ilgesnis nei “VW Polo” ir 189 mm trumpesnis už”Golfą”). Štai ir belieka spėti – kuriai klasei turėtų priklausyti naujoji “Fabia”. Tuo tarpu patys automobilio kūrėjai iš Čekijos Mlada Boleslovo miesto tarp naujojo modelio konkurentų įsivaizduoja “Peugeot 206”, “Toyota Yaris”, “Fiat Punto”, “Ford Fiesta”… Dar tarp konkurentų įžvelgiamas ir “Ford Focus”, kuris, nėra abejonių, yra priskiriamas “golf klasei”.
Specifinis “Škodos” dizainas naujajame “Fabia” modelyje atsispindi chromuota stačiakampe falšradiatoriaus apdaila. Modelis bus išleidžiamas tik su vieno tipo kėbulu – hečbeko, o variklių pasirinkimas bus be galo didelis – net septyni.
Trys iš jų – vienodo darbinio tūrio – 1,4 litro. Tiesa, iš pat pradžių, regis, iki kitų metų vidurio, variklių pasirinkimas bus gerokai kuklesnis: modifikuotas aštuonių vožtuvų 1,4 l 68 AG. “Škodos” variklis, 16 vožtuvų 100 AG “Volkswageno” jėgos agregatas (to paties tūrio) ir 1,9 litro VW dyzelis, kurio galia – 64 AG. po kurio laiko “Fabia” bus pradėta gaminti su “Škodos” 1 litro 50 AG varikliais, 75 AG “Volkswageno” (1,4 l), 98 AG VW turbodyzeliu (1,9 l) ir gana temperatmentingu VW dviejų litrų 120 AG agregatu.
Čekų rinkodaros specialistai mano, kad apie 65 proc. šio modelio automobilių bus nuperkama būtent su 68 AG. Škodos” varikliais, 100 AG VW varikiams turėtų tekti 12 proc., 9 proc. – vieno litro varikliams, likusieji turės nuo 1 iki 4 proc. rinkos.
Penkių laipsnių mechaninės pavarų dėžės bus dviejų tipų. Su mažesniais varikliais bus komplektuojamos čekiškos greičių dėžės, o galingesni variantai turės visiškai naują VW koncerne sukurtą 5 laipsnių mechaninę pavarų dėžės. Bus galima užsisakyti ir “automatą”.
Naujosios “Fabios” platformos konstrukcija mažai pasikeitė lyginant su dabar leidžiamu “VW Polo” modeliu. Priekyje – “MCPherson” tipo, užpakalyje – H formos pakaba su išilginėmis svirtimis. Tačiau buvo revizuota dauguma pakabos guminių–metalinių sujungimų – jie dar labiau sutvirtėjo. Šių permainų dėka “Fabia” tapo komfotiškesnė, ypač tai juntama važiuojant prastesniais keliais.
Priekinių stabdžių diskai, priklausomai nuo variklio galios, bus arba ventiliuojami, arba ne, o užpakaliniai, taip pat priklausomai nuo variklio, arba diskiniai, arba būgininiai. Ratai – nuo 13 iki 15 colių dydžio (variante su 13 colių ratais nebus vairo stiprintuvo). Kitos modifikacijos turės naujausios kartos elektrohidraulinį vairo stiprntuvą.
Nuo šiol “Škodos” modifikacijos bus žymimos ne raidėmis, bet žodžiais – “Classic”, “Comfort” ir “Elegance”.
Netikėtai gana erdvus naujosios “Fabios” salonas bus tipiškas kaip ir naujuose “volkswagenuose”. Daug brangaus plastiko, kuris atrodo tarsi guma bei tarsi oda. Prietaisų skydelis šviečia žaliai (žalia spalva, beje, yra laikoma firmine “Škodos” kompanijos spalva). Numatytas sėdynių reguliavimas pagal aukštį, o vairo padėtį galima keisti net dviem kryptimis.
Ir dar viena naujiena. Negana to, kad prieį priekyje sėdintį keleivį yra pirštinių skyrius su dvigubu dugnu, ten pat nuo kondicionieriaus atvestas oras – karštą vasaros dieną kelionėje čia galima laikyti gėrimus, kurie tikrai bus atšaldyti. Šalia vairuotojo įrengtas dar vienas “mini baras”, tiesa, jame telpa tik viena skardinė.
Lietuvoje “Škoda Fabia” kaip ir daugekyje Vakarų Europos valstybių, turėtų pasirodyti dar prieš 2000–uosius, ji jau dalyvaus 2000 metų geriausio modelio rinkimuose. Kainuos ji truputį mažiau, negu pagrindinių konkurentų triduriai modeliai. Tačiau toks pigus kaip “Felicia” šis modelis nebus.