Geriausias automobilis pasaulyje?
Nuo daugybės futuristinių formų dvidešimt pirmojo amžiaus prototipų, kurių demonstravimas parodose yra kiekvieno autokoncerno garbės reikalas, gali apsisukti galva. Bet šiuokart kalba eina apie realų, gyvą šiandienos automobilį, į kurį investuoti visi dvidešimtojo amžiaus pabaigos inžinierinės minties pasiekimai.
Šį straipsnį verta perskaityti vien todėl, kad susipažinti kokių aukštumų žmonija pasiekė automobilizmo srityje tūkstantmečių sandūroje.
Mercedes Benz CL 600: tik dvi durys, bet dvylika cilindrų, šeši katalizatoriai ir krūva elektronikos.
Automobilizmo padangėje Mercedeso žvaigždė spindi ypač senai ir ryškiai . Po S-klasės limuzino pasirodė sekanti “dangaus ant ratų ” variacija: CL 600. Pasak koncerno prekybos valdybos pirmininko daktaro Zetsche-“CL yra ne kas kita kaip Mercedeso supermodelis”. Šis vidinį W215 kodą turintis automobilis sukurtas 1998 metais pasirodžiusios S klasės pagrindu. Tiesa konstruktoriai dar labiau pasinėrė į techninių triukų pasaulį.
Pagrindinė kryptis-kuo lengvesnė konstrukcija. Jei pirmtakas (žr. nuotr. ) ne tik optiškai sukurdavo masyvumo (gero automobilio , kaip ir žmogaus, turi būti daug ) įspūdį, tai najasis CL greta atrodo lieknas ir grakštus. Jo siluete nepastebėsit nė gramo riebalų: variklio dangtis, galiniai sparnai, stogas ir galinė panelė iš aliuminio; durys iš išorės – aliuminis, vidinė dalis-magnio liejinys, todėl 34 procentais lengvesnės; bagažinės dangtis ir grindys bei priekiniai sparnai iš plastiko. Tačiau su Trabantu nieko bendro. Durys prigula be galo standžiai, paskutinius milimetrus pritraukia elektros varikliai.Kaip ir bagažinės dangtį , kuriame paslėptos telefono ir navigacinės antenos.
Skirtingos kėbulo dalys, priklausomai nuo to, iš ko jos pagamintos, sutvirtintos įvairiausiais būdais: suklijuotos, suvalcuotos, suvirintos, suveržtos varžtais, sukniedytos Lyginant su pirmtaku kėbulas 58 procentais standesnis, be to 72 mm trumpesnis, 55 mm siauresnis, 54 mm žemesnis ir 340 kilogramų lengvesnis. Tuo pat metu salonas erdvesnis.
Papildomos įrangos sąrašas trumpas, nes viskas priklauso serijinei komplektacijai: automatinis oro kondicionierius, priklausomai nuo saulės kaitrumo, oro drėgmės ir kaleivių skaičiaus, kiekvienam keleiviui parenkantis vėsinimo režimą; iš S klasės paveldėtos masažuojančios ir vėdinamos sėdynės;odiniai apmušalai ir medžio apdaila; 6 oro pagalvės; automatiškai įsijungiantys langų valytuvai ir ksenoniniai apšvietimo žibintai; elektrinis stoglangis; elektroninė parkavimo sistema; navigacinė sistema; atjungiami variklio cilindrai (ZAS); aktyvi, pagal apkrovą prisitaikanti ratų pakaba (ABC) ir taip toliau ir taip toliau….
Nusilpo tik variklis. Jei 1992 metų laidos 600 SEC variklis vystė 408 AJ, tai naujojojo CL 600 “tik” 367 AJ. Nepaisant to automobilis puse sekundės greičiau įsibėgėja iki 100 km/val ir sunaudoja 3,5 litro mažiau benzino šimtui kilometrų.
Normaliomis sąlygomis variklis dirba tik šešiais cilindrais. Stipriau spustelėjus akceleratorių visiškai nejuntamai , be jokio truktelėjimo”įsijungia” dar šeši. O kokie patogumai numatytii vairuotojui ir keleiviams?
Vietoje degimo raktelio-Keyless -Go sistema. Variklis pasileidžia tik nuspaudus stabdžio pedalą ir mygtuką ant pavarų perjungimo svirties. Beveik dvi tonas sveriantis Kupe valdomas lengvai kaip vidutinės klasės automobilis. Aktyvios pakabos (ABC) dėka kėbulas beveik nepasvyra posūkiuose. Kelio nelygumus elektroninė -hidraulinė važiuoklė praryja kaip vaikas saldainį. Mygtuku galima rinktis komfortišką arba sportinį važiuoklės variantą. Virš 100 km /val kėbulas automatiškai nusileidžia 10 milimetrų, sumažėja oro pasipriešinimas.
Tokie būtų pagrindiniai automobilizmo lyderio bruožai.
Mercedes CL 600
TECHNINIAI DUOMENYS
Variklis V formos, 12 cilindrų, sumontuotas priekyje išilgai kėbulo.
Trys vožtuvai cilindrui, viso 36 vožtuvai.
6 Katalizatoriai.
Variklio tūris 5786 kub. cm.
Cilindro skersmuo ir aukštis : 84,0 x 87,0 mm.
Suspaudimo laipsnis10,0 : 1
Galingumas 270 kW ( 367 AJ) esant 5500 aps/ min
Didžiausias sukimo momentas 530Nm esant 4250 aps/min
Penkių pavarų automatinė dėžė
Varantys ratai galiniai
Nepriklausoma aktyvi pakaba
Stabdžiai diskiniai, aušinami oru ir priekyje ir gale
ABS, Stabdžių asistentas, ESP,
Padangos 225/55R17
Bagažinės talpa 450 litrų.
Kuro bako talpa 88 litrai
Automobilio ilgis/plotis/aukštis: 4993/1857/1398 mm.
Maksimalus greitis 250 km/val.
Įgreitėjimas nuo 0 iki 100 km/val per 6,1 sekundės.
Kuro sąnaudos(ECE): 13,4 litrų šimtui kilometrų.
Nuosavas svoris 1955 kilogramų.
Kraulumas 425 kilogramai.
Kaina 224 228 DEM.
PIRMTAKAI
Mercedesas turi gilias tradicijas konstruojant keturviečius kupe automobilius. Išsiskiriantys modeliai:1935 metų 500 K, pramintas “Greitkelių kurjeriu”;
1952 metų 300S, nuo 1955 -300 SC; 1961 metų 220SEb Coupe.1965 metais 600-ojo modelio bazėje buvo sukurtas dviejų durų prototipas. Nuo 1969 metų 280 SE 3,5 (nuotr. viršuje). 1981 metais pasirodė 560 SEC (nuotr. viduryje) ir galiausiai priešpaskutinis modelis iš pradžių vadinosi S 600 C, po to jau CL600(nuotr. apačioje).
PLIENAS VIETOJ ORO
1998 metais pasirodžiusi S klasė dėl klientų nusiskundimų buvo patobulinta. Priekaištų susilaukė vairo mechanizmas ir važiuoklė. Priežastis-komfortiška ir labai minkšta pneumatinė pakaba. Amortizacija buvo sustandinta, sudėtos kietesnės guminės galinės pakabos įvorės. CL modelyje pneumatinės pakabos atsisakyta ir grįžta prie spyruoklių, nes aktyvi sportiška važiuoklė ABC nedera su komfortiška limuzino Airmatic pakaba.
PAAIŠKINIMAI
Distronic.
Tempomatas, palaikantis pastovų atstumą iki priekyje važiujančio automobilio.
Veikia kaip infraraudonųjų spindulių siųstuvo ir imtuvo derinys, kainuoja 4524 Vokietijos markių.
ZAS
Pusė 12 cilindrų variklio “atjungiama”, dirba tik likusieji šeši. Neveikiantiems cilindrams hidrauliniu būdu atjungiamas vožtuvų valdymas ir tuo pat metu atjungiamas kuro įpurškimas. Tokiu būdu taupomas kuras.
ABC
Trumpinys iš Active Body Control.
Hidraulinė sistema , kuri keičia pakabos standumą priklausomai nuo kelio sąlygų. Kompensuoja kėbulo supimąsi ir svyravimą.
Keyless-Go
Elektroninė kortelė vietoje rakto. Dutys atsidaro vos palietus rankeną. Kaip atsarginis variantas yra ir durų bei degimo spynos.