Dutūkstantųjų metų žvaigždė
Naujoji “Mitsubishi Carisma”, kaip sako šios mašinos gamintojai iš Japonijos, yra automobilis, lengvai pritaikomas prie kiekvieno žmogaus individualių poreikių bei jo gyvenimo įpročių.
Antra vertus, “Carisma’2000” – rafinuoto stiliaus modelis, kuriame gerai subalansuoti tokie bruožai kaip komfortiškumas, gera dinamika, saugumas ir daugeliui prieinama kaina.
Praėjusią savaitę Lietuvą pasiekė pirmieji du naujosios “Mitsubishi Carisma” egzemplioriai. Tuo pat su jais “Vytaro” bendrovė, prekiaujanti šiais automobiliais, supažindino žurnalistus. “Vytaro” generalinio direktoriaus Audriaus Sinkevičiaus tvirtinimu, iš gamintojų pavyko “išsimušti” gana neblogas naujojo modelio kainas. Pati pigiausia ateinančiųjų modelinių metų “Carisma” kainuos apir 52 tūkst. Lt., o variantas su tieioginio benzino įpurškimo sistemos GDI varikliu bei labai modernia INVECS II keturių pakopų automatine pavarų dėže bei dar daugeliu priedų – apie 70 tūkst. Lt. Žinoma, jog tai – ne kiekvienam lietuviui prieinama mašina, bet verslininkams, kurių reikalai “sukasi” bet jau pusėtinai – visai įkandamas produktas. Juolab, kad pagrindiniai konkurentai tokio lygio vidutinės klasės modelį su panašios įrangos paketu siūlo kur kas brangiau.
“Vytaro” rinkodaros vadybininkės Vilijos Šinkūnienės pasakojimu, nuo pat savo pasirodymo Europos rinkoje pradžios 1995 metais “Mitsubishi Carisma” gavo labai įvairiapusiško automobilio vardą. Pavyzdžiui, 1997 metais Didžiojoje Britanijoje šis modelis pripažintas geriausiu vadybininko automobiliu.
Rimtų ambicijų “Carisma” turi ir į Lietuvos ”Metų automobilio” titulą, bet tai sužinosime tik po mėnesio.
Visai ne japoniška mašina
Nors “Carisma”, kaip ir visi “Mitsubishi” modeliai yra laikomi japoniškais automobiliais, tai nėra visai tiesa. Jei ankstesniajame šio modelio variante “japoniškumo” tiek automobilio dizaine, tiek ir techniniuose sprendimuose buvo pakankamai daug (nors europietiškumo “simptomų” čia irgi pakako), tai “Carisma’2000” tapo kur kas didesniu “europiečiu” negu “japonu”. Mat šis modelis negaminamas Japonijoje, jį surenka Olandijos “NedCar” gamykloje, ant vieno konvejerio su “Volvo S80” modeliu.
Automobilių gamintojų – milžiniškų kompanijų “žaidimai” su konkurentų akcijų paketų pirkimu padarė savo: nuo šiol “Mitsubishi” su švedų “Volvo” susijusi ne vien pinigais, bet ir panašia produkcija.
Tiek “Volvo S80”, tiek “Mitsubishi Carisma” pakabos dabar tapo labai panašios. Gal todėl “Mitsubishi” koncernas, kuris savo svarbiausiu prioritetu pastarasiais metais laikė labai taupių GDI sistemos variklių kūrimą, dabar jau prabilo, kad šie japoniški automobiliai tapo vienais saugiausių pasaulyje. Mat apie saugumą, kaip vieną svarbiausių savųjų mašinų bruožų, gal jau kokius penkerius metus trimituoja “Volvo” kompanija. O visai neseniai pasaulinės agentūros išplatino žinią, jog ateinančiais metais nuo “Volvo” konvejerio nuriedės naujas modelis su GDI varikliu, kurį, kaip žinia, yra sukūrę “Mitsubishi” inžinieriai. Pasak gamintojų, toks variklis leidžia sutaupyti iki 15 proc. degalų, automobilio galią padidina 20 proc., o nuodingų išmetamųjų dujų kiekį sumažina 10 proc.
Nėra abejonių, kad gamintojai jungiasi į milžiniškus konglomeratus suprasdami, jog išgyventi gali tik labai dideli pramoniniai junginiai, kurie vartotojui jau rytoj galės pasiūlyti labai gerą, bet kartu ir labai pigų automobilį. O panašūs bendradarbiavimo faktai leidžia gerokai sumažinti naujų modelių kūrimo savikainą.
Keturios skirtingos modifikacijos
Ateinačiųjų metų “Carisma” (japoniškai – “žvaigždė”) bus išleidžiama keturių variantų, su skirtingais varikliais ir įvairia papildoma įranga. Kiekviena modifikacija turės atskirą pavadinimą – “Classic”, “Comfort”, “Soprt” bei “Elegance”. Kai kuriose šalyse “Sport” modifikacija bus vadinama “Avance”.
Todėl kiekvienam pirkėjui, galima sakyti, bus suteikta galimybė įsigyti ko širdis geidžia ir ką leidžia jo kišenė.
“Classic” išlaikys tradicines šio modelio vertybes, bus gaminamas su įprastu ECI MULTI tipo varikliu (16 vožtuvų, 1,6 litro darbinio tūrio) arba su GDI 1,8 l jėgos agregatu. “Comfort” modifikacijos varikliai – tie patys, jame pridėta kur kas daugiau įvairių patogumo elementų. Tai, galima tvirtinti, bus šeimos automobilis. “Sport” variklių pasirinkimas – tas pats, bet čia bus oda trauktas vairas bei metalu puošta centrinė konsolė, kad mašina būtų su “sportiniu charakteriu”. Pačioje prabangiausioje “Elegance” modifikacijoje – tik GDI variklis, odinė salono apdaila, medinis vairas, oro kondicionierius, navigacinė sistema bei dar daugelis niekučių bei blizgučių. Ankstesioji “Carisma” buvo gaminama su trijų tipų kėbulais – sedano, hečbeko bei universalo, dabar išliko tik pirmieji su kėbulo tipai. Modeliuose, kuriuose bus GDI varikliai kaip standartinė įranga bus 15 colių padangos, užmautos ant naujoviško dizaino lietų ratlankių.
Automobilis vidutinei šeimai
Kurdami naująją “Carismą”, dizaineriai jau žinojo, kad šis modelis turės būti vienas iš labiausiai perkamų vadinamųjų “šeimos” automobilių. Todėl kartu su tokiais bruožais kaip manevringumu bei dinamiškumu, privalėjo būti išsaugotas ir pakankamai erdvus modelio salonas, kuris, pasak specialistų, turėjo tapti ne tiek prabangus, kiek praktiškas.
Regis, pavyko suderinti abu šiuos bruožus – mašinai pakanka ir prabangos (žinoma, ne limuzino lygio), ir praktiškumo. Variklio skyrius buvo kiek galima pastumtas į priekį, todėl padidėjo salonas, o bagažo skyrius pakilo į viršų. Sedano bagažinės tūris 460 litrų, hečbeko – 430 l.
Kartu modelio gabaritai išliko tie patys, tik dar suapvalėjo priekis ir nusmailėjo automobilio galiniai sparnai. Vairuotojui tapo dar lengviau laviruoti siauromis gatvelėmis ir gerokai lengviau mašiną įsprausti į ankštą stovėjimo aikštelė kur nors senamiestyje. Išgaubti veidrodžiai beveik nepaliko vairuotojo nematomų zonų, tai dar labiau padidino saugumą ir palengvino važiavimą.
Automobilio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – vos 0,29 – tai vienas geriausių rodiklių tarp visų pasaulio vidutinės klasės automobilių. O gera aerodinamika, tai ne vien tylesnis važiavimas, bet ir sutautyti degalai.
Varikio visai negirdėti
Važinėjant Vilniaus gatvėmis, dėmesį atkreipė du dalykai – beveik negirdėti varikio ir labai praktiška vairuotojo ”darbo vieta”. Sėdynė puikiai apjuosia nugarą, todėl posūkiuose iš jos neišvirsi. Vairuotojo sėdynė reguliuojama net 6 kryptimis.
Juodas skystųjų kristalų displėjus visai neblaško vairuotojo, labai aiškiai rodo laiką ir lauko temperatūrą. Žaliai šviečiantis užrašas “GDI Eco” rodo, jog važiuojama ekonomiškiausiu režimu. Spidometras taip pat elektroninis, bet jame yra vienas labai įdomus dalykas. Displėjus rodo ne tik greitį bei vidutines degalų sąnaudas, bet ir atstumą, kurį su bake esančio benzino kiekiu dar gali nuvažiuoti. Variklio garso visai negirdėti, kadangi japonų inžinieriai į mašinos gindis ir suris įdėjo specialius garsą sugeriančius lakštus, o į statramsčius pripurškė specialių putų.
Kai kuriose modifikacijose yra navigacinės sistemos. Tereikia tik “Navi Tech” duomenų bazės bei GPS antenos ir bet kuriame Vakarų Europos taške gali jaustis kaip namie, nesibaimindamas pasiklysti. Į sistemą galima įvesti iki šimto galutinių taškų, ją galima sureguliuoti taip, jog pirmenybė parenkant maršrutą, visada bus atiduodama greitkeliams, arba, sakysim, vietinės reikšmės vieškeliams. Raudonas taškas nuolat rodys automobilio buvimo vietą. Kelionėje kas kelios minutės “patars” žavioji gidė bei spalvoto displėjaus ekranas. Kai navigacinė sistema išjungta, ją galima naudoti kaip kompaktinių plokštelių grotuvą.
“Vytaro” komercijos direktoriaus Ginto Bliuvo žodžiais tariant, į Lietuvą naujaisis “Carisma” modelis bus tiekiamas su vadinamąja specifine Šiaurės šalių įranga. Šie automobiliai kur kas geriau prisitaiko prie šaltos žiemos, kuri Lietuvoje, žinia, nėra naujiena. “Šiaurinėje” įrangoje privalomi šildomi veidrodžiai, rūko žibintai bei silikonu apdorotos durelių gumos bei spynos, kurios tikrai neužšals.