Kokios yra interneto rinkodaros kryptys
Interneto rinkodaros kryptys skirstomos pagal priemonių, naudojamų tikslams pasiekti, grupes. Jų yra labai daug. Papasakosime apie penkias dažniausiai naudojamas priemones.
Kontekstinė reklama. Tai skelbimai paieškos sistemose ir joms priklausančiose reklamos tinkluose. Ji rodoma atsakant į vartotojo užklausą. Pavyzdžiui, internetinės parduotuvės, kuri parduoda išmaniuosius telefonus, skelbimas bus rodomas tam, kas į „Yandex“ paieškos eilutę įvedė užklausą „Xiaomi Redmi 9A“.
Kontekstinė reklama „Yandex“ vadinama vienu iš pagrindinių interneto rinkodaros kanalų. Kontekstinės reklamos tikslas – parduoti prekes ar paslaugas. Yra įmonių, kurios pritraukia klientus tik kontekstinės reklamos pagalba.
Tikslinė reklama. Taip vadinama reklama socialiniuose tinkluose – skelbimai, kurie rodomi žmonėms, atitinkantiems reikiamus kriterijus. Pavyzdžiui, skelbimas rodomas tik vyrams, jaunesniems nei 25 metai, kurie studijuoja universitete. „Skillbox Media“ yra išsamus straipsnis apie tikslinę reklamą.
Tikslinė reklama – taip pat vienas iš pagrindinių interneto rinkodaros kanalų. Ji dažnai naudojama pardavimams, tačiau skelbimai gali būti skelbiami ir siekiant padidinti prekės ženklo žinomumą ir lojalumą jam.
SEO. Search engine optimization – optimizavimas paieškos sistemoms. Tai visuma veiksmų, skirtų atskirų svetainės puslapių ir viso išteklio tobulinimui. Dėka SEO, svetainės puslapiai patenka į paieškos rezultatų viršų, o tai reiškia, kad gauna nemokamą srautą. Daugiau apie tai, kaip tai veikia, pasakojama straipsnyje apie SEO.
SEO – dar vienas plačiai paplitęs interneto rinkodaros įrankis. Jis leidžia pritraukti lankytojus į svetainę daug mažesnėmis sąnaudomis nei reklama. Yra įmonių, kurios didžiąją dalį pardavimų gauna dėka SEO ir beveik nenaudoja reklamos.
SMM. SMM reiškia social media marketing – rinkodara socialiniuose tinkluose. Įmonės kuria puslapius socialiniuose tinkluose ir ten dirba su tiksline auditorija – pritraukia sekėjus, pasakoja jiems apie produktą, paleidžia aprėpties reklamą. Perskaitykite straipsnį apie SMM, jei norite sužinoti daugiau apie šią sritį.
Pagrindinis SMM tikslas – pritraukti klientus iš „VKontakte“, „Telegram“, „Odnoklassniki“ ir kitų platformų. Tačiau rinkodara socialiniuose tinkluose taip pat naudojama siekiant pagerinti įmonės reputaciją, padidinti jos žinomumą ir lojalumą – visa tai daro įtaką pardavimams.
Turinio rinkodara. Tai reklama naudojant turinį. Turinio formatai gali būti įvairūs – straipsniai, kontroliniai sąrašai, instrukcijos, rinktinės, podcastai, vaizdo įrašai ir daugelis kitų. Jie skelbiami įmonės svetainėje, pavyzdžiui, tinklaraštyje, ir išorinėse platformose, pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje ir specializuotuose ištekliuose.
Turinio rinkodara nesukuria pardavimų taip, kaip kontekstinė ar tikslinė reklama. Jos tikslas – suformuoti ar padidinti pasitikėjimą įmone. Naudodama naudingą turinį, įmonė parodo savo kompetenciją, vartotojai pradeda ja pasitikėti, o tai reiškia, kad dažniau perka jos prekes ar paslaugas.
Yra daugybė kitų interneto rinkodaros krypčių, pavyzdžiui, el. pašto rinkodara, CRM rinkodara, pokalbių botai, įtakos rinkodara, vaizdo reklama.
Interneto rinkodaroje dažnai naudojami keli įrankiai vienu metu. Pavyzdžiui, įmonė gali užsiimti SEO, elektroninio pašto siuntimu, blogo vedimu ir kontekstinės reklamos paleidimu. Norėdamos kontroliuoti visus reklamos kanalus, įmonės samdo interneto rinkodaros specialistus.

