67 interneto rinkodaros terminai. (2) Terminų rinkinys, padedantis suprasti žiniatinklio analizės priemones
Web analitika – tai procesas, kurio metu tiriamos informacijos apie svetainės lankytojus ir jų elgesį joje. Tai leidžia nustatyti problemas ir rasti jų sprendimo būdus.
Naudinga medžiaga
Web analitikos žinynas: terminai, įrankiai, naudingi šaltiniai
„Google Tag Manager“ – nemokama platforma, skirta stebėti ir valdyti žymes jūsų svetainėje. Ji leidžia stebėti vartotojų veiksmus, pritraukti daugiau lankytojų ir didinti pardavimus. Taip pat galite susisiekti su visais savo paslaugų ir programų teikėjais, kad galėtumėte kontroliuoti užduočių vykdymą.
A/B testavimas (skirstomasis testavimas) – tyrimų technika, naudojama dviejų puslapių ar svetainių variantų palyginimui. Paprastai naudojama konversijos gerinimui, produkto reklamavimui arba pokyčių poveikio vartotojo patirčiai matavimui.
A/B testavimas apima dviejų puslapių ar svetainių variantų palyginimą, iš kurių vienas yra bandomasis variantas („A grupė“), o kitas – kontrolinis („B grupė“). Tada testavimo rezultatai analizuojami ir naudojami pokyčių poveikiui įvertinti, konversijai pagerinti, produktui reklamuoti.
„Yandex.Metrica“ – tai svetainių analitikos įrankis. Jis padeda svetainių savininkams stebėti, kaip su jais sąveikauja vartotojai. Metrika leidžia gauti duomenis apie lankytojus, analizuoti jų veiksmus, atlikti A/B testavimus, sužinoti informaciją apie reklamos kampanijas ir daugelį kitų dalykų.
„Google Analytics“ – tai svetainių analizės sistema, suteikianti vartotojams patogią priemonę stebėti ir analizuoti svetainės lankomumą bei lankytojų elgesį.
Sesija – tai laikina vartotojo veiksmų seka svetainėje. Vartotojui identifikuoti naudojamas „cookie“ – failas, kuris pateikia informaciją apie tai, ar vartotojas anksčiau lankėsi svetainėje ir kokiu laiku. Sesija baigiasi, kai vartotojas palieka svetainę arba tiesiog nustos ją naudoti tam tikrą laiką. Dažnai vartotojo sesijos trukmė nustatoma svetainės nustatymuose.
Tikslinis paspaudimas – vartotojo veiksmas, kuris reiškia tyčinį paspaudimą ant kokios nors reklamos ar reklamuojamo paveikslėlio arba nuorodos, esančios interneto puslapyje. Toks veiksmas gali būti naudojamas reklamos kampanijos efektyvumui ir produktyvumui matuoti. Tikslinis paspaudimas leidžia matuoti reklamos kampanijos efektyvumą.
Netikslinis paspaudimas – tai nepageidaujamas vartotojų veiksmas, kai jie spaudžia ant reklamos banerių, nuorodų ar kito interaktyvaus turinio internete, neturėdami ketinimų gauti daugiau informacijos. Netiksliniai paspaudimai gali įvykti dėl klaidos arba dėl priežasties, nesusijusios su informacijos apie reklamuojamą produktą gavimu.
Atribūcijų modelis – tai tarpinis žingsnis kuriant įvairius rinkodaros modelius. Jis skirtas vartotojams ir produktams klasifikuoti pagal jų charakteristikas. Atributo modeliuose formuojamos vartotojų ir produktų grupės, identiškos pagal savo požymius. Remiantis šiuo modeliu galima priimti sprendimus dėl naujų produktų reklamos ir pasiūlymo konkrečioms vartotojų grupėms. Taip pat atributo modelis gali būti naudojamas tikslinėms vartotojų grupėms kurti ir atitinkamoms reklamos kampanijoms rengti.
LTV – rodiklis, kuris matuoja vidutinį pajamų, gautų per vieno vartotojo egzistavimo laikotarpį, dydį. Jis rodo, kiek pinigų vienas klientas atneša per produkto naudojimo laikotarpį. LTV apskaičiuojamas kaip bendros pajamos iš vartotojo, padalytos iš dienų, kurias jis naudoja produktą, skaičiaus.
ROI (angl. return on investment – investicijų grąža) – finansinės investicijų grąžos ir pradinių investicijų santykis. Jis matuoja investicijų efektyvumą ir rodo jų pelningumo lygį klientui.
Google BigQuery – Google Cloud Platform paslauga, leidžianti apdoroti didelius duomenų kiekius su maksimaliu našumu. Jis užtikrina greitą prieigą prie didžiulių duomenų masyvų, paprastų užklausų analizės nustatymą ir integruotą intelektualią pagalbą rezultatams pagerinti.
CRM sistemos – tai įrankis, skirtas klientų sąveikų stebėjimui ir analizei. Jos naudojamos vartotojų duomenų, pvz., kontaktinės informacijos, ankstesnių užsakymų, interesų ir pageidavimų, rinkimui ir stebėjimui. Ši informacija naudojama efektyvioms rinkodaros kampanijoms kurti, klientų poreikiams ir pageidavimams suprasti bei aukštesnio lygio paslaugoms teikti.
Naudinga medžiaga
Kaip pasirinkti CMS svetainės. Vadovas, kaip pasirinkti turinio valdymo sistemą verslo svetainei ir tinklaraščiui
UTM žymės – naudojamos jūsų svetainės lankytojų srautų šaltiniams stebėti. Jos padeda svetainių savininkams analizuoti, iš kur ateina lankytojai, ir suprasti, kurie lankytojų srautų šaltiniai duoda daugiausia pardavimų. Tai palengvina rinkodaros strategijos optimizavimą ir svetainės reklamą. UTM žymės naudojamos papildomiems parametrams įtraukti į svetainės URL adresą. Šie duomenys naudojami srauto šaltiniams stebėti svetainės analizės sistemose, pvz., „Google Analytics“.

