Socialiai atsakingi sukčiai?
Kolega šiandien atnešė vieno A.Smetonos namo gyventojo gautą laišką, kuriame “Nacionalinis nuomonių centras” buto savininkus ragina “nedelsiant pareikšti savo nuomonę dėl daugiabučio namo renovacijos ir modernizavimo dalyvaujant būsto atnaujinimo programoje”.
Klausimas labai paprastas:
Ar sutinkate, kad Jūsų daugiabutis artimiausiu metu būtų modernizuojamas ir atnaujinamas?
Atsakymų variantai:
sutinkunesutinkuneturiu nuomonėsreikia daugiau informacijos (kainų ir kitų sąlygų)galbūt sutikčiau ateityje (pagerėjus ekonominei situacijai po 2-5 metų)
Atsakymus reikia siųsti SMS žinute trumpuoju numeriu 1671.
Laiško pabagoje rašoma:
Jūsų dalyvavimas apklausoje ypatingai svarbus, jeigu norite atkreipti atsakingų institucijų dėmesį į savo nuomonę dėl renovacijos darbų būtinybės šiuo sunkmečio periodu. Esate namo bendruomenės dalis, todėl nebūkite abejingi. Neleiskite spręsti už Jus. Nuomones prašome pareikšti nedelsiant.
O apačioje mažomis raidelėmis štai toks užrašas (kalba netaisyta – A.R.):
Apklausa yra informacinio pobūdžio, visuomenės nuomonės tyrimas, skirtas atstovauti Jūsų namo interesus. Rezultatai bus skelbiami žiniasklaidos priemonėse ir internete: www.nuomoniucentras.lt. Trumposios žinutės kainapenki litai 88 centai be PVM. Atskaičius operatorių ir kitus mokesčius gautos lėšos bus panaudojamos šios apklausos organizavimo ir administravimo išlaidoms padengti
Nežinau kaip jums, bet man visa tai primena skambučius pranešančius, kad jūsų giminaitis pateko į avariją (policiją ar kitokią bėdą) ir skubiai reikia pinigų jam gelbėti.
Kaip žinia, nepaisant gausios informacijos apie tokius skambučius, “gelbėjančių” ir papildančių kalinių sąskaitas vis dar atsiranda…
Tačiau šiuo atveju kalbame ne apie kalinius.
Apklausos “organizatoriai” yra UAB “Facility services, oficialiai registruota įmonė.
Tiesa, jos puslapio adresas kažkodėl yra www.nuomoniucentras.lt, o pačiame puslapyje jie save pristato kaip “verslo fabriką”.
Šiek tiek painoka, bet suprasti galima…
Suprasti galima ir tai, kad “Facility services” (“Verslo fabrikas”) prisistato kaip socialiai atsakinga įmonė:
Suvokdami savo socialinę atsakomybę, neliekame abejingi suinteresuotų dalyvių išreištoms pozicijoms bei visuomenės lūkesčiams.
Užtirkiname skaidrų verslo valdymą ir etiškus santykius. Mums rūpi puikūs verslo rezultatai, tačiau neliekame nuošalyje nuo socialinių šalies ir krašto reikalų.
Sakyčiau gana keistokai suvokiama socialinė atsakomybė…
Žinutė už 7 litus (nes abonentai moka su PVM) dalyvaujant realiai neegzistuojančio “nuomonių centro” surengtoje “apklausoje” kurios rezultatai bus paskelbti to “nuomonių centro” puslapyje ir nebus nei reprezentatyvūs, nei kam nors įdomūs (išskyrus, žinoma, patį “nuomonių centrą, ir domins jį tikriausiai tik finansinis šios apklausos aspektas).
Neabejoju, kad atsiras ne vienas ir ne du gyventojai, kurie gavę šį laišką ir neperskaitę prierašo mažomis raidėmis, išsiųs tą 7 litus kainuojančią žinute. Ir po to tikriausiai stebėsis, bet kaltinti nieko negalės, nes buvo informuoti…
O UAB “Facilitiy services” tomis žinutėmis dengs “apklausos organizavimo ir administravimo išlaidas”.
Viskas kaip ir teisėta.
Bet gal kokia Vartotojų teisių apsaugos tarnyba vis dėlto galėtų atkreipti į dėmesį į tokį “socialiai atsakingą verslą”?
Nes bent jau man jis primena elementariausią sukčiavimą.