„Omnitel“ nutraukė paslaugų teikimą Nacionaliniam nuomonių centrui, „Bitė“ ir „Tele2“ apribojo kainą
Telekomunikacijų bendrovė „Omnitel”, siekdama apsaugoti savo vartotojų interesus, lapkričio 9 dieną nutraukė paslaugų teikimą UAB „Facility services” (Nacionaliniam nuomonių centrui), siuntinėjančiai žmonėms raštus dėl namo renovacijos darbų su raginimu pareikšti nuomonę, siunčiant 7,11 Lt kainuojančią SMS žinutę.
„Mūsų nuomone, UAB „Facility services” siunčiami raštai su raginimu išsakyti savo nuomonę turi klaidinančios reklamos požymių, dėl to gali nukentėti „Omnitel” vartotojai, išsiuntę užklausą ir brangiai sumokėję už SMS žinutę, – sakė „Omnitel” viceprezidentas rinkodarai ir paslaugoms Darius Maikštėnas. – Būdami atsakingi ir siekdami apsaugoti savo vartotojų interesus, paslaugų teikimą minėtai bendrovei nutraukėme iš karto.”
UAB „Facility services” siunčiamuose imperatyvaus pobūdžio raštuose su du kartus pakartotu raginimu pareikšti savo nuomonę sudaromas įspūdis, kad nuo balsavimo betarpiškai gali priklausyti konkretaus namo renovavimas, pateikiamas neegzistuojantis šeimos ūkio kodas ir t. t.
Tokių pačių veiksmų ėmėsi ir „Bitė Lietuva”, kuri dėl galimo vartotojų klaidinimo sustabdė padidinto tarifo paslaugos teikimą. Gyventojai laišku buvo kviečiami balsuoti trumpąja SMS žinute numeriu 1671 ir išreikšti savo nuomonę būsto renovacijos klausimu.
Pasak „Bitės” atstovės, nors paslaugos „Facility services” bendrovei sustabdytos, gyventojai vis tiek galės išreikšti savo nuomonę apie būsto renovaciją SMS žinutėmis. „Daugelis jau gavo šiuos apklausų laiškus, todėl norime palikti laisvę vartotojams išreikšti savo nuomonę šiuo aktualiu klausimu. Mūsų klientai būtų nemaloniai nustebę, sužinoję, kiek iš tikrųjų turėjo kainuoti apklausos SMS žinutė”, – sakė A. Bičiūnienė.
Sustabdžius padidinto tarifo paslaugą, gyventojams apklausos žinutė kainuos 0,30 Lt. Tuo tarpu „Facility services” už trumpąją žinutę rinko po 7,11 Lt. „Bitės” atstovės teigimu, sutartyse su padidinto tarifo paslaugų tiekėjais yra išskirtas punktas, kad paslaugos įkainiai turi būti aiškiai pateikiami ir suprantami vartotojams – žinutės ar skambučio kaina turi būti nurodyta su PVM ir šalia trumpojo numerio.
Šiuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vykdo „Facility services” veiksmų tyrimą dėl galimo Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo. Pasak A. Bičiūnienės, „Bitė” pasirengusi suteikti visą reikalingą informaciją tyrimui.
Telekomunikacijų bendrovė „Tele2″ dėl galimo vartotojų klaidinimo taip pat apribojo maksimalią paslaugų kainą bendrovei „Facility services”, kuri vykdė gyventojų apklausą dėl būsto renovacijos. Maksimali žinutės kaina vietoj 7,11 Lt. apribota iki 0,3 Lt. „Tele2″, kaip ir kiti operatoriai, neturi jokių susitarimų su „Facility services”. „Tele2″ išnuomojo numerį UAB „Mediafon”, kuri subnuomojo numerį „Facility sevices”.
Neturime įrodymų, kad paslauga yra neteisėta, bet įtariame, kad ji pažeidžia mūsų nustatytus paslaugų teikimo reikalavimus, todėl nusprendėme sumažinti galimus vartotojų nuostolius, apribodami kainą, o ne sustabdydami paslaugą. Ar paslaugos teikimas yra teisėtas, turi nuspręsti Ryšių reguliavimo tarnyba, vartotojų teises ginančios organizacijos ir kitos atsakingos institucijos.