Reklama
Reklamos interneto portale „Straipsniai.lt”paslaugų įkainiai
1. Pagal parodymų skaičių, Lt. Parodymų skaičius 1 000.
468×60 skydelių svoris negali viršyti 15 KB. 2. Pagal rodymo trukmę, Lt. Skydeliai rodomi 1 mėnesį.
3. Nestandartiniai reklaminiai skydeliai, Lt.
4. El. laiškai (direct mail), Lt.Minimalus siuntimas – 100 000 vartotojų
Laiško turinys pateikiamas „plain text” formate. 5. Bėganti eilutė, Lt.
6. Tekstinė reklama, Lt.
7. Teminiai straipsniai, Lt.
8. Savaitės klausimas, Lt.
Užsakovas pateikia klausimą su 2 – 5 atsakymų variantais. Tekstas turi būti parašytas su lietuviškais simboliais. Demonstravimo trukmė: kol surenkama ne mažiau, nei 800 respondentų atsakymų. Parduodama ne mažiau, nei 2 klausimai. 9. Svetainės rėmimas, Lt.
10. Grafinis logotipas, Lt.
Pagal lankomumą svetainės skirstomos į kategorijas:
Pastaba: visos kainos nurodytos su PVM. Reklaminių skydelių – banerių gamyba Populiariausia internetinės reklamos forma – reklaminiai skydeliai (baneriai). Skirtingai nuo reklamos spaudoje, internete neužtenka vien tik patraukti dėmesį. Čia reikia išprovokuoti veiksmą – paspaudimą ir vartotojo nukreipimą į Jūsų siūlomą produktą. Kitaip tariant, Jūsų reklaminė kampanija bus sėkminga tiek, kiek efektyvūs Jūsų reklaminiai skydeliai (baneriai). Mūsų dizaineriai sukurs Jums bet kokio dydžio animuotą ar statišką reklaminį skydelį (banerį).
|
Internetas
Internetas yra kompiuterine hipertekstine aplinka, kuri pasižymi unikaliomis reklamos galimybemis. Šiuo aspektu, galima išskirti du pagrindinius jo bruožus:
1. Internetas – nauja bendravimo priemonė, veikianti pagal komunikacinį principą „daugelis – daugeliui”. Be to, Internetas yra hipertekstinė informacijos pateikimo priemonė, ryškiai besiskirianti nuo tradicinių masinės informacijos priemonių savo interaktyvia prigimtimi ir lankstumu.
2. Internetas – globali virtuali elektroninė rinka, neturinti jokių teritorinių ar laiko apribojimų, leidžianti vykdyti virtualų prekių pirkimą – pardavimą, ir žymiai praplečianti firmos galimybes.
Firma gali panaudoti Internetą šiuose marketingo elementuose:
1. Reklama. Tai informacijos apie prekę ar paslaugą pateikimas nuosavame „Web-serveryje”, reklamos pateikimas kituose serveriuose, elektroninių laiškų siuntimas, dalyvavimas telekonferencijose.
2. Ryšiai su visuomene. Tinklalapiuose gali būti pateikiama naujausia informacija akcininkams. Internetas gali būti efektyviai panaudotas krizinėse situacijose, kai firmai reikalinga greita reakcija į rinkos pokyčius. Šiuo atveju labai sėkmingai gali būti panaudotas interaktyvumas.Vartotojų aptarnavimas gali bųti žymiai išplėstas, papildomos viešos informacijos ir/arba grįžtamo ryšio priemonėmis.
3. Įmonės infrastruktūros išplėtimas interneto pagalba. Tai gali pasireikšti kaip interneto technologijos naudojimas tiek įmonėje, tiek už jos ribų.
4. Firmos prekinio ženklo populiarinimas.
5. Realizacijos stimuliavimas.
6. Marketingo tyrimų vykdymas. Pagrindiniai marketingo tyrimų metodai ir priemonės:
a. paieškos robotų, WWW katalogų, teminių Interneto serverių naudojimas, apklausų vykdymas
b. savojo Web-serverio lankytojų anketavimas
c. tyrimas konferencijų pagalba
d. apklausų, vykdytų kituose serveriuose, rezultatų apdorojimas.
Firmos svarsto naujas galimybes, kaip panaudoti internetą. Susiduriama su naujais konkurentais iš įvairių verslo sričių – tokiais, kaip, įvairios technologijų kompanijos, Interneto paslaugų tiekėjai (Internet Service Providers), svetainės, siūlančios klasifikuotas reklamų paslaugas, reklamuotojai, pasiruošę dalį savo biudžeto investuoti į nuosavą svetainę.
Reklaminiai skydeliai
Reklaminis skydelis (baneris) – tai GIF arba JPG formato paveikslėlis, talpinantis nuorodą į reklamuojamą tinklalapį. Sutinkami JAVA, ShockWave ir kitomis priemonėmis sukurti reklaminiai skydeliai. Baneris patalpinamas tinklalapyje ir turi nuorodą
į jūsų serverį. Nėra oficialiai priimto banerių dydžio standarto, nors dažniausiai sutinkami 468×60 taškų reklaminiai skydeliai. Siekiant, kad baneris užsikrautų kuo greičiau, ribojami banerio dydžiai kilobaitais (Kb). Pavyzdžiui, 468×60 taškų baneriai paprastai būna nuo 10 iki 15 Kb dydžio.
Reklaminiu; skydeliu efektyvumas
Daugeliui serverių tai yra pagrindinis reklamos pajamų šaltinis, todėl jo efektyvumo klausimas svarbus tiek klientams, tiek serverių savininkams. Naudojami du pagrindiniai reklamos efektyvumo parametrai:
1. Rodymų skaičius: kiek kartų buvo demonstruotas reklaminis skydelis. Reklamos kaina nustatoma, pagal tai, kiek kartų reklama rodoma (paprastai tūkstančiais kartų) tame serveryje. Čia naudojamas terminas CPM (Cost Per thousand iMpressions) – tūkstančio demonstracijų kaina. Ši kaina svyruoja nuo 2 iki 50 JAV dolerių.
2. Paspaudimų skaičius (atgarsis): kiek kartų lankytojas spragtelėjo pele ant reklaminio skydelio, kad pereiti prie smulkesnio reklamuojamos prekės aprašymo arba į reklamuojamą serverį. Naudojamas terminas CRT (click-through rate) – spragtelėjimų ir demonstracijų skaičiaus santykis. Paprastai šis dydis svyruoja nuo 2 iki 10 procentų.
Pavyzdžiui, jūsų baneris kokiame nors puslapyje buvo demonstruotas 1000 kartų, o per tą laiką ant jo spragtelėjo ir tuo pačiu,
pateko į jūsų tinklalapį, 50 lankytojų, tai tokio banerio atgarsis lygus 5%. Pagal statistinius duomenis, vidutinis banerių atgarsis („click-through ratio”, CTR) lygus 2,11%. CTR nėra absoliutus banerio efektyvumo garantas. Spragtelėjęs grąžų reklaminį skydelį ir patekęs į jūsų tinklalapį, vartotojas gali nuspausti savo naršyklës „Back” mygtuką.
Naudodami baneryje viliojančius, bet mažai su puslapio tema susijusius paveikslėlius, jūs priviliosite daugiau suintriguotų lankytojų, bet prarasite iš tiesų besidominčius jūsų paslaugomis lankytojus. Jeigu reklaminio skydelio CTR yra 2%, tai nereiškia, kad kitos 98% išlaidų buvo veltui. Tačiau „sausas” baneris su tiksliu tinklalapio turinio išdėstymu – nėra geriausias, nes jo CTR ypatingai mažas.
Jis nepalieka įspūdžio ir nekuria palankaus firmos įvaizdžio.
Tikrai efektyvus baneris turi būti gerai meniškai ir techniškai sukurtas (nekokybiškas dizainas iš karto parodo reklamuojamo serverio nesolidumą ir neprofesionalumą). Jis turi būti originalus (įsimintinas), intriguojantis, teikti informaciją apie reklamuojamo serverio turinį ir kurti teigiamą įvaizdį.
Virginija Limanauskienė KTU Programinės
įrangos katedros vyr.asistentė
Reklamos rengimas ir projektavimas
kompiuterinėmis technologijomis
Paruošė V. Keršienė, remiant Atviros Lietuvos Fondui
1. Reklamos samprata
2. Reklamos etika
3. Reklamos projektavimas
3.1. Reklamos verslo dalyviai
3.2. Reklamos vykdytojai
3.3. Reklamos priemonės
3.4. Reklaminis pranešimas (skelbimas)
3.5. Elektroninės reklamos publikavimo būdai
4. Spausdintinė reklama
4.1. Meninės iliustracijos komponavimas ir vaizdo saugojimas
4.2. Programos kompiuterinei grafikai
4.3. Kompiuterinė įranga reklamai ruošti
5. Veiklos pristatymo mugėse, parodose,
konferencijose rengimas kompiuteriu
6. Reklama Internete
6.1. Interneto funkcijos
6.2. Reklamos Internete privalumai
6.3. Reklamavimosi Internete būdai
6.4. WWW dokumentų kūrimas
6.5. Tinklalapių kūrimo įrankiai
Reklama vakar, šiandien, rytoj
Spalvos, šriftai
Interneteka
Terminų ir santrumpų žodynas
Literatūra