Magic: the Gathering – burtininkų kortos
Populiariausi klausimai, užduodami pamačius šias kortas, – “Čia kažkoks būrimas?” ir “O kaip su jom lošti “durnių”?” Tačiau tai nėra nei tradicinės lošimo kortos, nei Tarot atmaina. Priešingai vyraujančiam stereotipui, egzistuoja aibių aibės įvairiausių kortų žaidimų ir – ne, jomis negalima nei burti, nei lošti “durniaus”!!! In fact, įvairove jie nesmarkiai tenusileidžia kompiuteriniams strateginiams žaidimams. Daugiausia tai fantasy stiliaus kūrinukai, tačiau egzistuoja ir kosminiai, cyberpunk, pasaulinio dominavimo, mistiniai, tradicinio SF kortų žaidimai. Bendrai visi jie vadinami TCG – Trading Card Game.
Pagrindinis bet kurio TCG principas: yra bendra taisyklių sistema, bet ant kiekvienos kortos parašyta – tekstu ar simboliais, – ką konkrečiai ši korta daro. Todėl reikia ne tik žinoti žaidimo taisykles, bet ir sugebėti suprasti, ką daro bet kuri konkreti korta, net jei matai ja pirmą kartą. Turint omenyje, kad skirtingų kortų bet kuriame save gerbiančiame TCG būna bent 500, darosi aišku, kad be įsigilinimo į taisykles ir anglų kalbos mokėjimo sunku “įsikirsti” į žaidimą.
Pirmasis ir pats populiariausias TCG pasaulyje, sukurtas dar 1993-aisiais ir tik populiarėjantis iki pat šiol, vadinasi Magic: the Gathering arba tiesiog Medžikas (lietuviškai jis vadintųsi maždaug “Magija: Jėgų Kaupimas”). Tai magų dvikovos imitacija: oponentai stengiasi užmušti vienas kitą, mėtydami įvairiausius kerus ir iškviesdami sutvėrimus. Tarp 9,000 skirtingų kortų galime surasti platų arsenalą kerų nuo banalaus, bet patikimo ugnies kamuolio iki subtilių machinacijų su pačiu laiku, be to, zoologijos sodą, kuriame veisiasi visų dydžių, tipų ir charakterių sutvėrimai nuo amebos ir goblino-fermerio iki krakeno ir mokesčių rinkėjo. Taisykles nėra sudėtingos: kažkada gana plačiai žaistą Microprose firmos sukurtą kompiuterinę Medžiko versiją norintys perprasdavo patys.
Žaidimo esmė:
Kiekvienas žaidėjas turi savo kortų kaladę, sudarytą iš 60 ar daugiau kortų.
Kortos yra dviejų rūšių – lands (resursai) ir spells (kerai).
Land'ai teikia maną – magišką energiją. Kiekvienas spell'as gali būti išmestas tik sumokėjus jo kerėjimo kainą (casting cost). Landai išmetami po vieną per ėjimą – taip žaidėjo pajėgumas palaipsniui auga, iš to ir kilo žaidimo pavadinimas.
Spel'ai būna arba vienkartinio efekto (sorcery), arba sutvėrimai (creatures), liekantys žaidime.
Sutvėrimai naudojami pulti oponentą ir gintis nuo jo.
Žaidėjas laimi, kai jo oponentui padaromas tam tikras žalos kiekis.
Visa kita parašyta ant pačių kortų. Paprasta, a?
Ne. Iš esmės panašu į šachmatus, tik figūros aprašinėtos (pvz., ant žirgo parašyta, kad jis eina 2 langelius tiesiai ir tada 1 į šoną). Kas pasakys, kad šachmatai – paprastas žaidimas? O Medžike yra 9,000 skirtingų “figūrų”, ir šis skaičius kasmet padidėja kokiais 500.
Medžikas žaidžiamas visame pasaulyje: nacionaliniai čempionatai kasmet pravedami 57-iose valstybėse, kortos išverstos į prancūzų, italų, vokiečių, ispanų, japonų ir kiniečių kalbas. Be nacionalinių pirmenybių kasmet organizuojama apie 30 Grand Prix, kvalifikacinių turnyrų pasaulio čempionatui. Prizai šiuose turnyruose skaičiuojami tūkstančiais dolerių, kiekviename jų dalyvauja šimtai žaidėjų.
Medžikas turi 3 savybes, kurios padarė jį tokį populiarų visame pasaulyje, išskyrus Antarktidą, Lietuvą ir kai kurias Afrikos šalis.
[b]1. Sportas[/b] Kaip jau supratote, galimybės strategijai Medžike yra labai plačios. Pastoviai sukuriami nauji kaladžių tipai, mechanikos ir žaidimo stiliai. Begalėje tinklapių spausdinami straipsniai apie strategiją, žaidėjai rungtyniauja įvairiausios svarbos turnyruose. Pasaulinis Medžiko mastas seniai lenkė bet kokį tradicinių kortų žaidimą – gal tik išskyrus bridžą, realiai pretenduojantį į olimpinę sporto šaką. Tarp MTG žaidėjų yra savų žvaigždžių ir net legendų. Sukurta tarptautinė teisėjų sąjunga DCI, kiekviename turnyre fiksuojami rezultatai ir pagal sistemą, panašią į didžiojo teniso, skaičiuojami visų žaidėjų reitingai, kiekvienas norintis internete gali bet kuriuo momentu sužinoti, kelintą vietą dabar užima savo šalyje, regione ir pasaulyje.
[b]2. Galimybė kolekcionuoti[/b] Medžiko kortas puošia aukštos kokybės garsių dailininkų darbo iliustracijos, pačios kortos yra skirtingo retumo, todėl kolekcionuoti jas taip pat įdomu, kaip pašto ženklus. Kainos atskiroms kortoms gali siekti šimtus dolerių. Kiekvienas žaidėjas yra kolekcionierius – kitaip paprasčiausiai nesurinksi stiprios kaladės. Pastoviai vyksta mainai tarp žaidėjų – todėl ši žaidimų rūšis ir vadinasi Trading Card Game.
[b]3. Kūrybinis pradas[/b] Net jei jums nusispjaut ant meno ir nevilioja šlovė, jūs rasite Medžike tai, ką randate vaidmenų žaidimuose ar fantastinėje literatūroje. In Magic you'll never play the same game twice. Kiekviena partija, pasitelkus truputį fantazijos, gali būti transformuota į fantasy stiliaus apsakymą. Kiekvieną naują kortų laidą lydi romanas, kuris sujungia kortose sutinkamus personažus ir kerus į vientisą istoriją.
Tokia yra MTG situacija pasaulyje. O Lietuvoje…
Mūsų stebuklų šalyje, kaip visada, viskas daroma vėliausiai ir iš kito galo. Įsigyti MTG negalima nė vienoje parduotuvėje. Žaidėjai nugrūsti vos ne į pogrindį, pagrindinis kortų šaltinis – internetas. Apie nacionalinį čempionatą, neturint distributoriaus, netenka nė svajoti. Lietuvoje galima įsigyti tik du TCG: Pokemon ir Harry Potter. Abu orientuoti į darželinukus ir jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikus (tuo tarpu Medžikas orientuotas į koledžo ir universiteto studentus). Pokemon pasaulyje tikrai populiarus… buvo maždaug 1998 metais (Lietuvoje pradėta prekiauti 2000-aisiais). Harry Potter – tai tiesiog filmo merchantise dalis. Plačiausią žaidėjų ratą pasaulyje turintis TCG Lietuvoje pamirštas.
MTG entuziastai Vilniuje yra susibūrę į klubą Lotus, kuris randasi Žirmūnų 1b-905 (RMTKR). 2 kartus per mėnesį organizuojami turnyrai, yra savo konferencija, tinklapis, organizuojamas kortų pirkimas. Jei susidomėjote, rašykite adresu mtg@email.lt arba apsilankykite mūsų tinklapyje adresu http://www.mazgas.rl.lt/mtg
Shizzar