| |

Filmai žaidimų kompiuteryje Game Boy Advance

Kompanija Pocket Films pradėjo platinti adapterį Pocket Pix Cartridge, kuris leidžia žiūrėti filmus Nintendo žaidimų kompiuteriuose GameBoy Advance ir GameBoy Advance SP. Filmo žiūrėjimo procesas niekuo nesiskiria nuo naujo žaidimo užkrovimo: adapteris prijungiamas prie kompiuterio praplėtimo sąsajos. Suspaudimo algoritmai leidžia į standartinę 64 Mb talpos kortą Secure Digital sutalpinti iki 75 minučių vaizdo.

Linux įdėjo į Xbox be modifikacinių lustų
| |

Linux įdėjo į Xbox be modifikacinių lustų

Konkursą, kurio tikslas buvo perkelti operacinę sistemą Linux į žaidimų kompiuterį Xbox, galima laikyti visiškai baigtu. Buvo pateikti du skirtingi Linux paleidimo be modifikacinių lustų variantai. 200 tūkst. dolerių prizas buvo padalintas į dvi dalis. Užduotis pasirodė sunkiai įkandama dėl kompiuteryje naudojamo 2048 bitų rakto. Ir nors buvo pradėtas vykdyti paprastas rakto parinkimo projektas, panašu, kad tai beviltiška. Problemos sprendimas, kaip dažnai nutinka, buvo rastas visiškai kitoje sferoje. Linux paleisti kompiuteryje Xbox pavyko pasinaudojus skyle žaidime 007 Agent Under Fire. Įrašius Linux branduolį į bylą su išsaugotu žaidimu ir jį atidarius kompiuteryje pavyko paleisti operacinę sistemą.

| |

Irake siautėjančio karo realijos “Command & Conquer Generals” žaidimo mėgėjų gyvenime

Populiaraus karinės strategijos žaidimo “Command & Conquer Generals” mėgėjai sukūrė ne vieną dešimtį naujų karinių užduočių, į kurias įtraukė Irake siautėjančio karo realijas. Kompiuterinių žaidimų milžinė “Electronic Arts” pažymėjo, jog žaidime simuliuojama konfrontacija tarp JAV pajėgų ir Bagdadą okupuojančių teroristų. Žaidime siūlomas programavimo įrankių rinkinys, leidžiantis žaidėjams sukurti naujus žemėlapius ir papildomas misijas, kurias jie gali pasiūlyti kitiems žaidimo mėgėjams internete.

| |

Kokį poveikį vaikų psichikai daro kompiuteriniai žaidimai?

Japonų mokslininkai atliko tyrimus, kuriais neva įrodyta, jog kompiuteriniai žaidimai neigiamai veikia vaikų psichiką. Neseniai internete pasirodė oficialus gamintojų atsakymas į mokslininkų teiginį. Europos laisvalaikiui skirtos programinės įrangos gamintojų asociacijos užsakymu naująjį tyrimą atliko Didžiosios Britanijos mokslininkai. Pasak britų, nėra jokio pagrindo kalbėti, jog žaidimai – asocialaus paauglių elgesio priežastis. Mokslininkai žaidėjų elgesyje nerado jokio padidėjusio žiaurumo ar lėtesnės psichikos raidos pėdsakų. Kompiuterinių žaidimų platintojai tikina, jog kompiuteriniai žaidimai ne tik nekenkia, bet padeda vaikams fiziškai ir protiškai vystytis. Tad kaip yra iš tiesų: kompiuteriniai žaidimai kenkia vaikų psichikai ar ne?

| |

Nuotykiai mitų ir didvyrių krašte

„Age of Mythology“ pasakoja apie Atlantidos admirolo Arkanto nuotykius. Piratams pavogus šventykloje saugotą Poseidono žeberklą, Atlantida (žaidimo autoriai įsivaizduoją šį mitinį žemyną buvus Atlanto vandenyne palyginti netoli nuo dabartinio Gibraltaro sąsiaurio) patenka į šio dievo nemalonę. Bandydamas sugrąžinti gimtajai šaliai prarastą globą, talentingasis karys vyksta padėti graikams šturmuoti Troją. Drauge su kitais legendiniais herojais Ajaksu, Herakliu ir Agamemnonu jam pavyksta įveikti nepalaužiamu laikytą miestą. Deja, paaiškėja, kad Poseidono pyktį sukėlė visiškai ne žeberklo netektis. Persekiojant maištingąsias dievybes Arkantui teks apsilankyti ne tik Egipte ir vikingų krašte, bet ir mirusiųjų karalystės Hado tamsybėse. Kiekviename žaidimo lygyje pagrindinis herojus gali panaudoti tris dievų suteiktas galias, kurios nuolat kinta. Įspūdingiausiai atrodo Dzeuso laidomi žaibai, efektingai sunaikinantys visą priešų armiją tam tikrame plote. Verta pastebėti, kad tokiomis galiomis naudojasi ir kompiuterio valdomi priešai – nustebino epizodas, kai puolant vieną iš Afroditės globojamos Trojos prieigas saugančių tvirtovių, jos gynėjai tiesiog iškėlė baltą vėliavą, neleidžiančią pusę minutės pulti jų karių ir pastatų. Taikos laiką trojėnai panaudojo savo pajėgoms puolamoje įtvirtinimų vietoje sustiprinti.

| |

Naujam sporto sezonui – nauji žaidimai

Kiekvienas sporto mėgėjas laukia naujo sezono. O kartu su kiekvienu nauju sezonu pasirodo ir naujos sporto žaidimų – sporto simuliatorių versijos. Ne pirmi metai, kai „EA Sports“ simuliatoriai užima pirmaujančias pozicijas. Naujos žaidimų versijos tik dar sustiprins šios kompanijos pozicijas.
Lietuvos sporto mėgėjus labiausiai domina trys žaidimai – tautinę lietuvišką sporto šaką imituojantis „NBA Live 2003“, išleistas lapkričio 12-ąją, populiariausio žaidimo pasaulyje simuliatorius „Fifa Soccer 2003“, pasirodęs savaite anksčiau, bei pats aktyviausias ir greičiausias sporto žaidimas „NHL 2003“, džiuginantis gerbėjus nuo spalio pradžios.

| |

Kompiuteriniu paštu žaidžiami žaidimai

Išradus kompiuterį, netruko atsirasti ir kompiuteriniai žaidimai. Iš pradžių tai buvo tik įprastų žaidimų, tokių kaip šachmatai, Monopolis, kompiuteriniai variantai, kur kompiuteris atliko tik tarpininko vaidmenį. Vėliau programos tobulėjo ir kompiuteriui buvo patikėta žaidybinių situacijų kūrimas ir netgi sprendimų priėmimas. Bet po kurio laiko paaiškėjo, jog kompiuteris nesugeba žaisti taip gerai, kaip gali žaisti žmogus ir jo veiksmus galima nuspėti. Tuomet atsirado žaidimai, kuriuose be kompiuterio dalyvaudavo ir keletas žmonių. žaisti šiuos žaidimus nebuvo labai patogu, nes tekdavo vienu metu susirinkti prie vieno kompiuterio ir ėjimus daryti paeiliui. Naujas žingsnis žaidimų istorijoje buvo žengtas, atsiradus kompiuterių tinklams ir kompiuteriniam arba elektroniniam paštui (Email). Tada atsirado žaidimai, žaidžiami kompiuteriniu paštu (Play-By-EMail games, PBEM games).

| |

Xbox Live – per pirmąją savaitę parduota daugiau nei 150.000 vienetų

„Microsoft“ teigimu, bendrovės produktas „Xbox Live komplektas“, leidžiantis vartotojams tinkle žaisti tarpusavyje, per pirmąją savaitę pasiekė puikius pardavimų rezultatus. Pradėjus komplektą pardavinėti JAV, per pirmąją savaitę parduota daugiau nei 150.000 vienetų. Bendrovės teigimu, per tą patį laikotarpį tinkle tarpusavyje jau žaidė 200.000 žaidėjų, ir žaidžiant tinkle praleista daugiau nei 1 mln. valandų. Pranešama ir apie išaugusias žaidimų, turinčių papildomas tinklui pritaikytas galimybes, pardavimų apimtis. Pavyzdžiui, teigiama, kad žaidimo „NFL Fever 2003“ šiuo metu parduodama 120 % daugiau, nei prieš atsirandant žaidimo tinkle paslaugai.

| |

Kompiuteriniai žaidimai tinkle sparčiai populiarėja

Naują žinomo rolių žaidimo versiją “The Sims Online” pradedanti reklamuoti bendrovė “Electronic Arts” tikisi sulaukti daugiau, kaip milijono žaidėjų. Pagrindinis žaidimo paketas kainuoja apie 50 USD, “leidimas” į virtualų pasaulį – 40 USD, o mėnesinis “The Sims Online” abonentas – dar 10 USD. Analitikai pastebi, kad taip vadinamas MMOG (Massively Multiplayer Online Games pastaruoju metu sparčiai išplito – pavyzdžiui žaidimo “Lineage” abonentais jau tapo apie 4 mln. vartotojų. Tuo tarpu, “The Sims” debiutą tinkle lydės ir plati agresyvi reklaminė kampanija.

| |

Xbox žaidimo internete paslauga populiaresnė, nei tikėtasi

Xbox žaidimo internete servisas, įjungtas 2002 metų lapkričio 15 dieną, tapo populiaresniu, nei tikėtasi. Iki 2003 metų pradžios JAV ir Kanadoje jau buvo 250 tūkstančių paslaugos abonentų, vien tik pirmąjį mėnesį įsijungė 150 tūkstančių žmonių. Microsoft paskaičiavo, kad Xbox servisas turi jau du kartus daugiau abonentų, nei analogiškas PlayStation 2 tinklas, įjungtas 2002 metų rugsėjo viduryje. Norint įjungti savo Xbox į Xbox Live tinklą, reikia greito interneto ryšio ir Starter Kit komplekto, kurį sudaro paslaugos abonentas metams, ausinės, mikrofonas, bei būtina programinė įranga ir kelių žaidimų demonstracinės versijos.