|

Fotokonkursas: Kelionėje – sustabdyta akimirka

Konkurso tema – kelionės. Daugelis turi puikių kelionėse užfiksuotų kadrų, kuriuos norėtų parodyti ir kitiems. Tik čia nauda šįkart bus dviguba – ir nuotrauka bus parodyta, ir finansine prasme. Konkursas vyksta nuo 2010-03-01 iki 2010-03-29 d. Kai žiema ruošiasi išeiti, o pavasaris dar neprasidėjo, smagu prisiminti vasaros, atostogų, kelionių žiemą akimirkas. Tai ne vienam praskaidrina nuotaiką, atgaivina neseniai patirtus kelionių įspūdžius. Konkursas skirtas visiems, kas nors kiek buvo koją iškėlęs iš namų, ir pamatė tai, kuo norėtų pasidalinti su kitais. Šis konkursas “Kelionėje – sustabdyta akimirka” tampriai siejasi su kelionių simboliu tapusiu National Geografic. Tad ir nuspręsta, kad geriausiai prizams tiktų išskirtinės kokybės ir dizaino National Geografic (NG) krepšiai. Mėgstantiems keliones ir prizai kelioniniai. Be to, dalyvaujantys konkurse pajaus ir finansinę naudą: kiekvienam, kuris dalyvauja konkurse 10% nuolaida National Geografic krepšiams. Uzsakant NG krepšį pastabose įdėkite konkurse dalyvaujančios nuotraukos nuorodą (atidarote konkurso nuotraukų katalogą, ant savo nuotraukos užvedate pelės kursorių ir dešiniu pelės klavišu paspaudę parenkate kopijuoti saito / nuotraukos adresą – nuoroda nukopijuota, kurią įkeliate į užsakymo pastabas) ir jums bus suteikta 10% nuolaida. Nepamirškite, kad lauksime ir Jūsų komentarų, atsiliepimų.

|

Fotografai ir fotografuojantys žurnalistai kviečiami dalyvauti konkursuose

Nacionalinė žurnalistų kūrėjų asociacija (NŽKA) ir Lietuvos žurnalistų sąjungos (LŽS) Spaudos fotografų klubas fotografus ir fotografuojančius žurnalistus kviečia dalyvauti fotografijų konkursuose “Kolegos objektyvo sūkury” ir “Provincijos kontrastai”. Konkurse “Provincijos kontrastai” kviečiami dalyvauti šalies periodinės regioninės ir rajoninės spaudos, išskyrus dienraščius, fotografai (etatiniai ir neetatiniai) ar fotografuojantys žurnalistai. Konkursui teikti galima 2005-2006 metais skelbtas arba niekur nepublikuotas fotografijas konkurso “Provincijos kontrastai” tema. Konkurse “Kolegos objektyvo sūkury” kviečiami dalyvauti šalies periodinės spaudos (nacionalinės, regioninės, rajoninės) arba internetinės žiniasklaidos fotografai ar fotografuojantys žurnalistai. Konkursui teikti galima 2005-2006 metais skelbtas arba niekur nepublikuotas fotografijas konkurso “Kolegos objektyvo sūkury” tema. 2005-2006 metais sukurtas fotografijas (atspaustas, ne mažesnio nei 15×20 cm formato, arba įrašytas į elektroninę laikmeną, tinkamas spaudai) tema “Provincijos kontrastai” arba “Kolegos objektyvo sūkury” siųsti į Lietuvos žurnalistų sąjungą (Teatro g. 8, Vilnius) iki 2006 m. lapkričio 16 d. Originalius darbus, atitinkančius konkurso tematiką bei tikslą, gali teikti redakcijos, LŽS ir NŽKA nariai bei patys fotografai ir fotografuojantys žurnalistai.

|

Fotoorgijos parodoje – nuogo kūno ir sielos paieškos

Ar gali menininkas sukurti ką nors savita, kai visi fotografuoja tą patį ir ten pat? Atsakymų į šį klausimą penktadienį Lietuvos fotografijos galerijoje atidarytoje akto parodoje „Nuoga diena“ pakvietė ieškoti naujienų agentūros ELTA fotografas Valdas Kopūstas, dienraščio „Lietuvos žinios“ fotokorespondentas Ramūnas Danisevičius ir „Vakaro žinių“ žurnalistas Rolandas Parafinavičius. Nuogo kūno ir galimų jo sąsajų su siela fotografai ieškojo kryžiuočių ordino pilyje netoli Čekijos sostinės. Drauge su septyniomis dešimtimis fotografų iš viso pasaulio, neišeidami iš uždaros pilies teritorijos, jie tris dienas fotografavo dešimt nuogų moterų ir vieną vyrą. Užleisdami vienas kitam pilies interjerus, keisdamiesi modeliais, „Nuogos dienos“ dalyviai stengėsi nepamesti fotoorgijos temos. Ar Lietuvos fotožurnalistai surado kūno ir sielos ryšį ir kaip savitai jiems pavyko tai perteikti fotografijoje, galės įvertinti kiekvienas, į Lietuvos fotografijos galeriją atėjęs pasižiūrėti geriausių projekto „Nuoga diena“ kūrinių.

|

Kai Paveikslai Mokosi Bėgioti…

Senosios fotografijos ir atvirukai dulka sudėti stalčiuose, o senųjų siaurajuosčių begarsių filmų taip pat niekas nebenori žiūrėti. Nesuskaičiuojamų televizijos programų, besisukančių ratu lyg laikrodžio rodyklės, bei superfilmų su stereogarsu amžiuje žiūrovų pojūčiai turi būti dirginami jau gerokai stipriau. Ir pirmiausia vaikus bei paauglius dar galima patraukti, jei dirbama naudojant tuos pačius triukus kaip kino ir televizijos produkcijos gamintojai. Lažinamės, jeigu ne taip! Rengdami savo pačių “šeimynines istorijas” tikriausiai randate labai nedaug filmuotos medžiagos. Kas anuo metu galėjo sau leisti įsigyti kino kamerą! Dažniausiai tik pageltusios nuotraukos pasakoja prosenelių ir jų meto istoriją. Tačiau kaip tik tuos užfiksuotus momentus reikia sumaniai perkelti “į sceną”. Reikia su vaizdo kamera prieiti visai arti ir atrinkti tinkamiausius paveikslų fragmentus. Mums artimų žmonių atvaizdus galima pateikti atskirai vieną po kito.

| |

Pentax MZ-7

Septintasis MZ serijos modelis, jau pasirodęs Lietuvoje, nežada revoliucijos fototechnikoje, bet jame yra keletas patobulinimų, dėl kurių galima šią kamerą pavadinti lengviausiai valdoma autofokusine veidrodine kamera. Prigrūsta elektronikos, turėdama gerą optiką, ji perėmė iš kompaktinių kamerų paprastumą, patogumą. Iš konkuruojančių firmų sukurtų produktų, Nikon F60, Canon EOS300, Minoltos505si ir kitų patobulindama kai kuriuos bruožus arba jų atsisakydama, pažengė vieną žingsnį pirmyn. Šešių segmentų ekspozicijos nustatymas pakankamai patikimas. Tačiau, jeigu pasižvalgysime į kitų firmų panašaus lygio kameras, ten surasime ir 35, 16 segmentų daugiašablonį ekspozicijos nustatymą. Remiantis bandymais, galima tvirtinti, kad 6 segmentų eksponometrai veikė patikimiausiai. Būtent taip ir yra sumontuotas Pentax MZ-7. Ekspozicijos programų pasirinkimas pakankamas įvairių poreikių fotografams, įskaitant ir ekspertus. Kameroje yra išlaikymo prioritetas, diafragmos prioritetas. Ne vienam skaitytojui gali kilti klausimas, kas tie prioritetai? Ogi, kai automatiškai nustatomas išlaikymo prioritetas, išlaikymas nesikeičia, kinta diafragmos dydis. Pvz.,1/60 sek. f 5,6 arba 1/60 sek. f 8 arba1/60 sek. f11. Nustatant diafragmos prioritetą, pastoviu dydžiu būna diafragmos skaičius. Prioritetai naudingi fotografuojant judančius daiktus, peizažą. Bet lazda turi ir kitą galą. Užsimiršus juos pakeisti, nuotraukos gali išeiti neryškios, sujudėję.

| |

CONTAX N-1

Pirmieji laimingi pirkėjai laikys rankose brangų pirkinį (vien korpusas kainuos 3500 DM), džiaugsis naujais puikios ergonomikos kontūrais ir ras labai daug pažįstamų bruožų iš ankstesnių CONTAX modelių – visų pirma valdyme. Tai, gamintojų nuomone, leidžia greitai priprasti prie naujo modelio, rodo savotišką kūrybinį tęstinumą. Reikia iš karto pasakyti, kad šis aparatas visgi daugiau skiriasi nuo ankstesniųjų. Tai autofokusinis modelis su naujos kartos objektyvais, kurie tvirtinami prie korpuso per kitokio dydžio bajonetą, tuomet ankstesni Carl Zeiss objektyvai lyg ir nereikalingi. Tačiau logika sako, kad gamintojas turėtų pasiūlyti perėjimo adapterį, kaip padarė plačiajuosčio aparato objektyvams.

| |

Fuji Fine Pix S2 PRO

Skaitmeninė kamera”Fuji Fine Pix S2 PRO”, sumontuota “Nikon F80” bazėje, turi trečios kartos “Super CCD” matricą, kuri sudaryta iš 6,17 milijonų pikselių, kurie interpoliacijos būdu gali sukurti 12 milijonų (4256×2848) taškų skiriamosios gebos vaizdą.Galima, žinoma ginčytis apie realiai išgaunamą tokią raišką.Tokia metodika gyvenime įrodė savo teisumą..Skirtingai nuo įprastinės programinės interpoliacijos, dažnai naudojamos fotoaparatuose su įprastine matrica,Super CCD III perteikia žymiai aukštesnė vaizdo kokybė. Matricos jautrumas (ISO100-ISO1600) leidžia fotografuoti įvairiose situacijose.

| |

Fuji Fine Pix S602 Zoom

Fuji Fine Pix S602 Zoom Fotoaparate sumontuota trečios kartos “Super CCD” matrica, sudaryta iš 3,1 mln. pikselių ir galinti sukurti 6,03 mln. skiriamosios gebos vaizdą (2832×2128). Ypač galingas šešis kartus pritraukiantis”Fujinon EBC” objektyvas, specialiai sukurtas “Super CCD” technologijų pagrindu pagamintoms matricoms. Firminis vaizdų apdorojimas (Pixel Data Coupling Technology), naujausia triukšmo pašalinimo technologija. Trimilijoninėmis skaitmeninėmis kameromis paprastai sunku užfiksuoti judesį – kol jį nuskenuoja, vaizdas “pabėga”. Šioje kameroje jautri matrica padeda lengviau užfiksuoti judesį, tinka trumpiems vaizdo siužetams (galima filmuoti 30 kadrų per sekundė greičiu ir įrašyti 15 minučių trukmės filmus su garso takeliu). 64 zonų TTL matavimo sistema ir taškinio nustatymo funkcija suteikia fotografui galimybė savarankiškai valdyti fokusavimo režimą pagal laisvai pasirinktus taškus.

| |

Minolta “DiMAGE S404”

12 bitų analoginis-skaitmeninis keitiklis greitai ir kokybiškai apdoroja iš matricos gaunamą informaciją ir perduoda ją 32 bitų RISC (Reduced Instruction Set Computer) procesoriui, kuris kartu su išplėsta SDRAM buferine atmintimi suteikia galimybė akimirksniu reaguoti į fotografo veiksmus ir taip pat sparčiai atlikti visas operacijas. S404 modelis turi lanksčią ir tikslią automatinio fokusavimo ir ekspozicijos nustatymo sistemą, visiškai automatizuotą baltos spalvos balansavimą ir gali nufilmuoti 60 sekundžių trukmės vaizdo siužetus su garso takeliu.

|

Lietuvos fotografijos istorijos apžvalga

Fotografijos istorija Lietuvoje prasideda 1839 metais, tada, kai apie naująjį išradimą buvo paskelbta pasauliui. Tų pačių metų vasarą buvo padarytos Verkių rūmų, esančių prie Vilniaus, nuotraukos. Po kelių metų Vilniuje apsilankė pirmieji uždarbiaujantys dagerotipistai. 1845 metais Vilniuje atidaryta pirmoji vilniečio Rozensono ateljė, su trumpomis pertraukomis veikusi iki 1863 m. Fotografų daugėjo, jie kūrėsi ir kituose miestuose. 1863 metais jau veikė septynios ateljė Vilniuje, trys Kaune, po dvi Šiauliuose ir Telšiuose, viena Panevėžyje. Dauguma šiose ateljė dirbusių fotografų buvo atvykę iš Prūsijos arba fotografavimo meno išmokę ten. Po sukilimo sustiprėjus rusifikacijai, padidėjo rusiškosios fotografijos mokyklos, kurios pagrindą sudarė Peterburgo dailės akademijos mokiniai, įtaka.