Septintoji ”Toyota Celica” karta
“Toyota Celica” pirmą kartą pasaulio visuomenei buvo pristatyta 1970 metais Tokijo automobilių salone – Tokyo Motor Show. Naujasis ,,Toyotos” dvivietis sportinis automobilis buvo pagamintas Japonijos rinkai.
Kompanijos tikslas tuomet buvo adaptuotis prie vakarietiškų tendencijų. Pagrindinis “Toyota Motor Corp.” Taikinys tuomet buvo patenkinti labai reiklius Jungtinių Valstijų ir Europos sportinių automobilių mėgėjų poreikius.
Europoje pirmą kartą automobilis ,,Toyota Celica” su 1,6 litro darbo tūrio keturių cilindrų varikliu pasirodė 1971 metų viduryje. Truputį vėliau Truputį vėliau atsirado versija su 2 litrų varikliais. Serijinė gamyba Japonijoje prasidėjo nuo 1973 metų balandžio. Tam tikrą laiką šis modelis buvo pristatomas tik vietos rinkoje (pradėtas eksportuoti nuo 1976 metų, po to, kai jis tapo Japonijos “Metų modeliu”). Tačiau jau pirmosios kartos europinei ,,Celicai” buvo atlikti keli pakeitimai, ir pasiekta puikių rezultatų tiek vietos, tiek užjūrio rinkose.
1975 metų pabaigoje ,,Win Percy” automobilis tapo Britanijos sedanų čempionato – British Saloon Car Championship (BTCC pirmtakas) 1600 klasės lenktynių nugalėtoju. Po ypač sėkmingo sezono jis išlaikė šį titulą ir kitais metais. Pasaulio ralio čempionate ,, Celica 2000GT” užėmė antrąją vietą 1976 m. Portugalijos ralyje.
Tuo pat metu – 1976 metais JAV organizacija ,,Motor Trend” paskelbė 2,2 litro ,,Celica” automobilį užsienietišku modeliu Amerikos žemyne.,Metų importuojamu automobiliu”.
Kasmet ten buvo parduodama daugiau nei po milijoną pirmosios kartos “Celicų”, kol 1977 metais modelis buvo iš esmės pakeistas.
Naujasis modelis tapo didesnis už savo pirmtaką . Dar kartą ,,Celica” buvo pateikiamas kaip dvivietis modelis,turintis atlenkiamą bagažinės dangtį su įvairiais variklio, transmisijos ir apdailos pasirinkimo variantais. Iki 1978 metų balandžio įvyko pirmojo ,,Celica XX” automobilio (arba ,,Celica Supra”) debiutas – tai buvo automobilis ,,Celica”, turinti ilgesnę automobilio priekinę dalį ir išilginį šešių cilindrų variklį.
1981-ųjų liepą buvo pristatyti trečiosios kartos ,,Toyota Celica” su aštresnėmis linijomis, atspindinčiomis tuometinę madą. Be to, kartu buvo gaminamas ir patrauklus antrosios kartos ,,Celica Supra”, kuriam buvo taikoma ta pati formulė, kaip ir ankstesniam modeliui – galingesnis variklis ir prailginta automobilio priekinė dalis.
Pirmasis oficialus automobilis ,,Celica” su sulankstomu stogu pasirodė kai automobiliams ,,Toyota Motor Corp.” automobiliams pradėjo sektis Pasaulio ralio čempionatuose.
Iki 1986 metų pavasario senasis ,,Toyota Celica Supra” buvo įtraukiamas į Jungtinės Karalystės registrus, kol vėliau jis buvo pakeistas nauju ypatingu modeliu, ne visai susijusiu su ,,Celica” automobiliu.
”Toyotos” kompanija , pristačiusi ,,Celica”, ,,Supra” ir ,,MR2″ modelius, tuomet buvo vienintelis gamintojas, siūlantis tris sportinius automobilius šalia visos grupės sedanų.
Ketvirtosios kartos ,,Toyota Celica”, kuris buvo pristatytas 1985 metų rugpjūtį, turėjo visiškai naują kėbulą. Jame pirmą kartą varomaisiais tapo priekiniai ratai. Europos rinkai jis buvo siūlomas su dviejų litrų 16 vožtuvų varikliu. Čia šis automobilis momentaliai įgijo gerą reputaciją dėl puikaus valdymo ir balanso. Naujasis modelis labai išgarsino kompaniją automobilių sporto, ypač ralio trasose. Iš tiesų, “GT-Four” startavo 13-oje Pasaulio ralio čempionato renginių per savo garsiuosius karjeros metus – 1990 bei 1992 metais “padovanojo” Carlosui Sainzui čempiono vardą vairuotojų įskaitoje – Drivers’ Championship.
Penktosios kartos ,,Celica” i debiutavo 1989 metais Frankfurte. Europoje jis buvo pradėtas pardavinėti 1990-ųjų pradžioje. Spauda tuo metu skelbė: ,,Naujasis ,,Celica” automobilis buvo sukurtas, remiantis koncepcija, patenkinančia madas sekančių ir joms pataikaujančių individų norus, taip pat automobiliu, turinčiu futuristinių savybių”.
Ir jau 1993 m. modelis ,,GT-Four” kompanijai ,,Toyota” laimėjo pirmąjį Pasaulio ralio čempionato titulą.
Tuo pat metu, 1993-ųjų spalį ,,Toyota” pateikė šeštosios kartos dvivietį ,,Celica” automobilį. 1994 metais ,,Celica” Pasaulio ralio čempionatą laimėjo antrąjį kartą. Be to, tais pačiais metais pasirodė ketvirtosios kartos ,,Celica” su sulankstomu viršumi. O dabar atėjo metas pristatyti ilgai lauktą naująjį modelį – septintąją “Celica” kartą, su kuria grupę Lietuvos žurnalistų Taline “Toyota Baltic AS” bendrovė supažindino praėjusią savaitę. Keliais žodžiais tariant, naujausioji “Toyota Celica” iš pirmo žvilgsnio aytrodo kur kas “lengvesnio” ir ne tokio agresyvaus stiliaus. Kaip “Autoekspresui” tvirtino šios japonų firmos atstovybės Baltijos šalyse rinkodaros departamento direktorius Ylaras Lano, naujoji “Celica” – tai veržlus sportinis modelis, “kuris žada stilingą ir entuziastingą vairuotoją gali nuvežti tiesiai į naują tūkstantmetį. Tiesa, už šį malonumą rekėtų pakloti pavalią sumelę – apie 90 tūkst. litų.