Automobiliai estetams – verslo klasė
Baigiantis darbo savaitei, kiekvienas mirtingasis nori kažko naujo – naujo apdaro, naujo patiekalo. Kodėl tai negalėtų būti kad ir naujas automobilis? Kokia mašina labiausiai tiktų savaitgalio kelionei? Aišku, jog tai priklauso nuo to, kur norima važiuoti.
Jei į gamtą, geresnės transporto priemonės nei visureigis, vargu ar surasi. Jei susiruošėte į svečius ar į vakarėlį, geriausi “ratai” šiuo atveju būtų vadinamasis verslo klasės automobilis. Kas jis, verslo klasės automobilis? Specialistai tvirtina, jog tai – tarpinis variantas tarp labai kokybiškų didžiosios klasės lengvųjų automobilių (“Mitsubishi Galant”, ”Nissan Maxima”, “Opel Omega” ir kt.) ir tarp prestižinės klasės atstovų, tokių kaip “S” klasės ”Mercedesai” ir 7 serijos BMW.
Būtent ši priklausomybė tarpinei klasei verslo automobiliams leidžia būti pakankamai pasiekiamiems gerai uždirbantiems žmonėms. Vidutinė tokių mašinų kaina – apie 100 tūkst. Lt., kai tuo tarpu, pavyzdžiui, “S” klasės “Mercedesas” kainuoja apie pusę milijono litų.
Verslo mašinose kur kas didesnį vaidmenį turi ne automobilio dydis ir variklio galingumas, bet gamintojo markės reputacija. Antra vertus, gamindami šios klasės mašinas, koncernai labai didelį dėmesį skiria technologinėms ir konstrukcinėms naujovėms. Čia neblogai dera dabartis ir tradicijos, pažanga ir senas stilius. Regis, tik šios klasės atstovai gali turėti senas dizaino tradicijas šiuolaikiname apvalkale. Verslo automobilių dizainas unikalus, tik čia dizaineriai ir konstruktoriai gali pasireikšti, nė minutei nepamiršdami senųjų modelių klasikos. Jei nenauja, vadinasi – klasika, o gera klasika būdinga tik verslo klasės mašinoms. Naujieji kėbulai jau iš primo žvilgsnio primena senąsias tų koncernų legendas, salonų elementai kurti atvižvelgiant būtent į tos markės automobilius.
Jei važiuojate tokiu automobiliu, vadinasi, pas jus viskas tvarkoje ne tik su banko sąskaita ir užmiesčio vila, bet ir su geru skoniu ir stiliumi.
Jaguar S-Type
Išleidusi “S-Type” modelį, anglų “Jaguar” kompanija pradėjo naują savo gyvavimo periodą. Anglų inžinieriams pavyko pasiekti beveik neįgyvendinamų dalykų. “Fordui” priklausoma “Jaguar” komanija šiame modelyje išsaugojo pačias geriausias anglų automobilių gamybos tradicijas, senąjį britų stilių. Apskritai, angliškos mašinos bene labiausiai pasaulyje pasižymi vadinamuoju stailingu – vienos kartos modelių pereinamumu į kitą. Norėdami pabrėžti naujojo “Jaguaro” giminystę su senesniais modeliais, anglai, visuomenei pristatinėdami naująjį “S-Type”, visuomet greta naujosios mašinos, pastatydavo ir “Jaguar Mark II, gamintą nuo 1959-ųjų iki 1967 metų.
Šie automobiliai panašūs kaip tėvas ir sūnus nuotraukoje iš šeimyninio albumo. Abu jie yra “labai šiuolaikiški”, tik kiekvienas atspindi tą laikotarpį, kuomet buvo ar yra gaminamas. Prabangus salonas, kuriame tik medis, oda ir chromas, neleidžia juo nesižavėti. Trijų arba keturių litrų darbo tūrio 240 ar 280 AG varikliai leidžia šiam modeliui kartu būti ir sportiškam, ir aristokratiškam. Papildomos įrangos sąvokos čia beveik nėra, kadangi visi priedai, privalumai ir menkniekiai būtinai turi įeiti į standartinę mašinos komplektaciją. Kitais metais rinkoje pasirodys “S-Type” universalo kėbulu, kuriame, be daugybės įvairių priedų, bus labai prabangus skėtis ir angliška antklodė su “Jaguaro” atributika.
Rover 75
Didžiosios Britanijos “Rover” kompanija, pati giliai įklimpusi į finasinę balą, bet pasinaudodama jos šeimininkų iš vokiečių BMW koncerno pinigine galia, parengė visos modelių gamos atnaujinimo projektą. Pirmoji kregždė, galima sakyti, gimė labai vykusi – puikus naujas modelis “Rover 75”. Šių metų geriausio modelio rinkimuose nominacijoje “geriausias klasikinis angliškas sedanas” 75 modelis neturėjo sau lygių. Dizaineriams į klasikinį rūbą pavyko įvilkti naujausius elementus. Chromo gausa šios mašinos kėbulo apdailoje tik sustiprina naujojo “Roverio” eleganciją, o salono detalės pagamintos neoklasicizmo stiliuje.
“Atsigręžk, pažvelk, juk tai – “Roveris”,- tvirtinama firmos reklaminiame šūkyje.
Beveik techniškai tobulas ir išbaigtas automobilis tarsi prašosi ir vairuotojo, kuriam nesvetimos būtų klasikinio vairavimo tradicijos. Geriausia klasikinio vairavimo stiliaus mokytis kurioje nors garbingoje Anglijos vairuotojų mokykloje.
Regis, “Roverių” gerbėjams bendrą 75 modelio gerą įspūdį turėjo sugriauti neseniai pradėta leisti versija su dyzeliniu varikliu, bet nedidelis šios modifikacijos mašinų kiekis košės nepagadino.
Alfa Romeo 166
Turėdama labai turtingą sportinę ir estetinę praeitį, italų “Alfa Romeo” dabar labai daug dėmesio skiria naujai kuriamų automobilių techninei pusei. Ne išimtis ir naujasis 166 modelis, kuriame itin gausu įvairių techninių naujovių. O dažnai kritikuojami labai maži šio automobilio žibintai vis vien nematomi iš prabangaus salono. Elegantiškos kėbulo linijos tik pabrėžia 166 galią ir veržlumą – “top” varikliu tapusi trijų litrų versija (226 AG) “šauna” ne ką blogiau už bet kurį sportinį modelį. O apie “Alfa Romeo” automobilių vairavimo paprastumą bei lengvumą pasaulio ekspertai jau pradėjo kurti legendas.
Regis, užtenka ditirambų. Juk be klasikinio džiazo, dar egzistuoja ir rokas. Ir į savaitgalio išvyką nebūtina važiuoti su peteliške. Pasisodink šalia savąją damą, spustelk akseleratorių ir žvyrkeliu nulėk į bet kurį golfo klubą, o tai – jau klasika.
Volvo S80
Šio automobilio negalima nemylėti. Tegul nesiginčija tie, kurie S80 modeliu nevažinėjo nors kelių valandų. Pasaulyje “Volvo” – tai visų pirma saugumo, po to – patikimumo, griežtos elegancijos ir pabrėžto seksualumo klasika. Tvirtinama, kad labiausiai seksualūs pasaulyje yra “Gran Turismo” klasės automobiliai, bet jie yra bene tris kartus brangesni už “Volvo S80”. Apžiūrėkite šį modelį iš galo, ir jūs suprasite, kodėl vyrai praleidžia moteris į priekį.
Kartu S80 yra superšiuolaikine mašina. Kol kas nė vienam gamintojui nepavyko po dangčiu išilgai sukišti šešių cilindrų variklio su dviem turbinomis. Todėl automobilis tapo beprotiškai dinamišku, galingu ir puikiai valdomu, tai leidžia vairuotojui labai užtikrintai elgtis bet kokiomis važiavimo sąlygomis.
Yra ir S80 “By-Fuel” versija, kuriai vietoj brangaus benzino, pakanka pigių gamtinių dujų.