Atnaujinta “Mazda 626” versija
Gruodžio 13 dieną “Mazda” automobilių importuotojas į Lietuvą – suomių bendrovė “Inscape Motors” mūsų šalies žurnalistams pristatė atnaujintą “Mazda 626” modelio versiją, kurį mūsų pirkėjai jau galės įsigyti tuoj po Naujųjų metų.
Kaip spaudos konferencijoje sakė trijų šių japoniškųjų automobilių dilerių Lietuvoje – “Vilbanos”, “RSS Enterprise” bei “Palvitos” bendrovių atstovai – “626” jų apyvartoje sudaro apie pusę visų parduodamųjų automobilių rinkos, ją dalindamasi su kitu modeliu – “323” . Kitų“Mazda” automobilių modelių yra paruodama labai nedaug.
Šie metai nebuvo sėkmingi “Mazdų” pardavėjams – per metus iš viso bus parduota apie šimtas automobilių – beveik penkis kartus mažiau, nei jų buvo parduota 1998 metais (493 vnt.) Užpernai Lietuvoje buvo parduoti 233, 1996 metais – 46 “Mazda” automobiliai. Aiškindami nuosmūkio priežastis, suomių bendrovės atstovai pažymėjo, kad viena pagrindinių priežasčių – ne bendra ekonominė krizė, bet kainų “sureguliavimas” – “Mazda” automobiliai šiemet pabrango, nes importuotojai atsisakė dempingo politikos ir šie japoniškieji automobiliai šiemet kainavo tiek, “kiek jie iš tikrųjų ir kainuoja”. Šiuo metu Japonijos “Mazda” kompanija turi apie 6 proc. Lietuvos naujų automobilių rinkos.
Kita vertus, kaip tvirtino vienas iš dilerių – “Vilbanos” bendrovės “Mazdos” padalinio vadovas Alvydas Trakinskas, atnaujintoji “Mazda 626” vėl atpigs – maržą susimažino tiek importuotojai, tiek ir dileriai.
“Truputį pabrangs tik 2.0 litro darbinio tūrio, 100 AG dyzeliniu varikliu, kadangi šių automobilių kaina buvo nerealiai sumažinta, – tvirtino A. Trakinskas.- O kitos modifikacijos vidutiniškai bus tūkstančiu dolerių pigesnės”.
Nuo šiol “626” bus tiekiama su trijų lygių įranga – “Basic”, “Comfort” ir “Exlusive”. Kas pasikeitė atnaujintame modelyje? Visų pirma, priekinė automobilio dalis yra kitokio nei buvo dizaino. Atnaujintas palyginus patogus ir funkcionalus automobilio salonas bei prietaisų skydelis, sėdynės aptrauktos geros kokybės veliūru. Automobilis gavo ir aldehidinį salono oro valymo filtrą, sumažintas šio modelio triukšmingumas. Į “Comfort” bei “Exlusive” modelius nuo šiol įeina traukos kontrolės sistema TCS. Modelis, be ABS, dar gavo ir elektroninę stabdžių slėgio išlyginimo sistemą EBD. Buvusiojo 1,8 darbinio tūrio variklio galingumas nuo 90 AG padidintas iki 100 AG. Keturiolikos colių padangas pakeitė “penkiolikinės”, norimų kėbulo spalvų paletėje atsirado visiškai naujų spalvų. Tai, regis, ir viskas, ką šiame automobilyje patobulino japonų inžinieriai.