Mobiliojo ryšio vartotojai pagal lojalumą prekės ženklui nusileidžia tik alaus mėgėjams
Tyrimai rodo, kad Lietuvoje mobiliojo ryšio vartotojai yra labai lojalūs tokias paslaugas teikiančioms kompanijoms. Pagal ištikimybę prekiniam ženklui juos pranoksta tik alaus mėgėjai, o trečioje vietoje yra kavos gerbėjai.
Mobiliojo ryšio rinkos analizė atlikta naudojantis “Conversion Model” metodika, kuri leidžia nustatyti ne tik vartotojų pasitenkinimo lygį, bet ir jų lojalumo prekiniam ženklui laipsnį. Stipriausias lojalumas vadinamas “prisirišimu”.
Pagal naujausią tyrimą, atliktą šį rudenį, “Omnitel” turėjo 46,4 proc. tvirtai prisirišusių klientų, 42 proc. – vidutiniškai, 9,6 proc. – paviršutiniškai, 2 proc. – lengvai prarandamų.
“Bitės GSM” tvirtai prisirišusių klientų buvo 26,3 proc., vidutiniškai – 46,4 proc., paviršutiniškų – 21,1 proc., lengvai prarandamų – 6,2 proc.
“Tele2” kompanijos tvirtai prisirišusių klientų buvo 7,8 proc., vidutiniškai prisirišusių – 29,2 proc., paviršutiniškų – 26,7 proc., lengvai prarandamų – 36,3 proc.
Ž. Gaudiešius atkreipė dėmesį į ryškią tendenciją: auga ne tik visų kompanijų mobiliojo ryšio vartotojų skaičius, bet ir didėja jų lojalumo laipsnis.
“Omnitel” prezidento Antano Zabulio duomenimis, Lietuvoje mobiliuoju ryšiu jau naudojasi 42-43 proc. šalies gyventojų. O jeigu atmesime vaikus ir kitus “neaktyvius” asmenis, tai mobiliojo ryšio vartotojų jau yra per 50 proc.
“Lygindami Lietuvoje atlikto tyrimo rezultatus su kitomis pasaulio šalimis, matome ne tik didėjantį mobiliojo ryšio vartotojų skaičių, bet ir išskirtinai stiprų klientų prisirišimą prie mobiliojo ryšio operatoriaus. Tai reiškia, kad šis rinkos segmentas yra stabilus ir užtikrins nuoseklų jos augimą”, – teigė Ž. Gaudiešius.
Šiuo požiūriu pirmauja Nyderlandai – 81 proc. prisirišusių mobiliojo ryšio vartotojų. Lietuvoje ir Australijoje jų po 75 proc., Švedijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje – kiek daugiau nei 40 proc., Italijoje, Airijoje – apie 20 proc.
Tyrimas rodo, kad trečdalis mobiliuoju ryšiu nesinaudojančių žmonių ateityje ketina juo naudotis, trečdalis – nežada naudotis, o dar trečdalis – neapsisprendę.
43 proc. potencialių mobiliojo ryšio vartotojų rinktųsi išankstinio mokėjimo paslaugas, 21 proc. – pasirašytų abonentinę sutartį, 36 proc. – dar neapsisprendę.
Tyrimo autoriai daro išvadą, kad žmonės Lietuvoje, rinkdamiesi mobiliojo ryšio operatorių, vis dažniau pirmenybę teikia ne nuolaidoms ir paslaugų kainai, o plačiam ryšio tinklui, kokybiškam ryšiui ir ypač mobiliojo operatoriaus įvaizdžiui.
Didžiausias Europoje rinkos tyrimų koncernas TNS, naudodamas “Conversion Mopdel” metodiką, yra atlikęs per 3000 tyrimų 90 pasaulio šalių.