Mobiliojo ryšio rinką sustiprino pigūs telefonai
Tyrimų bendrovės “Gartner Dataquest” atlikta apklausa parodė, kad antrąjį šių metų ketvirtį viso pasaulio vartotojai įsigijo net 115 mln. mobiliųjų telefonų, todėl per visus 2003-iuosius gali būti parduotas rekordinis skaičius – 450-460 mln. telefonų.
Tyrimų bendrovė nurodė, jog pagrindinė 11,9 proc. prieaugio, palyginti su 2002-ųjų antruoju ketvirčiu, priežastis buvo sėkmingi pardavimai besikuriančiose rinkose. Palyginti su šių metų pirmuoju ketvirčiu, balandžio-birželio mėnesiais mobiliųjų telefonų pasaulyje parduota 2 proc. daugiau, nepaisant SŪRS (SARS) neigiamo poveikio.
Besikuriančiose rinkose ypač paklausūs buvo pigesni mobiliųjų telefonų modeliai. Daugiau parduota ir Japonijoje, kurios vartotojai galėjo sau leisti įsigyti telefonus su labai kokybiškais fotoaparatais. “Per ketvirtį pardavimai gerokai viršijo prognozes Japonijoje, Pietų ir Centrinėje Amerikoje bei Vidurio ir Rytų Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos besikuriančiose rinkose”, – teigiama “Gartner” pranešime.
Augimas tęsėsi ir pirmąjį trečiojo ketvirčio mėnesį liepą, kuomet Indijos bendrovė “Reliance Infocomm” vos per dešimt dienų pritraukė 1 mln. naujų vartotojų. Šis rodiklis, pasak “Gartner” analitiko Beno Vudo (Ben Wood), galėtų būti laikomas pasaulio rekordu.
Palyginti su praėjusių metų antruoju ketvirčiu, sparčiau už sektoriaus vidurkį augo Suomijos “Finland”, japonų-švedų “Sony Ericsson” ir Pietų Korėjos gamintojų LG bei “Samsung” mobiliųjų telefonų pardavimai. Tuo tarpu Jungtinių Valstijų “Motorola” ir Vokietijos “Siemens” telefonų pardavė mažiau.
“Gartner” prognozė, jog šiemet mobiliųjų telefonų pardavimai po trejų metų stagnacijos pasistiebs 9 proc., atitinka daugelio gamintojų bei kitos tyrimų bendrovės “Strategy Analytics” vertinimus. Pastaroji antrojo ketvirčio duomenis paskelbė rugpjūtį. Dviejų tyrimų bendrovių ataskaitos skiriasi tuo, kad “Gartner” vertina platintojų pardavimus vartotojams, o “Strategy Analytics” skaičiuoja, kiek mobiliųjų telefonų iš gamintojų įsigyja platintojai.
Antrąjį ketvirtį, palyginti su pirmuoju, “Nokia” sustiprino lyderės pozicijas, padidindama užimamą pasaulinės rinkos dalį nuo 35 proc. iki 35,9 proc. B. Vudo (Ben Wood) teigimu, masto ekonomija leido suomių bendrovei sumažinti pigesnių modelių kainas ir agresyviai plėstis besikuriančiose rinkose. Analitikas pridūrė, kad šiais metais “Nokia” dalis gali pasiekti 40 proc. Tokį spartų augimą gali užtikrinti nauji modeliai CDMA standartą naudojantiems Azijos ir Amerikos tinklams, kurių rinkoje suomiai iki šiol atsiliko nuo tokių gamintojų kaip “Samsung”.
“Motorola” rinkos dalis balandžio-birželio mėnesiais, palyginti su pirmuoju ketvirčiu, sumažėjo nuo 14,7 proc. iki 14,6 proc. Amerikiečių rezultatams itin pakenkė arši konkurencija ir SARS protrūkis Kinijos rinkoje, kurioje “Motorola” anksčiau užėmė didžiausią dalį.
“Samsung” dalis per tą patį laikotarpį dėl SARS protrūkio sumenko nuo 10,5 proc. iki 9,9 proc. Tuo tarpu “Siemens” dalis dėl naujų modelių stokos nukrito nuo 7,6 proc. iki 7 proc. Tuo tarpu nauji mobilieji telefonai Japonijos ir Europos rinkoms padidino “Sony Ericsson” įtaką nuo 4,8 iki 5,5 proc.
Visos gamintojos viliasi padidinti savo užimamą pasaulinės rinkos dalį antrąjį šių metų pusmetį.