Kodėl įmonėms reikalingas internetinis marketingas
Pagrindinis internetinio marketingo tikslas – uždirbti kuo daugiau pelno įmonei. Jei įmonė neužsiima internetiniu marketingu, ji uždirba daug mažiau, nei galėtų.
Praktikoje pagrindinis internetinio marketingo tikslas atitinka dvi dideles užduotis.
Pirmoji – tiesioginis pardavimas ir potencialių klientų paieška. Ši kryptis vadinama efektyvumo rinkodara. Jos tikslas – greitai pagerinti įmonės finansinius rodiklius: parduoti kuo daugiau prekių ar paslaugų čia ir dabar. Tam įmonės, pavyzdžiui, pritraukia naujus klientus, siūlo prekes ir paslaugas lojaliems klientams, didina vidutinę pirkimo sumą.
Antrasis – darbas su prekės ženklu. Ši kryptis vadinama prekės ženklo rinkodara. Prekės ženklo rinkodara siekia, kad žmonės sužinotų apie prekės ženklą ir jį vertintų gerai. Tai netiesiogiai veikia pardavimus – kuo daugiau žmonių žino apie prekės ženklą ir kuo labiau juo pasitiki, tuo dažniau perka šio prekės ženklo produktus. Taigi, prekės ženklo rinkodara taip pat daro įtaką įmonės finansiniams rodikliams, bet kitaip ir ilgalaikėje perspektyvoje.
Veiklos rinkodaros ir prekės ženklo rinkodaros mechanizmai dažnai derinami. Toks derinys vadinamas prekės ženklo veiklos rinkodara – tai kai įmonė dirba ir su pardavimais, ir su prekės ženklo plėtra.
Štai keletas pavyzdžių, kaip veikia internetinis marketingas. Skaitmeninė agentūra „Web-Center“ patobulino internetinės parduotuvės „Pridanoje“ svetainę, ir dėl to parduotuvės užsakymų skaičius per mėnesį išaugo 65 %. Bendrovė „Go Ahead“ reklamavo žaislus „Пятёрочки“ platformoje „Likee“ – kampanijos vaizdo įrašai buvo peržiūrėti 29 milijonus kartų. O veiklos agentūros „Mamontov.top“ darbas klientui atnešė beveik 1,5 milijardo rublių pajamų.
Internetinis marketingas yra veiksmingas, todėl jo paklausa nuolat auga. Rusijos komunikacijos agentūrų asociacijos (AKAR) duomenimis, 2021 m. internetinės reklamos rinka išaugo 24 % palyginti su 2020 m. O 2022 m. internetinės reklamos apimtis Rusijoje sumažėjo tik 2 %.

