Vargas dėl besišeriančių kailinių
Kaunietės Neringos svajonė šaltą žiemą vilkėti šiltus prabangius kailinius subliūško lyg balionas. Nusivylusi įsigytų kailinių kokybe ji atsimušė į parduotuvės atstovų abejingumo sieną. “Parduotuvėje “Laukinis gepardas” už 3 tūkst. litų įsigijau gražius kailinius. Tačiau netrukus nuo jie pradėjo stipriai šertis. Nekokybišką prekę nunešus atgal į minėtą parduotuvę, jos atstovai atsisakė grąžinti pinigus arba nekokybiškus kailinius pakeisti kitais”, – skundėsi jauna moteris.
Kaunietė kartu su vyru įvairiais būdais bandė susitarti gražiuoju, tačiau parduotuvės direktorė net nesileido į kalbas.
“Mums paaiškino, kad tai specialus odos tipas ir plaukeliai nuo drabužio turi kristi. Tačiau tai skamba absurdiškai”, – piktinosi kailinius įsigijusios moters vyras Martynas.
Jei įsigytas daiktas turi specialias naudojimo instrukcijas, kurių nesilaikant jis gali būti sugadintas, parduodant prekę pirkėjui turi būti įteikiamos specialios instrukcijos. Tačiau kailinius įsigijusi Neringa tikino, jog jokių raštiškų instrukcijų ar žodinių nurodymų parduotuvėje ji negavo. Nepavykus susitarti žodžiu, jauna moteris parduotuvės direktorei įteikė raštišką skundą.
“Tačiau direktorė tą skundą išmetė į šiukšlių dėžę, teigdama, kad mes nieko negausime”, – tikino Neringa.
“15min” žurnalistui kartu su nukentėjusia kauniete nuvykus į parduotuvę “Laukinis gepardas”, joje dirbančios moterys kategoriškai atsisakė pakeisti nekokybišką prekę arba grąžinti pinigus. Darbuotojos tikino, jog tokius sprendimus priima parduotuvės vadovė Vaida Vėjūnienė. Tačiau paprašius jos telefono numerio, darbuotojos atsisakė jį duoti.
Paskambinus į UAB “Vitedra”, kuriai priklauso minėta kailių parduotuvė, centrinę būstinę Vilniuje ir paprašius Vaidos Vėjūnienės telefono numerio, neprisistatęs vyriškis liepė paskambinti už kelių minučių. Tačiau vėliau bendrovės “Vitedra” centrinėje būstinėje telefono ragelio niekas nebekėlė. Kailinius įsigijusi Neringa, praradusi viltį su parduotuvės atstovais susitarti gražiuoju, kreipėsi į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, kurioje dirbantys specialistai įvertins prekės būklę.
“Jeigu ekspertai nustatys, jog kailiniai yra nekokybiški, vartotojas įgaus teisę reikalauti prekę pakeisti kita arba grąžinti sumokėtus pinigus”, – aiškino Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Kauno skyriaus vyriausioji valstybinė specialistė Elvyra Rutkauskienė.
Jeigu parduotuvės atstovai ir po inspekcijos paraginimo nesutiktų gražiuoju atlyginti Neringai padarytos žalos, ekspertų išvados bei moters skundas būtų perduoti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Jeigu ir jos paraginimas “nesuminkštintų” parduotuvės vadovės širdies, nekokybiškų kailinių istorija keliautų į teismą.
“Žmonių pareiškimų, kuriuose jie skundžiasi nekokybiškais kailiniais, pasitaiko neretai. Ir visais atvejais kailiniai iš tiesų būna pripažįstami nekokybiškais. Už juos sumokėtus pinigus teismo būdu susigrąžino jau ne vienas vartotojas”, – teigė E.Rutkauskienė.