NORDIC AUDIO MODERN 2006 II – įspūdinga garso apokalipsė
2006 m. spalio 7 d., pirmąjį spalio šeštadienį, Vilniuje įvyks turbūt didžiausias visų laikų renginys Baltijos šalyse, skirtas moderniai elektroninės muzikos krypčiai – „industrial”. Kultinis undergroundines muzikos sroves propaguojantis karinis bunkeris „Vault”, esantis Subačiaus g. 99, tą naktį taps neregėto šou, kurį tikrai galima pavadinti įspūdinga garso apokalipse, arena. Bunkeryje įvyks tarptautinis „industrial” muzikos festivalis NORDIC AUDIO MODERN 2006 – antrasis šiais metais ir ketvirtasis apskritai.
Vilnius bus tiesiog okupuotas šios muzikos atlikėjų iš užsienio. Šį kartą jų atvyks net 20 ir klausytojui bus pasiūlyta net 11 audio/video programų, apimančių visus „industrial” muzikos srovės stilius: „power electronics”, „noise”, „martial”, „neo-classical”, „dark ambient”, „drone” ir, aišku, klasikinį „industrial”. Šiam festivaliui atrinkti ypatingi muzikiniai projektai. Išskirtinis jų bruožas – garso vizualumas ir muzikos gebėjimas sukelti itin stiprias asociacijas bei nuotaikas. Visi projektai, kurie bus pristatyti festivalyje, išskirtinai kinematografiški.
Jau tradicija tampa tai, kad festivalyje „Nordic Audio Modern” dominuoja turtingiausia „industrial” scena garsėjantys skandinavai. Šis renginys – ne išimtis. Daugiausiai atlikėjų atvyks iš Švedijos ir Suomijos, tačiau bus labai įdomių menininkų iš Vokietijos ir Kanados. Vieni atlikėjai pasaulyje gerai žinomos žvaigždės, išleidę ne po vieną albumą kultinėse alternatyvios muzikos leidyklose, kiti – dar tik pradedantys savo muzikinį kelią, tačiau visų jų kūryba išskirtinė ir įdomi.
Legendinės švedų muzikos leidyklos „Cold Meat Industry” stilių ir garsą festivalyje „Nordic Audio Modern 2006″ pristatys visame pasaulyje gerai žinomi „industrial/ambient” muzikos veteranai. Vienas iš jų – švedas Johan Levin, kuriantis itin svajingą, skandinaviškai šaltą ir nepaprastai gražią muziką bei jo projektas „Desiderii Marginis”. Kitas švedas – Magnus Sundstrom pristatys du projektus: nepaprasto grožio ir didybės šedevrą „The Protagonist” bei „Des Esseintes”, išsiskiriantį masyvia ritmika ir brutaliais, purvinais sąskambiais, kuriais garsėja švediškas klasikinis „industrial”.
Pastarasis projektas pasižymintis labai gausiais klasikinių instrumentų semplais ir operos žanro didybe, nuskambės pirmą kartą. Ketvirtajame „Nordic Audio Morden” festivalyje klausytojai turės unikalią galimybę susipažinti su suomių „industrial” subkultūros favoritais. Ryškiausias jų – Mikko Aspa ir jo ekstremalus manifestas „Grunt”. Mikko Aspa ne kartą susilaukė „išskirtinio” dėmesio dėl šokiruojančių video instaliacijų koncertų metu ir provokuojančių tekstų, atskleidžiančių labai labai prieštaringas žmogaus prigimties savybes. Mikko Aspa dalyvaus ir kito suomių „industrial” projekto „Pain Nail” pristatyme. Nors pastarasis nepasižymi gausia diskografija, „Pain Nail” aršus „industrial” tikrai nenuvils brutalios muzikos mėgėjų. Kiti suomių scenos naujokai „Aeoga” groja paslaptingą ritualinį „ambient”, kuriuo siekia atverti nepažintus pasąmonės klodus. Savo pasirodymus jie pagyvina išskirtiniais teatralizuotais vaidinimais.
Festivalyje taip pat bus pristatyta prieš keletą metų pasaulyje išgarsėjusi Kanados „dark ambient” muzikos leidykla „Cyclic Law”. Išgirsite netgi tris jos projektus. Gustafą Hildebrandą lietuviai jau pažįsta, kadangi pavasarį jis pristatė savo kultinį „death industrial” košmarą „Lithivm”. Šį kartą švedas atvyksta su ramesne „dark ambient” programa, kurios koncepciją sieja su begalinio kosmoso paslaptimi, tolimomis nepažintomis erdvėmis, baugiu visatos pulsu. Antrasis projektas, leidyklos savininko Frederic Arbour. Savo projektu „Visions” – jo kūryboje išgirsime dar vieną gilaus, kosmoso asociacijas sukeliantį „dark ambient”. Viena ryškiausių pasaulyje „martial” stiliaus žvaigždžių Karjalan Sissit, pristatys trečiąjį projektą. Markus Pesonen, kilęs iš Suomijos, tačiau gyvenantis Švedijoje, groja labai stiprią muziką apie suomių – rusų karą, jame dalyvavusius savo protėvius ir prieškario bei pokario Suomijos socialines realijas.
Visai kitokias muzikos idėjas išpažįsta festivalyje grosianti labai garsi vokiečių komanda „Troum”, kurios nariai nuo 1988-ųjų iki 1996-ųjų metų kūrė kitą nemažiau žinomą „dark ambient/drone” stilistikos projektą „Maeror Tri”. „Troum” nariai, naudodami daugybės gyvų instrumentų pradinį garsą ir įvairiausius jų apdorojimo elektroniniais aparatais būdus, stengiasi atverti klausytojui tiesų kelią į pasąmonės sferą bei praplėsti žmogaus suvokimo ir supratimo ribas.
Ketvirtojo „Nordic Audio Modern 2006″ festivalio kulminacija taps pasaulyje kultinio švedų projekto „Megaptera” paskutinis koncertas, po kurio grupė nutraukia savo veiklą. „Megaptera” išgarsėjo kaip labai įtaigaus ir tamsaus „industrial” kūrėjai. Jiems priskiriamas „death industrial” pradininkų vardas ir per 15 kūrybos metų jie išleido daugybę visame pasaulyje pripažinimą pelniusių albumų. Festivalis bunkeryje – tai išskirtinė galimybė pamatyti daugiau nebekoncertuosiančią, didelį įnašą į modernios muzikos istoriją padariusią legendą.
Festivalį „Nordic Audio Modern” sudarys dvi atskiros programos, tarp kurių bus dviejų valandų pertrauka. Šios ir kitų trumpesnių pertraukų tarp atlikėjų pasirodymų metu įvairią „industrial” muziką miksuos DJ Olivers iš Latvijos. Festivalio svečiai taip pat galės įsigyti retų įrašų, tarp jų ir pirmojo „Nordic Audio Modern 2004″ festivalio DVD, kurį tikisi paruošti šio festivalio organizatorė nepriklausoma „industrial” muziką propaguojanti organizacija „Autarkeia”. Renginys geležines duris atvers 16.00 val., bilieto kaina – 50 litų. Visa informacija apie renginį http://www.autarkeia.org . Iki susitikimo bunkeryje lemtingą naktį, kuri įspūdžiais prilygs apokalipsei.