9 naudingi patarimai vairuojant žiema
Šios gudrybės užtikrins jūsų ir jūsų keleivių saugumą visą žiemą.
1. Pritaikykite savo mašiną žiemai
Į variklio aušinimo skystį pripilkite pakankamai antifrizo. Tai apsaugos jūsų automobilį nuo užšalimo ir korozijos. Patikrinkite akumuliatorių, kad šaltą žiemą jam pakaktų galios užsivesti. Patikrinkite stabdžius. Jei jie neveikia tinkamai, stabdant mašiną gali traukti į vieną pusę. Pasirūpinkite priemonėmis nenumatytiems atvejams. Prožektorius, apklotas, smėlis arba druska ir ledo gramdyklė yra privalomi daiktai. Patikrinkite šildytuvą ir defrosterį. Jie leis jums jaustis patogiai, o priekinį stiklą išlaikys neaprasojusį ir neapledėjusį. Pakeiskite tepalus. Žiemos orui pritaikyti tepalai leis lengviau užvesti automobilį. Naudokite tinkamą langų skystį. Neužšąlantis skystis kartu su tinkamais valytuvais visuomet išlaikys jūsų langus švarius.
2. Išlaikykite kontrolę
Prieš darydami posūkį pasirinkite tinkamą greitį, kad vairą pasuktumėte nei per mažai, nei per daug. Venkite staigių judesių, kad sumažintumėte slydimo galimybę. Stabdžių pedalą spauskite tolygiai. Nespaudykite jų kelis kartus. Jei jūsų mašina turi ABS, tai sustabdys ją be slydimo.
3. Galvokite iš anksto
Pasilikite pakankamai laiko norimai vietai pasiekti. Pasirinkite dvigubai ilgesnį saugų atstumą iki kito automobilio. Papildoma erdvė tarp jūsų ir priekyje esančios mašinos suteiks pakankamai laiko sustoti. Stenkitės išlaikyti savo mašiną švarią. Reguliariai nuplaudami ją švariu vandeniu sustabdysite koroziją, kurią sukelia chemikalai, druska ir smėlis, naudojami ledui ant kelio ištirpdyti. Atsargiai važiuokite per tiltus ir viadukus. Ant šių paviršių ledas susiformuoja greičiau, taigi pasirinkite atitinkamą važiavimo greitį. Matykite ir patys būkite matomi. Pasirūpinkite savo žibintų matomumu ir priekinio lango švara. Žinokite, kaip elgtis įstrigus ant ledo ar sniego. Nesukite vairo. Pašalinkite sniegą aplink padangas ir švelniai siūbuokite automobilį pirmyn ir atgal.
4. Pasiruoškite netikėtumams: nepakankamam arba perdėtam vairo pasukamumui
Kaip susitvarkyti su per dideliu vairo pasukimu: Mašina nepasisuka tiek, kiek jums reikia, nes priekinės padangos prarado sukibimą. Nesukite vairo dar labiau ir staigiai nespauskite stabdžių, nes tai tik pablogins padėtį. Vietoj to nukelkite koją nuo akceleratoriaus ir nelieskite stabdžių. Dabar jūsų mašinos svoris persikels į priekį. Atsargiai sumažinkite vairo pasukimo kampą ir, švelniai važiuodami atgal, grįžkite į norimą kelią. Kaip susitvarkyti su pertekliniu vairo pasukamumu: Mašina pasisuka daugiau, nei jūs norėtumėte, nes jūsų galinės padangos prarado sukibimą. Imkitės tokių veiksmų, skirdami pakankamai dėmesio automobilio valdymui. Švelniai padidinkite greitį. Jūsų mašinos svoris persikels į galą. Tuo pačiu metu važiuokite ta pačia kryptimi, į kurią slysta jūsų mašinos galinė dalis. Stebėkite krypti, kuria norite, kad mašina važiuotų. Tokiu būdų jūs būsite pasirengęs grįžti į norimą kelią, kai tik mašina pasiduos jūsų kontrolei.
5. Prisiminkite, kad automobilio su 4 varomaisiais ratais vairavimas yra sustiprintas automobilio su 2 varomaisiais ratais vairavimas
Visus keturis ratus galima pasukti, bet tik du iš jų gauna pakankamai jėgos iš variklio. Važiuojant tokia mašina snieguotu arba apledėjusiu keliu ji negali sustoti kur kas geriau nei ta, kuri turi tik 2 varomus ratus.
6. Nujauskite važiavimo ne keliu žiemą sąlygas.
Pusnys gali (ir dažnai taip atsitinka) paslėpti kelmus, akmenis, rąstgalius ir ledu padengtus žemės lopus. Ankstyvą sniegą paprastai legviau nustumti nei tikros žiemos, kurio pripusto per pūgas. Po puriu sniegu dažnai yra susiformavęs kieto sniego sluoksnis, kuris gali sukelti nemažai problemų.
7. Atsiminkite pavojų, kurį jūsų visureigiui kelia sniegas, kai važiuojate ne keliu.
Tai iš tiesų gali sušaldyti jūsų variklį, net jei jis dirba. O variklio išjungimas jam gali būti itin pavojingas. Dažnai išvalykite zoną aplink variklį ir atkreipkite dėmesį į tepalo ir kitų svarbių skysčių temperatūrą. Stenkitės, kad ledo gabalai ir sukietėjęs sniegas nepakliūtų po variklio dangčiu ir nepakenktų stabdžiams. Važiuodami per seklius vandens telkinius, saugokitės ledo ir stabdžių prišalimo. Vairuodami variklį stenkitės nuolat laikyti įjungtą.
8. Kruopščiai pritaikykite savo visureigį žiemai!
Patikrinkite antifrizą – išleiskite jį ir įpilkite naujo. Stebėkite žarneles – jei sudilusios, pakeiskite. Pakeiskite visus sutrūkusius arba sukietėjusius dirželius. Pereikite prie žieminio tepalo. Patikrinkite visą alyvą ir kitus skysčius. Pašalinkite bet kokią drėgmę – ji gali sušalti ir sukelti problemų. Patikrinkite oro slėgį padangose (net atsarginėje!). Patikrinkite stiklų plovimo skystį. Apžiūrėkite, ar išmetimo vamzdyje nėra skylių ir ar nėra nutekėjimo – išmetamosios dujos dvigubai pavojingesnės, kai langai yra sandariai uždaryti!
9. Pasiimkite kaip įmanoma daugiau daiktų nenumatytoms situacijoms, ypač jei važiuosite ne keliu.
Visus reikmenis sudėkite į sandarią talpą (sunkų krepšį arba lagaminą). Keletas būtinų daiktų: signalinės raketos, vilnoniai apklotai, laidai, užkandžiai, nedidelė viryklė, sriubos pakeliai, padangų grandinės, sniego kastuvas, žvakės, žiebtuvėlis ir degtukai, prožektorius ir radijo imtuvas su geromis baterijomis, kas nors, ką būtų galima paskaityti, jei reikėtų ilgai laukti. Nepamirškite medikamentų ir būtinų asmeninių daiktų.