“Kino pavasaris” primins Federico Fellini filmus
Kovo 19 d. startuosiančio Vilniaus tarptautinio kino festivalio “Kino pavasaris” metu šiemet bus pristatyta paties itališkiausio neorealizmo kino maestro, režisieriaus Federico Fellini filmų retrospektyva.
“Kiekvienas save ir žiūrovus gerbiantis festivalis pristato ne tik kino premjeras, bet ir vertingus, jau klasika tapusius filmus. Šiemet “Kino pavasaryje” prisiminsime Federico Fellini kūrybą”, – teigia “Kino pavasario” direktorė Vida Ramaškienė.
Retrospektyvoje bus pristatyti šeši legendinio italų kino kūrėjo darbai. Žymioji beveik autobiografinė juosta “Aštuoni su puse” (“Otto e mezzo”, 1963) pasakoja apie režisieriaus kūrybines kančias ir iš dalies apibendrina Fellini kūrybą iki šio filmo pastatymo – pavadinime yra užšifruota tai, kiek tų filmų tuomet jau buvo sukurta.
Filmas, atskleidžiantis menininko vidinį pasaulį, 1964-aisiais buvo apdovanotas “Oskaru” geriausio užsienio filmo kategorijoje.
“Auksine palmės šakele” Kanų kino festivalyje apdovanotas, Katalikų bažnyčios pasmerktas, skandalingas “Saldus gyvenimas” (“La dolce vita”, 1960) visiems laikams išgarsino Trevi fontaną Romoje ir pirmą kartą paminėjo dabar jau populiarų terminą “paparacis”, kuriuo apibūdinami įžymius žmones persekiojantys ir pikantiškus kadrus medžiojantys fotografai. Nuo šio filmo prasidėjo režisieriaus draugystė su aktoriumi Marcelo Mastroianni, kuris vėliau tapo idealiu Fellini idėjų įkūnytoju.
Pirmajame spalvotame ilgo metražo Fellini filme “Džiuljeta ir dvasios” (“Giulietta degli spiriti”, 1965) vaidina jo žmona Giulietta Masina. Ji meistriškai įkūnija italę namų šeimininkę, po spiritizmo seanso pradedančią regėti vizijas ir sapnuoti ryškius sapnus. Siurrealistinė drama dar kartą įrodė, kad Fellini gali būti ir režisieriumi – psichologu, filosofu.
Muzikinė Fellini komedija “Džindžer ir Fredas” (“Ginger e Fred”, 1986) su Fellini mylimais aktoriais Gulietta Masina ir Marcelo Mastroianni pasakoja apie neišgydomą senatvės liūdesį. Tai filmas apie du kadaise populiarius įžymybių parodijuotojus, kurie pakviečiami į keistuolių televizijos laidą. Geresnių reitingų besivaikantys prodiuseriai prašo jų pakartoti šokį, prieš 30 metų sukurtą pagal amerikiečių šokėjų poros Ginger Rodgers ir Fredą Astaire pasirodymus.
Kad menas gali nugalėti chaosą, tikina visas vienoje erdvėje – bažnyčioje, nufilmuotas filmas “Orkestro repeticija” (Prova d‘orchestra”, 1978). Kūrinys perteikia politinį alegorinį siužetą, kuriame dirigentas gretinamas su diktatoriumi vadovu, siekiančiu suvienyti visus orkestre grojančius muzikantus.
Į “Kino pavasaryje” rodomą Federico Fellini retrospektyvą įtrauktas ir ankstyvosios režisieriaus kūrybos darbas “Pienburniai” (“I vitelloni”, 1953), išgarsinęs jį už Italijos ribų ir pelnęs jam pirmąjį prizą už režisūrą Venecijos kino festivalyje. Filme, pasakojančiame apie penkis provincijos jaunuolius, kurie mėgina išvengti nuobodulio krėsdami pokštus, vaidino ir režisieriaus brolis Riccardo, o aktorius Franco Interlenghi įkūnijo paties Fellini prototipą Moraldą.
Federico Fellini retrospektyva sudaryta bendradarbiaujant su Italų kultūros institutu.
14 –asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis “Kino pavasaris” šiemet vyks kovo 19 iki balandžio 2 dienomis sostinės kino centruose “Forum Cinemas Vingis” ir “Skalvija”.