Hip-Hop šokio istorija (pagal Elite Force)
Freestyle Hip-hop šokis pradėjo plisti maždaug 1984-aisiais metais JAV. Kaip ir kitos „Funk Styles“ bei „B-boying“ stilių atšakos, „Freestyle Hip-hop“ savo viršūnę pasiekė didžiuosiuose ekranuose pasirodžius tokiems filmams, kaip „Breakin“ ir „Beat Street“, taip pat keleto reklamų bei muzikinių vaizdo įrašų dėka. 1984-ųjų metų pabaigoje Hip-hop kultūros vientisumas pradėjo blankti, tačiau populiari jaunimo pasilinksminimo vieta – riedučių klubas „Roxy“ įkvėpė vilties šiam „B-boying“ ir „Funk Styles“ periodui Niujorke.
„Roxy“ buvo ta vieta, kur Buddha Stretch sutiko visus šokėjus, kuriuos žinome ir dar atpažįstame. Tačiau 1985-ųjų metų pavasarį „Roxy“ užvėrė duris ir visas personalas persikėlė į kitą populiarų klubą „Inferno“. Klube „Inferno“ taip pat grojo Hip-hop muziką, bet greitai ir šis klubas buvo uždarytas. Tais metais „Latin Quarters“ klube penktadienio vakarais pradėjo groti „Hip-hop“, o šeštadieniais „Freestyle“ („Latin Elektronica“) muziką. 1985-aisiais visus „B-boying“, „Popping“ šokio „lyderius“ šeštadienio vakarais galima buvo sutikti „Latin Quarters“.
1986-ieji metai, Buddha Strech pradėjo lankytis „Rooftop“ riedučių čiuožykloje Harleme. Ten jis išvydo pirmąsias grupes šokančias griežtą „Bboying“ ir „Popping“ vienu metu, vis daugiau šokėjų pradėjo jungti skirtingus taisyklingus gatvės šokius. Vėliau tais pačiais metais atidarytame „Union Square“ klube atsirado „Freestyle Hip-hop“ šokio stilius, jungiantis skirtingus „Funk Styles“.
Buddha Stretch draugas Tron paruošė pasirodymą su „B-boying“ ir „Popping“ stilių šokėjais. Pasirodymo naktį kai kurie šokėjai nusprendė nešokti, taigi Tron pakvietė ant scenos Buddha Strech draugus – Peter Paul ir Danilo, kurie tą vakarą sudrebino klubą. Kitą dieną Tron papasakojo Stretch viską kas nutiko. Pasirodymas buvo toks sėkmingas, jog šokėjai buvo paprašyti pasirodyti dar kartą. Taip jie pasirodydavo kiekvieną savaitę nuo 1986-ųjų rugsėjo iki 1987-ųjų gruodžio. Grupė sužavėjo tokias muzikos žvaigždes kaip „BDP“, „Heavy D“, „Salt n Pepa“, Jazzy Jeff ir Will Smith.
Buddha Stretch pastebėjo choreografė Michele Ann Travis. 1987-ųjų vasarą jis šoko su garsiąja grupe „Whodini“. Vėliau, tais pačiais metais, daug šokėjų prisijungė prie „Rap“ muzikos atlikėjų, tokių kaip „Scoob and Scrap“, „Big daddy Kane“, „Salt n Pepa“. Kai Buddha Stretch sujungė visus šokius kuriuos žinojo ir mokėjo, tai ir buvo visų „Freestyle Hip-hop“ šokių pradžia. Buddha Strech sukūrė „Freestyle Hip-hop“ stilių, išpopuliarino jį ir tapo pirmuoju jo choreografu.
1991-aisiais metais oficialiai susiformavo šokėjų grupė „MOP TOP“. Jos sudėtyje buvo: Link, Caleaf, Ejoe ir Buddha Stretch. „MOP TOP“ taip pat priklausė: Peter Paul, Rameer, Tone, Casper, Ade, Loose Joint, Marquest, Ruberrband, Peekaboo, Kito ir Prancer.
1992-aisiais metais filmuojant Micheal Jackson klipą „Remember the time“ pradėjo formuotis grupė „Elite Force“. Tuo metu terminas „elite“ buvo vartojamas apibūdinti šokėjus, šokančius pirmose vaizdo klipo eilėse. Jie tapo varomąją viso šokio jėga („force“). Galiausiai jie buvo labiausiai pastebimi šokėjai klipe. Tačiau Henry Link tarp jų nebuvo, taigi jis daug dirbo, kad choreografiją atliktų kuo geriau ir patektų į „Elite Force”. Iškart po vaizdo įrašo grupės egzistavimas tapo natūraliu dalyku, juos buvo galima išvysti daugelyje televizijos laidų, vaizdo klipų, dokumentiniuose filmuose ar muzikiniuose koncertuose.
Kartu su visa „MOP TOP“ šeima „Elite Force” sukūrė įspūdingus pasirodymus ir vizualų foną daugeliui žymių artistų: Mariah Carey, Will Smith, „TLC“ ir t.t. Grupė buvo žinoma kaip novatoriškos choreografijos kūrėja ir atlikėja. Sugebėjimas „plaukti“ kartu su muzika, nepraleidžiant nė vieno garselio ar takto, bei kiekvieno išskirtinė improvizacija tiesiog kerėjo publiką. „Elite Force“ populiarumas ir glaudus tarpusavio ryšys atsirado dėka pirmojo „Hip-hop” stiliaus choreografo Emilio Austin Jr., kitaip žinomo kaip Buddha Stretch. Buddha Stretch kartu su savo ilgamečiais draugais Henry „Link“ Mcmillan ir Jamel „Loose Joint“ Brown padėjo suformuoti grupės filosofijos pagrindus.
1992-aisiais metais „Elite Force“ susikūrė kaip 3 asmenų grupė, vėliau grupė išaugo iki 6 šokėjų ir iki šios dienos išliko nepakitusios sudėties. Pirmasis prie jau susibūrusios grupės prisijungė Ejoe Wilson, dar žinomas kaip „Twelve“. Pirmą kartą su „Elite Force“ jis debiutavo 1995-aisiais. Ejoe tarsi antrasis Jimi Hendrix House šokyje tapo nepakeičiama jėga „House“ naktinių klubų scenose. Kitas narys, papildęs grupę buvo Terry Wright, kitaip „Brooklyn Terry“. Jis debiutavo kartu su grupe per gastroles su Mariah Carey 1996-aisiais. Terry tarsi galingos energijos protrūkis iš naujosios kartos House šokėjų greitai tapo šokio legenda. Paskutinis, bet ne blogiausias šokėjas 1998-aisiais papildęs „Elite Force“, taip pat debiutavęs per gastroles su Mariah Carey yra Bobby Bernette, kitaip „Mileage“. Bobby tikrų tikriausias ugnies kamuolys, įrodantis savo nuostabius sugebėjimus ne tik scenoje, bet ir už jos ribų. Šiandien aktyvūs grupės nariai yra Buddha Stretch, Link, Brooklyn Terry ir Mileage. Nors „Elite Force“ bendradarbiavo su daugeliu atlikėjų, jiems pavyko išlaikyti savo unikalų stilių. Šokėjai susijungė į vieną visumą dėl to, kad jie šoko ir domėjosi tais pačiais dalykais kartu. Jie turėjo nenuginčijamą talentą, meilę darbui ir profesionalumo jėgą, tai ir buvo raktas į „Elite Force“ sėkmę.