Kaip bendrauti su sunkiais žmonėmis?
| |

Kaip bendrauti su sunkiais žmonėmis?

Agresyvūs, arogantiški, negarbingi, nepatikimi, reiklūs, neproduktyvūs. Ar kada turėjote košmariškų bendradarbių? Tų, kurie išveda iš kantrybės anksčiau, nei įsipilate pirmąjį puodelį kavos. Kai kurios sunkios asmenybės yra itin valdingos. Kitos gali palikti tamsių debesų virš viso biuro. Vienas didžiausių iššūkių bendraujant su sunkiais bendradarbiais – išlikti profesionaliu. Sunku ignoruoti sunkią asmenybę, kai ji sėdi kitame kabinete. Itin nelengva, kai ji arogantiška, nepakeliama ar tiesiog šiurkšti. Dar blogiau, jei darbuotojas turi problemų su alkoholiu ar narkotikais, ypač jei ateina į darbą dvelkdamas alkoholiu. Taigi kaip elgtis su sunkiu darbuotoju? Na, galite melstis, kad jis ateis ir pasakys, jog persikelia į kitą šalies kampelį, arba tikėtis, jog jis bus perkeltas į naują skyrių. Bet tikėtis, kad kažkas pasikeis, nėra išeitis. Geriausia – sugalvoti, kaip bendrauti su jais. Atminkite: kiekvienas ateina į darbovietę su savo požiūriu. Nors dažniausiai tuo sunku patikėti, jų elgesys daugumoje atvejų neturi nieko bendra su jumis. Pateikiame šešis sunkių darbuotojų aprašymus ir būdus, kaip su jais susibendrauti. Jei darbuotojas turi problemų dėl alkoholio ar narkotikų, pasikalbėkite asmeniškai su vadovu. Jei esate draugai, turite kalbėti itin atsargiai. Bet būkite atsargus. Pasitarkite prieš veikdamas. Jei galite užuosti alkoholį arba pasakyti, jog jis vartoja narkotikus, nedelsdamas pasakykite savo vadovui, kad padėtis būtų svarstoma iškart.

Kaip bendrauti įvairių tipų žmonėms?
| |

Kaip bendrauti įvairių tipų žmonėms?

Dalykiniai susitikimai, derybos, bendravimas su kolegomis ir pavaldiniais ne visada būna sklandūs. Dažnai susišnekėti trukdo skirtingi charakterio bruožai. Kaip bendrauti įvairių tipų žmonėms? Šnekus žmogus labiau atskleidžia savo padėtį ir poreikius, tačiau yra rizika, kad pokalbis nukryps į šalį. Pirmiausia leiskime tokiam žmogui kalbėti, bet neįsivelkime į šalutines temas, raskime sau naudingų aspektų ir juos plėtokime. Jeigu pradedama šokinėti nuo temos prie temos, užduokime kryptingų klausimų. Pabaigoje apibendrinkime pokalbį, pabrėždami tai, dėl ko buvo susitarta. Nekalbaus pašnekovo poziciją ir poreikius sunku suprasti. Svarbiausia – užmegzti asmeninį ryšį. Būkime kantrūs. Iš pradžių pateikime klausimų, į kuriuos galima būtų atsakyti taip arba ne. Paskui ieškokime pašnekovui patrauklių temų, būkime atviresni, nei įprasta per dalykinius susitikimus, kol pašnekovas “atsivers”. Toks pašnekovas stengiasi pasirodyti ekspertu. Norint užmegzti su juo ryšį, svarbu atidžiai klausyti ir pripažinti pašnekovo kompetenciją, rodyti pagarbą ir negailėti komplimentų (“Jūsų patirtis tokia didelė…”, “Jūs gerai išmanote…”). Kartais tenka susidurti su priešiškais ar nemandagiais žmonėmis. Svarbiausia – nepasiduoti norui atsilyginti tuo pačiu, arba atvirkščiai – nusileisti. Išlikime ramūs, malonūs. Jei pašnekovas šiurkštus, geriausia jį ignoruoti – praleisti įžeidimus negirdomis. Kalbėkime tik apie dalyko esmę: pavyzdžiui, “kuriuos pasiūlymo punktus dar reikėtų aptarti”, “ką Jūs pasiūlyt

Kaip bendrauti su kreditoriumi
| |

Kaip bendrauti su kreditoriumi

Jei Jums dėl vienokių ar kitokių priežasčių nepavyks laiku įvykdyti savo finansinių įsipareigojimų, kita šalis – kreditorius, jausis apgautas ir imsis priemonių, kad susigrąžintų tai, kas jam priklauso. Jūsų užduotis – nelaukti, kol baigsis kreditoriaus kantrybė ir Jus paduos į teismą. Kol kreditorius žiūrės į Jus kaip į nesąžiningą klientą, jo vienintelis tikslas bus bet kokia kaina atgauti savo pinigus. O jei kreditorius bus nusiteikęs geranoriškai, Jums bus lengviau pasiekti kompromisą ir palaikyti nekonfliktiškus santykius ateityje. Todėl neleiskite kreditoriui galvoti, kad Jūs piktnaudžiaujate jo pinigais! Parodykite, kad Jums grąžinti skolą yra lygiai taip pat svarbu, kaip ir jam ją atgauti. Pasiekti šių tikslų Jums padės keletas taisyklių. Jūs turite kreditorių. Tik neslėpkite savo galvos į smėlį, nes kuo labiau delsite, tuo sunkiau bus ir pradėti savo problemą spręsti, ir apskritai ją išspręsti kaip įmanoma palankiau. Imkitės iniciatyvos. Parodykite savo kreditoriui, kad Jūs nesislėpsite ir nevengsite skolos grąžinimo, o bandysite surasti būdų, kaip pasiekti abiem šalims priimtino rezultato. Tuomet ir kreditorius bus labiau linkęs suteikti Jums galimybes “pasitaisyti”. O Jūs, susisiekę su kreditoriumi pirmieji, suteiksite daugiau pasitikėjimo savimi. Darykite tai raštu. Nusiųskite kreditoriui laišką, kuriame nurodykite priežastis, kodėl Jūs šiuo metu negalite įvykdyti visų savo įsipareigojimų.

Dalykinio bendravimo psichologija
| |

Dalykinio bendravimo psichologija

„Geri berniukai dirba, blogi – verčia geruosius dirbti, o protingi – valdo bloguosius”, – beveik visi mes sunkiai atsidūstame, pripažindami posakio tiesą. Taip, mokėti valdyti žmones – menas, o įvaldyti šį meną – reiškia, pasiekti sėkmės gyvenime. Teisingi dalykiniai pokalbiai su kolegomis laikomi sėkmingo vadovavimo instrumentu. Jų tikslai tokie: pašalinti nesusipratimus ir nuostatas; įtvirtinti savitarpio supratimą; keistis informacija; užkirsti kelią gandams; stiprinti komandinę dvasią; nugalėti hierarchinius skirtumus; jausti atsakomybę ir t.t., rašo womenclub.ru. Visada atminkite, kad didžiausią reikšmę turi tai, ką suprato pavaldinys. Dalykinis bendravimas – tai pirmiausia vienas iš komunikacijos būdų, todėl informacija – ne tai, ką tuo momentu sako kalbantysis, o tai, ką „pagauna” ir suvokia klausantysis. Nesusikalbėjimo priežastys gali būti: žodžiai, kurių jūsų oponentas gali nežinoti (specifiniai terminai, užsienio kalbų žodžiai); operavimas pavyzdžiais, kurie gali jūsų pašnekovui nieko nesakyti; neverbaliniai komunikacijos elementai (gestai, mimika), kuriuos pašnekovas gali interpretuoti kitaip; klaidingas įsitikinimas, kad pašnekovas turi būtinos informacijos ir patirties. Kokią galima padaryti išvadą? Turite aktyviai klausytis pavaldinio, perklausti, įtvirtinti grįžtamąjį ryšį, nuolat didinti bendrų ženklų skaičių. „Pagauti bangą” ne taip ir sunku – klausykitės ir išgirskite.

Bendravimo tarp vyrų ir moterų darbe taisyklių sulaužymas
| |

Bendravimo tarp vyrų ir moterų darbe taisyklių sulaužymas

Kai kažkas atsitinka Jūsų darbe ir tai neliečia Jūsų asmeniškai ar Jūs į tai nesate įsivėlusi, privalote arba kalbėti, arba pasitraukti iš mūšio lauko, jeigu tikrai norite pakreipti įvykių eigą ir pradėti tinkamą bendravimą. Neturite būti rėksminga ar kandi kalbėdama, užteks, kad pasirodysite tvirtai ir aiškiai nusakysite savo poziciją. Neprivalote fiziškai išeiti iš darbo ar net pastato, pakanka atsitraukti iki tokio lygio, kol bus aišku, kad situacija ir jos padariniai Jūsų nekliudys. Bendravime tarp vyrų ir moterų darbe dažnai pastebima milžiniška spraga; ir kuo aukštesnės moters pareigos, tuo ši spraga didėja. Neverta net sakyti, nes visi – vyrai, moterys ir kompanija, kuri mus nusamdė ir yra priklausomos nuo komandos sėkmingo darbo, – suprantame, kad bus geriau, jeigu pavyks šią spragą užglaistyti. Stereotipai yra pagrindiniai tokios susiklosčiusios situacijos kaltininkai. Be to, tiek vyrai, tiek moterys „pasistengia”, kad panašūs dalykai įsitvirtintų darbo kasdienybėje. Vyriškoji giminė elgiasi pagal savo senovišką supratimą ir negali jų kaltinti, nes prieš šimtą metų visuomenėje tai buvo laikyta norma. Stereotipai ir jų padariniai tai lyg geležinis kumštis aksominėje pirštinėje: tu jo nebijai, kai matai artėjant prie savo veido, nors žinai, kad tuoj tuoj smūgis išvers tave iš kojų.