LinkedIn – „solidžiausias“ socialinis tinklas
2008 metus galime vadinti socialinių tinklų bumo metais. Facebook ir Twitter augo kaip ant mielių, tapdami neatsiejama šiandienos mados dalimi, kurios vaikosi milijonai vartotojų visame pasaulyje. Tačiau labiausiai nustebino LinkedIn. Šis, jau šeštus gyvavimo metus skaičiuojantis, ir, visai nesenai 50 milijonų vartotojų sulaukęs socialinis tinklas, 2008 m. augo sparčiausiai, aplenkdamas savo netiesioginius konkurentus Facebook ar MySpace.
Istorija
LinkedIn, kurio pavadinimą galime versti kaip „susijungę“ ar „susieti“, yra visų pirma verslui skirtas socialinis tinklas. Šis projektas, palaikomas interneto verslo „riebiausios grietinėlės“, oficialiai startavo 2003 metais. LinkedIn vadovybę sudaro Jeff Weiner – buvęs Yahoo vadovas, Reid Hoffman – buvęs PayPal viceprezidentas, Steve Sordello, vadovavęs Tivo finansams ir kitos garsenybės, kurių sąrašą rasite čia.
2003 m. gegužės mėnesį 5 projekto įkurėjai pakvietė 350 savo svarbiausių draugų prisijungti prie sukurto socialinio tinklo. Po mėnesio LinkedIn tinklas skaičiavo 4500 registruotų vartotojų, kurių skaičius 2003 m. pasiekė 81.000 ir nenustojo augti. 2005 m. savo anketas LinkedIn‘e turėjo 4 mln. vartotojų, 2007m. jau 15mln., o 2009 m. šis skaičius perkopė 50 milijonų.
Ypač sėkmingi LinkedIn‘ui buvo pastarieji „kriziniai“ metai. LinkedIn vadovas Dan Nye savo interviu pasakojo, kad „nauji vartotojai jungiasi kiekvieną sekundę ir tinklas auga sprogstamu greičiu“. Iš tikrųjų krizės metu, augant nedarbui ir mažėjant atlyginimui, žmonės daug labiau susirūpina savo prekine išvaizda potencialių darbdavių akyse, gyvenimo aprašymu bei bandymu dėl viso pikto atgaivinti senas pažintis.
2008 m. LinkedIn vartotojų skaičius augo 319% ir metų gale pasiekė 33 milijonus. Nielsen duomenimis, tai labiausiai per 2008 m. paaugęs socialinis tinklas, toli palikęs savo artimiausią persekiotoją Facebook (beveik 100% augimas).
2008 m. birželį “Sequoia Capital”, Greylock ir dar kelios investicinės kompanijos įsigijo 5% LinkedIn akcijų, už tai sumokėdamos 53 milijonus dolerių, tokiu būdu kilstelėdamos LinkedIn vertę iki maždaug 1 mlrd JAV dolerių. Nemažiau už vadovybę įspūdingas ir LinkedIn investuotojų sąrašas, užtikrinantis stabilų šio tinklo augimą ir plėtrą. LinkedIn akcininkų sąraše puikuojasi tokios įmonės kaip:
- Sequoia Capital – investavęs į Apple, Cisco ar Oracle kompanijas jų ankstyvajame augimo laikotarpyje. Kompanijos, į kurias buvo ar yra investavusi Sequoia Capital, šiuo metu sudaro 10% viso Nasdaq (JAV akcijų birža) vertės.
- Goldman Sachs grupė – pirmaujanti pasaulyje investicijų ir vertybinių popierių valdymo kompanija.
- SAP, Netscape įkūrėjas Marc Andreessen, PayPal įkūrėjas Peter Thiel ir kiti.
LinkedIn jau 2006 m. buvo pelningas, o 2008 m. pasiekė beveik 100 milijonų JAV dolerių pelną. Šie skaičiai turėtų varyti į neviltį kelis kartus daugiau vartotojų turinčių Facebook ar Twitter socialinių tinklų savininkus. Prisiminkime, kad daugiau nei 150 milijonų vartotojų turintis Facebook tik prieš kelis mėnesius tapo pelningu, o Twitter‘iui šis tikslas tik miražas.
LinkedIn vartotojai
Jau minėjau, kad LinkedIn socialinis tinklas pirmiausiai orientuotas į verslą, todėl jei ketinate prisijungti prie šio tinklo tam, kad parašytumėte kaip puikiai praleidote vakarą bare ar ką pirkote parduotuvėje šeštadienio rytą, nedarykite to, – šis tinklas ne Jums. |
LinkedIn vartotojai visų pirma vertina šio socialinio tinklo solidumą ir verslumą bei galimybę gauti savo srities profesionalų patarimus. „Anderson analytics“ tyrimas LinkedIn vartotojus suskirstė į 4 grupes:
- “Profesionalūs naršytojai” sudaro apie 33% visų tinklo vartotojų. Šie žmonės – pripratę prie bendravimo socialiniuose tinkluose, dažniausiai dirbantys verslo konsultavimo srityje, todėl linkę bendrauti bei patarti, turintys daugiausiai prisijungusių draugų (vidutiniškai 61) ir išnaudojantys daugiausiai LinkedIn siūlomų funkcijų.
- “Įmonių vadovai” sudaro ~30% vartotojų. Tai vadovaujančias pareigas užimantys asmenys, kuriuos į LinkedIn pakvietė jų draugai ar bendradarbiai. LinkedIn‘e jie turi apie 30 draugų ir stengiasi plėsti pažinčių ratą, kviesdami savo ankstesnius kolegas.
- “Snaudaliai” sudaro 19% vartotojų – tai asmenys, kurie prie LinkedIn prisijungė tik po daugelio savo draugų kvietimo. Dažniausiai šie vartotojai gerai neišmano informacinių technologijų ir naudojasi tik keliomis ribotomis LinkedIn funkcijomis. Jų tarpe,asmenys, daugiausiai dirbantys švietimo ar medicinos srityje, ir tinkle turintys iki ~23 prisijungusių draugų.
- “Ieškotojai” – žmonės, dažniausiai turintys darbą, tačiau esantys atviri darbdavių pasiūlymams ir patys aktyviai ieškantys darbo alternatyvų LinkedIn tinkle. Tokie vartotojai sudaro apie 18% visų LinkedIn anketų.
Jeigu jau esate LinkedIn vartotojas ir norite sužinoti kuriai grupei priskirtumėte save, galite atlikti trumpą „Anderson analytics“ testą, kuris padės Jums atsakyti į šį klausimą.
Visgi „Anderson analytics“ skirstymas yra daugiau teoretinis ir nepateikia detalesnio LinkedIn vartotojo veido. Jeigu remtumėmės dauguma ir mums reikėtų nupiešti LinkedIn vartotojo portretą, turėtume sakyti, kad tai yra JAV, iš bėdos Kanados, Didžiosios Britanijos ar Olandijos pilietis, per metus vidutiniškai uždirbantis kuklius 250.000 litų. Beje, statistiškai daugiau prisijungusių draugų turintys asmenys gauna didesnes pajamas. Didžioji dalis LinkedIn vartotojų, net 66%, savo kompanijose priima svarbiausius sprendimus. Vidutinis LinkedIn vartotojo amžius – 41 metai, yra gerokai vyresnis nei kitų socialinių tinklų, didesnę pusę vartotojų (64%) sudaro vyrai. Dauguma LinkedIn vartotojų turi aukštąjį išsilavinimą – yra baigę koledžus ar universitetus.
Jeigu Jums pasirodė, kad LinkedIn sudaro tik stambių korporacijų puošeivos uždirbantys „kosmines“ sumas ir Jums su lietuvišku atlyginimu čia ne vieta, Jūs klystate. 23% tinklo vartotojų dirba kompanijose, turinčiose mažiau nei 50 darbuotojų. Daugiau nei 30.000 lietuvaičių turi savo anketas LinkedIn tinkle, prie kurio galite prisijungti ir Jūs.
Daugiau informacijos apie tipinį LinkedIn vartotoją rasite šioje prezentacijoje: