R.Pakso skrydis aplink pasaulį (17)
Lakūnai jau įveikė pusę maršruto
Aplink pasaulį skrendantys Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas apie devintą ryto Lietuvos laiku nusileido Chabarovske, Rusijos Tolimuosiuose Rytuose.
Pakeliui iš Magadano lakūnai leidosi Nikolajevske prie Amūro, kur pasipildė degalų atsargas. Skrendant Rusijos pakraščiu, kaip Centrinėje Amerikoje, nepavyksta gauti deguonies, todėl lakūnai, jau pasimokę virš kitų platumų, nekilo aukščiau keturių kilometrų.
„Be deguonies ilgiau pilotuojant penkių kilometrų aukštyje prasideda nesąmonės“, – lakoniškai paaiškino Rolandas Paksas.
Sunkoka suprasti ir tai, kaip lakūnams pavyksta išsiversti be normalaus maisto. Mat išskrendant iš Magadano valgykla dar neveikė, todėl dienos racionas buvo labai paprastas – po tris sausainius ir obuolį.
Maršrutu iš Magadano į Nikolajevską prie Amūro 900 kilometrų lakūnai skrido virš Ochotsko jūros, tačiau gelbėjimo kostiumai vėl liko supakuoti. Tiesa, skrisdami iš Aliaskos į Anadyrį pilotai vis dėlto buvo juos apsivilkę – mat tąkart labai jau nesvetinga atrodė padangė.
Chabarovske, kaip ir Abbotsforde, Kanadoje, aplink pasaulį skrendančius Rolandą Paksą ir Vladimirą Makagonovą pasitiko aviatoriai, apskrities gubernatoriaus ir miesto mero pavaduotojai.
Nors patys lakūnai nuskristus kilometrus tiksliai suskaičiuos tikriausiai tik užbaigę visą maršrutą, galima drąsiai teigti, kad pusę kelio jie jau įveikė. Sveikiname!
Beje, telefonu ir elektroniniu paštu kasdien tenka priimti daug sveikinimų ir šiltų linkėjimų lakūnams. Linkėdami sėkmės atsiliepė ir lietuviai lakūnai, kuriems sovietų laikais kaip tik teko skraidyti virš tolimų Rusijos pakraščių.
Valstybės įmonės „Oro navigacija“ pilotas Andrius Sinkevičius prisimena skrydžius sovietų strateginiu bombonešiu Tu–95, kurio trasos driekdavosi tarp Anadyrio ir Chabarovsko. Buvęs karo lakūnas Algirdas Jaronis netoli tų kraštų vienuolika metų pilotavo sraigtasparnį Mi–8. O štai kokius žodžius prašo perduoti parašiutininkė Bernadeta Matutytė, vienintelė lietuvaitė po kupolu nusileidusi į Šiaurės ašigalį.
„Brangūs Rolandai ir Vladimirai!
Iš visos širdies linkiu Jums kuo geriausios kloties tokio garbingo skridimo metu, stiprios sveikatos ir ištvermės įveikiant visas kliūtis.
Savo skrydžiu Jus įkvėpsite jaunimui didvyriškos dvasios, pasitikėjimo niekada nenuleisti rankų ir siekti tikslo ne tik dėl savęs, bet ir dėl savo tautos ir visos žmonijos“.
Rytoj lakūnai neskris – tvarkys skrydžio dokumentus, padės iš Maskvos atskridusiam „Technoavia“ inžinieriui Kirilui Kolpakovui atlikti lėktuvo SM 2000 „Phoenix“ techninės priežiūros darbus.
Iš pradžių tai daryti ketinta Australijoje, tačiau lakūnai nusprendė šiek tiek pakoreguoti planą, kad būtų galima racionaliau išnaudoti skridimo aplink pasaulį laiką.