Avialinijoms – lankstus privatizavimo būdas
Valstybės turto fondas (VTF), privatizuodamas nacionalinę oro bendrovę “Lietuvos avialinijos” (LAL), bandys sukurti pakankamai lanksčią programą.
Pagal ją investuotojams būtų parduodama nuo 49 iki 51 proc. akcijų, galbūt suteikiant valdymo teisę.
Kaip sakė VTF generalinis direktorius Povilas Milašauskas, pardavus 49 proc. akcijų, paprasčiausiu būdu būtų išsaugotas nacionalinio vežėjo statusas.
Šis statusas garantuoja tam tikras lengvatas, bendrovės patikimumą bei saugumą, ypač skraidant į Rytus.
“Dirbtinai panaikinti šio statuso niekas neketina”, – sakė P.Milašauskas.
Vyriausybė daugiau nei prieš metus yra nutarusi Vakarų investuotojams parduoti ne daugiau kaip 49 proc. LAL akcijų, ir šis nutarimas kol kas galioja.
VTF privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas pranešė, kad Turto fondas išsiuntė laišką LAL privatizavimo patarėjai – Vokietijos bendrovei “Indecon Consulting”, prašydamas parengti privatizavimo veiksmų planą. Manoma, kad jis bus gautas maždaug po dviejų savaičių.
VTF vadovai mano, kad LAL privatizavimo konkursas galėtų būti skelbiamas šių metų rudenį, nes iki tol dar reikės atlikti oro bendrovės pusmečio veiklos auditą bei parengti nemažai informacijos potencialiems investuotojams.
Kita vertus, norima spartinti LAL privatizavimą, nes liberalizavus ES oro rinką “Lietuvos avialinijos” nieko nebedomins.
VTF atstovai, be to, pripažino, kad reikėtų uždaryti LAL dukterinę įmonę, Kaune veikiančią oro bendrovę “Lietuva”, kuri veikia nuostolingai ir kurios veiklos tęstinumu abejoja tarptautiniai auditoriai.
“Tiek potencialūs investuotojai, tiek patarėjai – nė vienas nepareiškė minties, kad “Lietuva” turėtų likti kaip atskira kompanija. Verslo prasme dvi oro bendrovės viename regione neišsitenka. Tiesa, kad ją reikia uždaryti”, – sakė VTF turto valdymo direktorius Andrius Šukys.
Kartu jis pripažino, kad šiuo klausimu turi būti priimtas politinis sprendimas. 2001-aisiais bendrovė “Lietuva” patyrė 4,59 mln. litų audituotų nuostolių (2000 metais – 1,48 mln. litų).