Labučio Džiazo Kvartetas
Tai vienas ryškiausių Lietuvos džiazo kolektyvų, Lietuvos džiazo scenos ilgaamžis. Jis gyvuoja nuo 1990-ųjų ir per 15 aktyvaus muzikavimo metų pelnė tarptautinę šlovę ir klausytojų simpatijas, grodamas daugybę koncertų ir turų įvairiose Europos šalyse, dalyvaudamas džiazo festivaliuose Varnoje, Maskvoje, Paryžiuje Leipcige, Atėnuose ir kt.
Kvartetas plėtoja Vilniaus džiazo mokyklos principus, puoselėtus dar 8 dešimtmetyje legendinio GTČ trio (Ganelinas-Tarasovas-Čekasinas), aprėpdamas plačią ir daugialypę stilistiką nuo įvairių džiazo krypčių iki akademinės bei folk muzikos. Jo repertuare ir originalios kompozicijos, ir nestandartiškai interpretuojami džiazo standartai, perteikiami melodinga ir patrauklia raiška, nevengiant ironijos bei žaismo.
Vytauto Labučio kvartete groja ryškiausi Vilniaus džiazo mokyklos atstovai, vieni žymiausių Lietuvos džiazo muzikų, pasiekę išskirtinį meistriškumą ir pripažinimą, bet nepraradę jaunatviškumo ir humoro jausmo. Puikiai jaučiantys vienas kitą kūrybiniai partneriai geba kiekvieną savo pasirodymą paversti tikra džiazo švente.
Kvarteto lyderis Vytautas Labutis – viena ryškiausių Lietuvos džiazo asmenybių. Lankstus muzikantas, valdantis įvairius stilius, grojantis ir laisvas improvizacijas, ir fiksuotas struktūras, pajėgus ir kamerinėse sudėtyse, ir dideliuose ansambliuose. Savitas improvizatorius multiinstrumentininkas, grojantis saksofonais, bosiniu klarnetu, klavišiniais (neretai daugiau nei vienu instrumentu tuo pačiu metu), savą instrumentarijų papildantis instrumentiškai traktuojamu vokalu. Jis vienas užimčiausių Lietuvos džiazo muzikų, iškilus grupių lyderis, nuolat tampantis savotiška Lietuvos džiazo įvykių ašimi.
Džiazo scenoje V.Labutis debiutavo 1982 su legendiniu P.Vyšniausko kvartetu, taip pat grojo savo mokytojo V.Čekasino bigbende ir kvartete. 1988 iširus Petro Vyšniausko kvartetui, su likusiais jo nariais suformavo trio. Nuo to laiko nuolat buria grupes: vadovavo kvartetui, buvo kvinteto Džiazo nublokšti bendralyderis, 1997 subūrė oktetą, su kuriuo įrašė pirmą autorinį albumą Terra Vandetuja, 2002 su jaunaisiais džiazo muzikantais subūrė projektą Orkestretto.
Vytautas Labutis grojo kone su visais Lietuvos džiazmenais, yra Lithuanian Jazz Trio, Vilnius Jazz kvarteto, Dainius Pulauskas Group, Leonid Shinkarenko Jazz 4, Vladimiro Tarasovo Lithuanian Art Orchestra, Lithuanian Young Composers Orchestra narys. Jis muzikuoja ir tarptautiniuose projektuose: Jazz Baltica Ensemble (vadovaujant D.Murray, N.Pedersen, M.Schneider, D.Bates’as ir kt.), Octet Ost III, East – West Vapirov Project, New European Saxophone Quartet, Moscow Composers Orchestra. Su įvairiais kolektyvais saksofonininkas grojo daugelyje Europos scenų, Azijoje, Australijoje, JAV. Be džiazo saksofonininkas atlieka akademinę muziką, dalyvauja performansuose, komponuoja kinui ir teatrui, dirba savo įkurtoje studijoje Saxabassa Records.
Už nuopelnus Lietuvos džiazui 1996 m. jis įvertintas Birštono džiazo festivalio Grand Prix. Pernai su Lithuanian Jazz Trio jis pelnė Lietuvos instituto apdovanojimą LT tapatybė 2004 už Lietuvos džiazo populiarinimą.
Vyriausias ir labiausiai patyręs kvarteto narys – Lietuvos džiazo scenos senbuvis pianistas ir kompozitorius Oleg Molokojedov, muzikantas, pedagogas ir publicistas. B.Dvariono DMM mokytojas, kartu su V.Čekasinu sukūręs originalią džiazo improvizacijos dėstymo metodiką. Groti džiazą jis pradėjo dar 7 dešimtmetyje, debiutavo kaip lyderis festivalyje Tallin Jazz’ 66. Pagarsėjęs kaip V.Čekasino kvarteto narys, O.Molokojedovas bendradarbiauja su daugeliu Lietuvos džiazo muzikantų, yra įvairių projektų su kitų šalių muzikantais dalyvis. O.Molokojedovas neretai pasirodo ir su jaunais džiazo muzikantais – D.Praspaliauskiu, J.Maksimovičiumi ir kt. Jo diskografijoje apie 30 albumų, tarp jų ir autorinių.
Kvarteto bosistas Eugenijus Kanevičius – universalus, plačios stilistinės amplitudės kontrabosininkas, grojantis nuo radikalaus free iki melodingo meinstream‘o. Jis išsiskiria harmoniniu bei polifoniniu mąstymu, kūryboje linksta į savitą muzikos filosofiją, ypač ryškią jo sakraliniuose džiazo projektuose. Akustinio ir elektrinio bosų tembrinę paletę bosistas papildo elektroniniais priedais, bei trimitu, perkusiniais instrumentais ir balsu. Kanevičius reiškiasi ir kaip kompozitorius – yra sukūręs dainų ir giesmių, muziką filmams bei teatrui.
Džiazą grojantis nuo 1988, bosistas muzikavo su bemaž visais žymiausiais Lietuvos džiazo kūrėjais: S.Sasnausku, D.Pulausku, T.Kutavičiumi, L.Mockūnu, J.Maksimovičiumi, A.Gotesmanu, P.Vyšniausku, E.Buožiu, A.Anusausku, grojo Lithuanian Art Orchestra, Traffic Quartet, Kauno bigbende. Ne tik Lietuvoje paklausus ansamblių narys, bosistas nuolat muzikuoja su kitų šalių džiazo muzikantais, groja Estijos kolektyvuose: Raivo Tafenau grupėje, Estonian Dream Big Band. Bosistas pasirodo ir solo bei duetuose. Su įvairiais projektais bosistas dalyvavo džiazo festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje. Festivalyje Vilnius Mama Jazz Kanevičius dalyvavo duetu su Vytautu Labučiu (2002) Raivo Taffenau grupe (2003) bei Traffic Quartet (2004).
Kvartete būgnus muša vienas originaliausių Lietuvos būgnininkų Arvydas Joffe, pasižymintis nepaprasta energija, subtiliu ir išmoningu akustinių bei elektroninių mušamųjų derinimu, papildomu savito vokalo. Jis muzikuoja ne tik ansambliuose, yra parengęs ne vieną konceptualią solinę programą.
Būdamas 14, pirmąjį instrumentą fortepijoną iškeitė į būgnus. Muzikanto karjerą būgnininkas pradėjo roko grupėse. Studijuodamas Lietuvos valstybinės konservatorijos Klaipėdos fakultetuose (1975-1979) pradėjo groti džiazą su Sauliaus Šiaučiulio ansambliu bei Prano Narušio bigbendu. Baigęs studijas, kurį laiką dėstytojavo Klaipėdos fakultetuose, subūrė bigbendą “Versmė” ir jam vadovavo.
1983 m. grįžęs į Kauną, būgnininkas muzikavo elektroninės muzikos grupėje “Argo”, vėliau grojo R.Grabšto, V.Čekasino kvartetuose. 1992 m. debiutavo kaip solistas. Pastaruoju metu jis – A.Chalikovo grupės Jazz Brothers narys, Kauno bigbendo būgnininkas. Su įvairiais kolektyvais ir solo būgnininkas grojo daugelyje džiazo scenų Lietuvoje ir svetur.