| |

Seimas politiko akimis

Atėjęs į Seimą pradžioje patyriau lengvą “šoką”. Pasitvirtino abejonės, kad dabarties Seimas nėra ta vieta, kur politikai vadovaujasi vien savo įsitikinimais, tiesa ir sąžine. Jame susiklostė taisyklės, kai nelieka vietos moraliai politikai. Dažniausiai iš kelių blogybių pasirenkama mažesnioji. Didesnioji Seimo narių dalis yra valdoma politinės konjunktūros ir ne visada atsižvelgia į savo ar savo partijos idealus. Partijų programos yra mimikrinės (supanašėjusios), praradusios ideologinį tapatumą. Nedaug kuo skiriasi, tarkime, liberalių partijų programos, beveik vienodos kairiųjų ir dešiniųjų partijų socialinės programos, mokesčių sistema ir kita. Rinkėjas atskiria partijas tik pagal jų lyderius (lyderių partijos). Žiniasklaida jas vadina lyderių vardais ir lyderiams sudaro išskirtines galimybes reklamuotis. Visuomenė kitų iškilesnių ir gabesnių partijos veikėjų praktiškai nemato ir negirdi. Nuolatinis tų pačių veidų ir kalbų vaizdinys didina nepasitikėjimą ir visuomenės depresiją. O koks nuostolis partijai, jei lyderiai įkyrėję ir nesimpatiški? Seime juntamas svarbių postų godulys. Ketvirtadalis parlamentarų yra „politiniai turistai“, nes yra perbėgę į naujai susikūrusias partijas ar kitas frakcijas. Juos vilioja aukštesni postai, priimtinesni komitetai. Ar perbėgėliai gali atstovauti juos į Seimą rinkusiems rinkėjams? Senbuviai Seimo nariai iš anksčiau yra suradę nišas politinės veiklos erdvėje.

| |

L. Andrikienė: Vyriausybei diplomatinių šypsenų neužteks

Šią savaitę pasaulio naujienų agentūros išplatino informaciją, kad Tarptautinis valiutos fondas (TVF) paskelbė 180 valstybių bendrojo vidaus produkto 1 gyventojui prognozes 2006 ir 2007 metams (Delfi, LETA). TVF studijoje tvirtinama, kad pagal šį rodiklį (BVP 1 gyventojui skaičiuojant pagal perkamosios galios paritetą) 2006 m. Latvija jau nebebus vargingiausia ES valstybė, ji aplenks Lenkiją: 2006 metais Latvijos BVP 1 gyventojui sudarys 13 884,60 JAV dol., o Lenkijos – 13 797,20 JAV dol. Tuo tarpu Lietuvai 2006 m. prognozuojamas 15 442,90, Estijai – 17 802,20 JAV dolerių bendrasis vidaus produktas 1 gyventojui pagal perkamosios galios paritetą. Palyginimui 2006 m. Rusijos BVP 1 gyventojui – 11 904,30 JAV dol. Pažymėsiu, kad perkamosios galios paritetai (PGP) – tai nacionalinių valiutų perskaičiavimo kursai, pašalinantys kainų lygių skirtumų tarp šalių poveikį ir leidžiantys atlikti realius palyginimus (žr. paaiškinimus komentaro pabaigoje). O 2007-iesiems metams TVF prognozės atrodo taip: Latvija – 15 061,50; Lietuva – 16 756; Estija – 19 243 JAV dol. Tarp 180 valstybių, kurios minimos TVF studijoje, pirmauja Liuksemburgas – 72 854,30 JAV dol. 1 gyventojui, antroje vietoje – Norvegija (44 341,90 JAV dol.), trečioje – JAV (43 236,10 JAV dol.). Pirmajame dešimtuke taip pat yra Airija, Islandija, Danija, Kanada, Honkongas, Austrija ir Šveicarija.

Valstybės kompromitavimas negali tęstis iki begalybės
| |

Valstybės kompromitavimas negali tęstis iki begalybės

Turime ne tik neįgalią, bet ir totaliai supuvusią valdančiąją koaliciją. Klausantis gandų ir pačių Darbo partijos atstovų prisipažinimų, kas turėtų būti randama teisėsaugos tyrimo metu, vis akivaizdžiau tampa, kad tokia “tyla prieš audrą” ilgai negali tęstis. Bandymai gesinti audrą, tęsti laiką, riboti informaciją, viliantis, kad žmonės jau yra pavargę nuo valdančiosios daugumos skandalų ir abejingai stebės ilgai besitęsiančias šitos valdžios ir Darbo partijos konvulsijas, o po to ateis saulėta vasara ir visi politiką užmirš – yra naivus planas. Kaip ir naivu valdančiosios koalicijos padėtį gelbėti vieno V. Uspaskich’o pasitraukimu iš partijos lyderių. Klausimas yra tik vienas – ar valdančioji koalicija suvokia, kad ji ne tik pati skęsta, bet skandina ir visą Lietuvą. Valdančioji koalicija turi pakankamai galimybių dabartiniame Seime savo desperatiškas pastangas išlikti valdžioje paversti ilgai trunkančia Lietuvos kompromitacija. Darbo partijos likimas yra pakankamai aiškus.

| |

Tėvynės sąjungos frakcija inicijavo svarstymą Kazokiškių sąvartyno klausimais

Tėvynės sąjungos frakcija inicijavo svarstymą Kazokiškių sąvartyno klausimais. Susitikime dalyvavo Aplinkos ministerijos atstovai, bei įvairių sričių Kazokiškių bendruomenės specialistai. Po susitikimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Kazimieras Starkevičius, teigė, kad Tėvynės sąjungos frakcija teiks Seimui svarstyti rezoliuciją dėl Kazokiškių sąvartyno darbų sustabdymo, eigos bei techninių sąlygų peržiūrėjimo bei naujos vietos parinkimo. – Parenkant savartyno vietą bei patvirtinant detalųjį planą nebuvo derinama su Kazokiškių bendruomene. Sąvartynas statomas pagal pasenusį projektą, o tai reiškia, kad neatitiks naujausių technologijų, kurios taikomos Europos sąjungos šalyse, – argumentus, kodėl Kazokiškių savartyno darbai turėtų būti stabdomi, vardino Tėvynės sąjungos frakcijos narys K.Starkevičius. Kazokiškių bendruomenė kreipėsi į Jungtinių Tautų Orbuso konvencijos priežiūros komitetą dėl pažeidimų projektuojant Kazokiškių sąvartyną. Vienas iš argumentų – Kazokiškių sąvartyno techninis projektas nebuvo viešai teikiamas svarstyti visuomenei. Tai prištarauja Orbuso konvencijai. Kazokiškių bendruomenė taipogi kreipėsi į Europos Teisingumo Teismą ir tikisi, kad ginčas bus nagrinėjimas.