Vartotojų teisėmis domisi ir verslininkai
Vartotojų teises ginančių valstybės institucijų ir nevyriausybinių vartotojų organizacijų duomenimis neretai vartotojų teises prekių pardavėjai ir paslaugų teikėjai pažeidžia ne iš blogos valios, bet dėl nepakankamo vartotojų teisių žinojimo. Todėl vykdydama vartotojų švietimą viešoji įstaiga “Vartotojų švietimo centras” nemažą dėmesį skiria ir verslininkų švietimui.
Vienas tokių renginių – Vilniuje surengtas seminaras ,,Vartotojai ir verslas: teisės ir pareigos” UAB Viessmann darbuotojams ir jų partneriams. Suprasdami, kad informacija ir žinios apie tai, kokios yra pardavėjo pareigos ir ko gali pagrįstai reikalauti vartotojas padės ir toliau sėkmingai plėtoti savo verslą bei išvengti nesklandumų su pirkėjais, šį seminarą pasiūlė surengti patys verslininkai.
,,Verslininkų švietimas skatins juos dirbti sąžiningai, nepažeidžiant vartotojų teisių, ir bus išlaikoma šalių pusiausvyra siekiant abipusės naudos”, pažymi Vartotojų švietimo centro direktorė Tina Valotkienė.
Seminare dalyvavo pranešėjai iš Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos: Audronė Žalytė, Teisės ir teisinės ekspertizės skyriaus vyriausioji specialistė; Rosvita Gustaitienė, Vilniaus apskrities skyriaus vedėja; Vilius Šileika, Ne maisto prekių ir paslaugų skyriaus vyriausiasis specialistas ir Petras Lepeška, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Vartotojų priėmimo skyriaus vedėjas.
Seminare aptarti vartojimo sutarčių ypatumai, ypač atkreiptas dėmesys į nesąžiningų vartojimo sutarčių sąlygų taikymą, jų aiškinimą ir kontrolę, akcentuota pardavėjo pareiga pateikti vartotojui aiškią, tikslią ir išsamią informaciją sudarant vartojimo sutartis. Taip pat buvo kalbama apie tam tikrus sutarčių sudarymo ypatumus.
Pranešėjai verslininkus supažindino su vartotojų teisėmis įsigijus nekokybišką prekę bei jų teisių gynimo būdais, aptarė pardavėjo suteikiamos garantijos ypatumus bei daiktų keitimo ir grąžinimo taisykles. Priminta teisės aktuose nustatyta pardavėjo pareiga suteikti pirkėjui visą būtiną informaciją valstybine kalba.
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Vartotojų priėmimo skyriaus vedėjas P. Lepeška supažindino su dažniausiai pasitaikančiais vartotojų skundais. Seminaro dalyviai domėjosi garantijų taikymu, prekių pristatymo ypatumais, pirkėjo ir pardavėjo ginčų sprendimo galimybėmis, vartotojų teises reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais ir kt.
“Įsitikinę, kad vis daugiau verslininkų suvokia švietimo teikiamą naudą, bendradarbiavimą su verslo subjektais ketiname plėtoti plėtoti”, – sako Vartotojų švietimo centro direktorė Tina Valotkienė.