Perkantiems kitoje šalyje
Kur gali kreiptis įmonės ir piliečiai, kurių teisės buvo pažeistos įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje Europos Sąjungos valstybėje? Kur vartotojas, ketinantis pirkti prekių kitoje šalyje, gali gauti informacijos apie prekių garantinį laiką, apie kitoje šalyje vartotojams suteikiamas teises?
Lietuvos vartotojai, įsigiję netinkamos kokybės prekę ar paslaugą užsienyje, arba užsienio vartotojai, įsigiję netinkamos kokybės prekę ar paslaugą Lietuvoje, gali kreiptis į Europos vartotojų centrą. Centro darbuotojai konsultuoja vartotojus apie jų teises ir galimybes, jeigu reikia, surenka papildomos informacijos, susijusios su ginču ar skundu, ir bendradarbiaudami su kitų Europos Sąjungos šalių centrais, padeda išspręsti vartotojo problemą. Vadovaudamasis ES teisės aktais Europos vartotojų centras padeda siekti kompensacijos už patirtus nuostolius.
Lietuvoje Europos vartotojų centras įsteigtas 2005 m. kovo 15 dieną. Tokie centrai veikia 21 Europos Sąjungos šalyje bei Norvegijoje ir Islandijoje. Visi veikiantys centrai sudaro bendrą tinklą, kuris šiuo metu jungia 23 valstybes.
Europos vartotojų centrai visoje Europoje reikalingi tam, kad žmonės, keliaujantys iš vienos šalies į kitą ir perkantys prekių ar paslaugų, būtų apginti, jei jų netenkintų įsigytų prekių ar paslaugų kokybė. Tokiais centrais siekiama, kad vartotojo pažeistos teisės būtų apgintos tiek valstybėje narėje, tiek už jos ribų. Europos vartotojų centrai garantuoja vartotojams tokią pačią vartotojų teisių apsaugą, informacijos suteikimą bei pagalbą, kokią jie gautų savo valstybėje, jei jų, kaip vartotojų, teisės būtų pažeistos kitoje valstybėje narėje.
Vartotojai, įsigiję netinkamos kokybės prekę ar paslaugą kitoje ES šalyje (taip pat Norvegijoje ir Islandijoje), gali kreiptis į Europos vartotojų centrą adresu: J. Basanavičiaus g. 20 – 11, Vilnius, arba telefonu (8 ~ 5) 26 53 123