Motyvavimas permainų metu
Šiuolaikinėje neramioje, dažnai chaotiškoje aplinkoje komercinė sėkmė priklauso nuo darbuotojų talento ir pastangų. Nepaisant daugybės egzistuojančių teorijų ir praktikų, kai kuriems vadovams ir šiandien motyvacija išlieka mistiniu terminu. Taip yra iš dalies dėl to, kad žmones motyvuoja skirtingi dalykai ir būdai.
Be to, mūsų laikais hierarchijos nykimas gali įtakoti nesaugumą ir žemesnę darbuotojų moralę. Verta paminėti ir tai, kad vis daugiau žmonių dirba nepilnu etatu ar laikinai. Juos motyvuoti ypač sunku. Twyla Dell apie motyvaciją rašo: Motyvacijos esmė darbas turi suteikti žmogui tai, ko jis labiausiai nori. Kuo labiau jūs galite patenkinti darbuotojų norus, tuo daugiau galite tikėtis savo norų patenkinimo produktyvumo, kokybės, gero aptarnavimo.
Privalumai
Tinkama motyvacijos filosofija ir praktika turėtų padidinti produktyvumą, pagerinti kokybę ir aptarnavimą. Motyvacija žmonėms padeda:
- siekti tikslų;
- matyti perspektyvą;
- nebijoti pokyčių;
- padidinti savigarbą ir įtvirtinti gabumus;
Trūkumai
Sėkmingas darbuotojų motyvavimas neturi jokių trūkumų, tačiau pirmiausia reikia nugalėti visas kliūtis. Kliūtimis gali būti neprofesionalūs, išsiblaškę vadovai, netinkamos patalpos, pasenusi įranga ir nusistovėję požiūriai, pavyzdžiui:
- Už sunkesnį darbą mums nemoka papildomai.
- Mes visada tai darėme šiuo būdu.
- Mūsų vadovai nė nesuvokia, ką mes dirbame.
- Mano darbo aprašyme to nėra.
- Aš nesiruošiu persistengti.
Tam, kad pakeistumėte tokį požiūrį, reikės atkaklumo, gebėjimo įtikinti ir patirties.
Motyvacijos veiksmų planas
Šis planas skirtas žmonėms, atsakingiems už vadovavimą, motyvaciją ir personalo kokybės gerinimą, kai organizacijos struktūros ar procesai išgyvena permainas.
1. Skaitykite naudingas knygas.
Susipažinkite su Herzberg higienos teorija, McGregor X ir Y teorijomis, Maslow poreikių hierarchija. Nors šios teorijos nėra naujos, tačiau tinka ir šiandien. Perskaitykite bent santrumpas, kad žinotumėte pagrindinius principus; tai labai pravers kuriant garbingą, atvirą, pasitikėjimu paremtą bendravimą.
2. Kas jus skatina?
Įvertinkite visus dalykus, kurie jums rūpi darbe. Kas jus skatino ir žlugdė praeityje? Turite suvokti ilgalaikės motyvacijos ir laikino paskatinimo skirtumus.
3. Sužinokite, ko darbuotojai tikisi iš darbo.
Darbuotojai nori užimti aukštesnę padėtį, gauti didesnį atlyginimą, turėti geresnes darbo sąlygas. Tačiau būtina sužinoti, kas iš tiesų skatina jūsų darbuotojus. Atlikite tyrimą, pasikalbėkite su jais.
Gal žmonės nori, pavyzdžiui:
- Įdomesnio darbo?
- Veiklesnių vadovų?
- Galimybių pamatyti savo darbo rezultatą?
- Didesnio įsitraukimo?
- Didesnio pripažinimo?
- Didesnių iššūkių?
- Daugiau galimybių tobulėti?