Bendravimo problemos
Jums tikrai teko dirbti su jais. Tai darbuotojai, kurie nuolatos sukelia personalo komunikacijos problemas. Vadybininkas, kuris nuolatos tikisi, kad mostelėsite burtų lazdele ir visos jo žmogiškos problemos dings, administratorius, kuris staiga ima vėluoti, daryti klaidas ir nespėti darbų atlikti laiku. Trumpai tariant, darbuotojų problemos užima 80 procentų Jūsų brangaus laiko.
Tarp daugelio pareigybių, kurias išpildyti privalo darbuotojas, atsakingas už personalą, jam dar tenka neoficialus komandos psichiatro vaidmuo. Tai ir palaima, ir prakeikimas. Iš vienos pusės, personalo vadovas, kuris bus prieinamas visiems ir dėmesingas, žymiai lengviau užsitarnaus pavaldinių ir vadovų pasitikėjimą, tačiau dažnai atsitinka taip, kad žmogiškųjų problemų sprendimas, norint išsaugoti milijonus, baigiasi teisme. Labai sunku pajausti ribą tarp paslaugumo ir tapimo išnaudojamu, nepaisant to, kiek daug energijos sąnaudų reikia kitoms Jūsų užduotims įvykdyti.
Ribas nustatyti yra tikrai sunku. Psichologams dažnai tenka su tuo susidoroti, išklausant šimtus keistų skyrybų istorijų skrendant lėktuvu ar konsultuojant moteris tualete prieš svarbų susitikimą. Prireikia nemažai laiko, kad suvoktumėte, jog nedarote paslaugos nei sau, nei kitiems, jei esate prieinami 24 valandas per parą. Šiame straipsnyje mes pakalbėsime apie tai, kaip personalo specialistai gali susidoroti su problematiškais darbuotojais anksčiau nei jiems patiems prireiks medikų pagalbos.
Globotojų funkcija
Labai žmogiška tikėtis, kad kažkas iš vyresnių pagal rangą žmonių srėbs Jūsų prisivirtą košę. Galų gale, tai metų metus už Jus darė Jūsų tėvai. Kadangi kiekvienas mūsų gali būti įtrauktas į kolegos gelbėjimą, nėra abejonių, kad kai kurie iš mūsų yra labiau linkę būti gelbėjami nei kiti. Kai kuriose situacijose net suaugę žmonės ima elgtis vaikiškai ir nesąmoningai ieško tėviškos užuovėjos.
Pavyzdžiui, moterys vadybininkės ar personalo specialistės yra žymiai dažniau užpuolamos nevykėlių nei tos pačios profesijos vyrai net jeigu nieko nedarė, kad tai paskatintų. Tikite tuo ar ne, patinka Jums tai ar ne, globos funkcija automatiškai priskiriama moterims, kai reikia kažką gelbėti iš bėdos. Taip pat atsitinka tada, kai tarp vadovo ir darbuotojo yra didelis amžiaus skirtumas. Amžius gali pridėti proto arba ne, tačiau jaunas žmogu visada tikisi patarimo iš vyresnio.
Jeigu ir suvoksite šiuos niuansus, tai nereiškia, kad galėsite jų išvengti, tačiau galite pasiruošti juos įveikti. Kai darbuotojas pradeda reguliariai zyzti Jums į ausį, abejingą išklausymą pakeiskite konkretaus pasiūlymo pateikimu ar problemos sprendimu, be to, būtinai paskirkite datą, iki kada viskas turėtų susitvarkyti. Problemos sprendimo plano sudarymas beveik išsprendžia problemą.
Pagalbos šauksmo atpažinimas
Štai pavyzdžiu paimkime vadovą, kuris nuolatos sprendžia kitų darbuotojų technines problemas. Jeigu pamokytumėte jį (nusiųstumėte į kursus), kaip apmokyti kitus darbuotojus, jis puikiai sugebėtų nustatyti ribas, kada žmogui reikia žinių, o kada jis tiesiog tingi pats atlikti darbą arba bijo atsakomybės.
Nereikia gaišti laiko darant darbus už kitus, reikia išmokyti juos, kad patys galėtų susitvarkyti. Gal kai kuriems darbuotojams tiesiog trūksta noro. Žinoma, kai kurie vadovai mieliau dirba savo darbus, nei vadovauja komandai, ypač techniniai darbuotojai. Tačiau jų užimamos pareigos liepia atlikti ir vadovaujantį, organizuojantį darbą, norima to ar ne.
Nuoširdus pokalbis su tokiu vadovu galėtų pastarajam padėti nuspręsti, ar pakilimas į vadovo postą iš paprasto techninio darbuotojo jam būtų pageidaujamas ar tik našta. Jeigu visgi šis žmogus nori likti vadovu, kartu dirbkite su jo komanda kurį laiką ir padėkite jam įtvirtinti vadovo pozicijas.
Darbuotojų santykiai
Darbuotojų pasitenkinimas darbu glaudžiai susijęs su komandos gerais santykiais. Geras personalo specialistas gali ne tik įgalinti problematiškus darbuotojus rasti alternatyvių problemų sprendimo būdų, bet ir suteikti jiems galimybę jas išspręsti, o svarbiausia paskatinti darbuotojus gerinti tarpusavio komunikaciją, kas tam tikrais atvejais ne vienai kompanijai sutaupė daug pinigų.
Esmė tame, kad reikia ne pleistrą ant žaizdos klijuoti, kai kažkam skauda, o išmokyti gydytis juos savarankiškai. Tai padės ne tik jiems, bet ir Jums, kad liktų jėgų spręsti ir savas bėdas namuose. Jūsų artimiesiems irgi reikia dėmesio.