Vaikiška parfumerija
Žinoma, kad vaikai visada stengiasi pamėgdžioti savo tėvus, o tėvai pasiruošę viskam vardan savo vaikų, todėl vaikiškų kvepalų pirkimas gali suteikti džiaugsmo visai šeimai: vaikai pasijus suaugusiais, o tėvai su malonumu ir pasididžiavimu pastebės, kad jų lobis ne tik žavingai atrodo, bet ir maloniai kvepia.
Net intuityviai aišku, kad suaugusiųjų parfumerija vaikams netinka: koncentracija itin didelė, aromatai itin sunkūs, labai daug “užtvirtinančių” medžiagų. Todėl maždaug prieš 10 metų rinkoje atsirado specializuota parfumerija vaikams.
Vaikiškos parfumerijos ypatybės
Vaikiški kvepalai išsiskiria ryškiu flakonu ir linksma pakuote. Neretai parfumerinės linijos kuriamos populiarių multfilmų arba programų vaikams pagrindu.
Užsienyje tai tokie kvepalai:
“The Teletubbies” (“Teletabiai”), “Pokemon”, Mickey Mouse” ir “Minnie Mouse” (Disney) (berniukams ir mergaitėmsatitinkamai), Barbie Sirena”, “Barbie B, Princess Ariel, Princess Aurora, Princess Belle” , “Princess Cinderella” (Disney), “Donald Duck”, “101 Dalmatians”, “Lions King”, “Alladin” ir t.t.
Kai kurie gamintojai siūlo vaikams sukurti savo aromatą (Make Your Own Fragrances iš Creativity for Kids).
O nuo 1995 metų rinką atakavo ir žymūs Mados Namai, nuo to laiko savo vaikiškus kvepalus spėjo išleisti: Versace (Versace Baby Blue Jeans ir Versace Baby Rose Jeans), Agnes B, Nina Ricci, Givenchy (Tortine de Chocolade), Guerlain (Petit Guerlain), Bulgary (Petits & Mamans) ir t.t.
Paprastai tokia parfumerija skirta vaikams nuo 4 iki 15 metų (tačiau yra produkcija, skirta vaikams nuo 1 metukų, pavyzdžiui, Givenchy linija). Prieš patenkant į rinką, produkcija pereina visus reikalingus patikrinimus ir kruopščią kontrolę. Ji turi būti hipoalergeniška – speciali formulė padeda sumažinti alerginių reakcijų riziką – ir netoksiška, sudėtyje turi būti nedidelis alkoholio kiekis arba jo iš viso neturi būti. Paprastai vaikiški kvepalai mažiau koncentruoti ir mažiau patvarūs. Aromatai – vaikams žinomi ir įprasti (vaisiniai, gėlių, šokoladiniai, vaniliniai).
Specialistų nuomonė apie vaikišką parfumeriją
Kosmetologai ir pediatrai neturi vieningos nuomonės vaikiškos parfumerijos naudojimo klausimais. Vieni mano, kad pirkdami vaikams kvepalus, mes įsiveržiame į jų vidinį pasaulį, perkrauname jį nereikalingais aromatais, peršame savo nuomonę, didiname alerginių reakcijų riziką. Kiti – kad tokiu būdu mes padedame vaikams išvystyti skonį ir pripratiname save prižiūrėti.
Vienareikšmės nuomonės čia, tikriausiai, būti ir negali – kaip ir daugeliu atvejų, viskas priklauso nuo tėvų požiūrio. Tačiau jeigu Jūsų vaikas yra alergiškas, tikriausiai geriau nerizikuoti ir susilaikyti nuo parfumerijos naudojimo.
Bet kokiu atveju, ruošdamiesi pradžiuginti savo vaiką ir save gražiu kvepalų flakonėliu, visada žiūrėkite į tai atsakingai – pirkite žinomą, patikrintą produkciją.