Reklama – su aiškiu religiniu kokybės ženklu
| |

Reklama – su aiškiu religiniu kokybės ženklu

Vis dažniau susiduriame su nauju reiškiniu – reklamose ima šmėžuoti religiniai simboliai. Vaizdo klipuose, lauko stenduose, etiketėse ir iškabose jie dažnai naudojami kaip paprasčiausi kultūriniai elementai, tačiau toks religinės tematikos eskalavimas retai lieka nepastebėtas ir sukelia tam tikrų prieštaravimų. Ar tai reiškia, kad kėsinamasi iškraipyti krikščioniško tikėjimo esmę, pajuokti jį? O gal kaip tik vyksta naujų komunikacijos formų paieška, kai, atrodytų, rimti dalykai panaudojami su lengva humoro ir parodijos doze? Pagaliau lieka atviras klausimas, kiek apčiuopiamos naudos atneša tokia reklama jos užsakovams? Pastaruoju metu reklamoje vis dažniau pasirodantys religiniai simboliai ir naudojamos religinės temos tampa simptomišku ženklu, iš dalies liudijančiu, kad susidomėjimas religija vėl auga – juk reklamos taisyklėse teigiama, kad joje vietos yra tik tam, kas įdomu, patinka ir traukia. Juolab kad reklamos ir religinės simbolikos sąsajos visai logiškos: prisiminkime prancūzų postmodernisto semiotiko Roland’o Barthes’o žodžius, kad nūdienos žmogus išgyvena „pasąmoninį religingumą“, kuris nesvetimas tiek reklamos kūrėjams, tiek jos vartotojams. Visi žinome reklamą, kai modernieji Adomas (pavadintas Tomu) ir Ieva, skambant angliškai dainai, raginančiai belstis į dangaus vartus, praveria duris į rojų. Rojaus palaimos ženklas – mobilusis telefonas. Rojus, ko gero, labiausiai eksploatuojamas religinis simbolis mūsų reklamoje.

Ekspertai nustatė, kad reklama „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ kenkia nepilnamečiams
| |

Ekspertai nustatė, kad reklama „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ kenkia nepilnamečiams

Dar visai neseniai pasirodžiusi muzikinio trilerio „Svynis Todas: Demonas kirpėjas”, režisuojamo Dalios Ibelhauptaitės, reklama kaipmat pateko į Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos akiratį. Manyta, kad kruvina reklama daro neigiamą įtaką vaikų vystymuisi, tad ji buvo atiduota ištirti ekspertams, kurie nustatė, kad operos apie serijinį žudiką reklama nepilnamečiams kelia baimę ir siaubą. Šią žinią Alfa.lt patvirtino Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos (ŽEIT) ekspertizės skyriaus vedėja Silvija Ladygienė: „Svynis Todas: Demonas kirpėjas” reklama pažeidžia Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo 4 str. 1 dalies 4 punktą. Jame teigiama, kad reklama daro neigiamą poveikį nepilnamečiams, nes kelia baimę ir siaubą.” Per vasario 20 d. vykusį posėdį ekspertai negailestingi buvo trims „Svynis Todas: Demonas kirpėjas” reklamoms, kurios buvo publikuojamos lauko stenduose, spaudoje ir rodomos per televiziją. „Per LTV buvo transliuojama faršą ir kraują imituojanti reklama, dienraščio „Lietuvos rytas” priede „Savaitgalis” buvo publikuojamos nupjautos žmonių galvos, o lauko stenduose sukosi raudonais, kraują imituojančiais dažais apšlakstyta, besisukanti mėsmalė. Ekspertai nustatė, kad tokia reklama kenkia vaikams”, – sakė S. Ladygienė.