| |

Ar man verta pradėti savo verslą?

Jeigu galvojate apie nuosavo verslo kūrimą, tikriausiai jus vilioja tai, kad galėsite patys reguliuoti savo asmenines pajamas, planuoti savo laiką, būsite nepriklausomas, turbūt gundo ir verslininko prestižas. Tačiau ar jūsų negąsdina sunkus ir įtemptas darbas, nuolatinis stresas, didelė atsakomybė už šeimos gerovę ir rizika netekti visko, ką turite? Galite būti tikri: su įtampa, sunkiu darbu ir atsakomybe neišvengiamai susidursite. Bet ar mainais už šiuos nepatogumus gausite tai, ko siekiate? Ar jūs esate ryžtingas, ar galite būti užsispyręs, siekdamas savo tikslų? Ar jūs pasitikite savimi, ar tikite sėkme? Ar esate entuziastas? Ar esate pasiryžę atsisakyti dalies laisvo laiko, kurį skiriate šeimai, ir vietoje to nuolat kęsti psichologinę įtampą? Pažiūrėkite į save, pamatykite save tokį, koks jūs esate, o ne tokį, kokį norite save matyti, ir atsakykite objektyviai į aukščiau išdėstytus klausimus. Padarėte? Jeigu apie visa tai tikrai susimąstėte ir leidote sau suabejoti savo galimybėmis, tačiau atsakėte į kiekvieną klausimą “taip”, tuomet įsivaizduokite save nedidelės, tarkime, penkių – šešių darbuotojų įmonės vadovu. Jūs tikriausiai esate geras savo srities specialistas ir žinote, kaip gaminti produktą. Tačiau dabar jums reikia rūpintis ne tik gamyba, bet ir vadovavimu, personalu, pardavimais, marketingu, apskaita ir finansais. Ar jūs tam turite žinių ir įgūdžių?

| |

Kredituoti ar nekredituoti?

Jei planuojama sudaryti kredito sandorius, tai žinoma turi būti naudinga, tiek vienai, tiek kitai pusei. Jei klientas iš šio sandorio negauna naudos, tuomet kredito paslauga nebus pasinaudota ir taipogi neatneš naudos pačiam kreditoriui. Paprastai klientas ieško lengvesnio kelio nupirkti prekes ar paslaugas. Svarbiausi apsvarstomi elementai yra kaina ir kokybė, pristatymo greitis ir paslaugos kokybė po pardavimo. Kiti faktoriai, tokie kaip dizainas, mada ir statusas, taip pat gali turėti reikšmės. Vienas iš tokių apsvarstytinų dalykų yra kredito “prieinamumas”. Mokėjimas kredituojantis leidžia padalinti pirkinio kainą į mažesnes, labiau įveikiamas sumas. Tai leidžia klientui panaudoti būsimus tikėtinus pinigų srautus, kad pirkinį įsigytų dabar, taip palengvinant brangiai kainuojančių produktų pirkimą. Tai taip pat suveda klientą į ilgesnius santykius su kreditoriumi, o tai pabrėžia paslaugos „po pardavimo“ svarbą. Vis dėlto nauda bus gaunama tik su sąlyga, jei kaina yra reali. Įkainojus kreditą per aukštai, ir visi privalumai gali dingti. Čia yra du elementai – pati kaina ir pasiūlyti kredito terminai. Tie patys du elementai turi reikšmės vertinant naudą iš kreditoriaus pozicijų. Įmonėms, svarstančios apie kreditų savo klientams suteikimą vienas iš svarbiausių klausimų yra: ar turima pakankamai lėšų finansuoti kliento pirkimus? Jeigu ne, ar galima jas gauti, ir kaip?