Žyma: Bendravimas darbe

Bendravimo tarp vyrų ir moterų darbe taisyklių sulaužymas

Bendravimo tarp vyrų ir moterų darbe taisyklių sulaužymas
Kai kažkas atsitinka Jūsų darbe ir tai neliečia Jūsų asmeniškai ar Jūs į tai nesate įsivėlusi, privalote arba kalbėti, arba pasitraukti iš mūšio lauko, jeigu tikrai norite pakreipti įvykių eigą ir pradėti tinkamą bendravimą. Neturite būti rėksminga ar kandi kalbėdama, užteks, kad pasirodysite tvirtai ir aiškiai nusakysite savo poziciją. Neprivalote fiziškai išeiti iš darbo ar net pastato, pakanka atsitraukti iki tokio lygio, kol bus aišku, kad situacija ir jos padariniai Jūsų nekliudys. Bendravime tarp vyrų ir moterų darbe dažnai pastebima milžiniška spraga; ir...

Kaip skatinti darbuotojus?

Kaip skatinti darbuotojus?
Ar pakanka darbuotojui mokėti algą ir tikėtis, kad jis puikiai dirbs? Šiuolaikiniai vadovai jau supranta, jog vien tik pinigų už darbą neužtenka, kad žmogus atėjęs į darbą siektų kuo efektyviau panaudoti savo gabumus. Ko dar reikia, kad darbuotojai našiai dirbtų? Galbūt vadovai galėtų teikti savo darbuotojams tai, kas daug nekainuotų, bet duotų didelės naudos? Užsienio psichologai pabandė išskirti veiksnius, kuriais vadovai "įdėję vieną litą, uždirbtų tris". Darbo vieta neturi kelti rūpesčių dėl saugumo. Kai darbuotojas nuolatos šąla ar jaučiasi nepatogiai, jis galvoja apie...

Kompanijos personalo tobulinimas: mada ar būtinybė?

Kompanijos personalo tobulinimas: mada ar būtinybė?
Per kelis paskutinius metus personalo tobulinimo rinkoje įvyko kardinalus pokytis – prieš šešerius metus dažnai tekdavo pardavinėti idėją, kad įmonė turi investuoti į darbuotojo, turinčio aukštąjį ar profesinį išsilavinimą, kompetencijų tobulinimą. Požiūris, kad tobulinti darbuotojus nėra būtina, yra gajus ir šiomis dienomis, tačiau konkurencinė kova, augantys vartotojų reikalavimai, darbuotojų trūkumas, technologiniai pokyčiai skatina suvokti, kad į žmogiškuosius resursus, kaip ir į bet kuriuos kitus kompanijos išteklius, būtina investuoti. Suvokus, kad personalo tobulinimas yra reikalingas ar net būtinas, siekiant konkuruoti nuolat besikeičiančioje aplinkoje, kyla...

Mintys valdo karjerą

Mintys valdo karjerą
Pravėrei naujos darbovietės duris. Bosas šypsosi, kabinetas gal ir erdvesnis. Tik visi laksto koridoriais kaip prisukti ir naujokės, t.y. tavęs, nepastebi. Kaip pelnyti kolegų simpatijas nuo pirmosios darbo dienos? Natūralu jaudintis atsidūrus menkai pažįstamoje aplinkoje. Svarbiausia, kad stengdamasi su kolegomis pasisveikinti ir išlaviruoti iš situacijos kaip niekam neatsukti nugaros neatrodytum it pataikūnė. Jei manysi, kad nesi verta būti naujoje kompanijoje, arba įsikalsi į galvą, jog kolegoms nepatikai iš pirmo žvilgsnio, karjeros galimybės, kurių tikrai nusipelnei, bus sužlugdytos iškart. Tad mesk iš galvos visas...

Personalo demotyvacija – griauti lengviau nei statyti

Personalo demotyvacija - griauti lengviau nei statyti
„Turiu gerą darbą, viršininkas neblogas, reikėtų džiaugtis, bet pastaruoju metu keistai jaučiuosi. Nuskambėjus žadintuvui, mano žvali rytinė nuotaika kaipmat subjūra. Ir tik nuo vienintelės minties – privalau eiti į darbą." Turbūt daugelis esate tai patyrę, bet tiesiog negalėjote suprasti, kodėl taip jaučiatės. Tai yra pirmieji „ligos", vadinamos demotyvacija, simptomai. Jeigu esate įmonės vadovas ar savininkas, jūs taip pat galite pastebėti šios „ligos" simptomus. Tarkim, puikiai žinote, kokius kalnus gali nuversti jūsų darbuotojai, tačiau kažkodėl jie neišnaudoja viso savo potencialo: nerodo jokio susidomėjimo ar...

Savas tarp svetimų

Savas tarp svetimų
Ne paslaptis, kad dauguma įsidarbina padedami pažįstamų ir giminaičių. Iš vienos pusės tame nėra nieko blogo, juk draugiški santykiai su viršininku arba kolegomis dažnai duoda naudos siekiant bendrų tikslų. Tačiau egzistuoja ir daugybė problemų, su kuriomis gali susidurti ir tas, kuris vadovauja, ir tas, kuris įsidarbina per pažintis. Kai Natalijai draugė pasiūlė vietą savo skyriuje, pirmosios džiaugsmui nebuvo ribų. Kur gi ne! Dirbti vadovaujant mylimiausiai draugei Vikai! Kas gali būti geriau?! Natalija Viktoriją pažinojo nuo vaikystės ir buvo įsitikinusi, kad dirbdama kartu ji...

Ar verta skirti dėmesio personalo motyvacijai?

Ar verta skirti dėmesio personalo motyvacijai?
Prisiminkite, Biblijoje, senovės sakmėse ir netgi antikiniuose mituose galima rasti daugybę motyvacijos egzistavimo įrodymų, tarkim, kai karalysčių ir imperijų valdovai laiko apdovanojimą prieš herojaus akis arba užsimoja kalaviją virš galvos (šiandien tai paskatinimo ir bausmės sistema ar botago ir tešlainio metodas). Jūs turbūt ne vieną kartą girdėjote iš savo pažįstamų vadovų ar jų padėjėjų, kad pavaldinių darbas tai paprasčiausiai formalus pareigų atlikimas, tarkim, nuo 8.30 iki 17.30 valandos. Bet nereikia užkrauti visą kaltę ant pavaldinių pečių, nes, galbūt, personalo abejingumas yra sukeltas būtent...

Darbų vilkintojai

Darbų vilkintojai
Ignui per šią savaitę reikia parengti svarbų projektą, bet jis, nors ir žinodamas, kad neturi laisvo laiko, imasi tvarkyti ir taip „blizgantį" butą, o paskambinus geram draugui su užsidegimu išlekia pasilinksminti į miestą. „Parengsiu jį rytoj", – pagalvoja, tačiau rytoj kaip tyčia rodo gerą filmą, kurio jis niekaip „negali" nepažiūrėti. Ignas projektą atideda vis kitai dienai, kol pamato, kad iš vis nebėra prasmės jo rengti – tam turi per mažai laiko. Skaudžiai pažįstama situacija, kai, užuot vykdę svarbią užduotį, užsiimame pašaline veikla...... Tyrimai...

Įvertinimas ir motyvacija

Įvertinimas ir motyvacija
Nepamirškite pagirti darbuotojų už gerą darbą. Pagyros turi būti nuoširdžios. Tačiau stebėdami nepersistenkite, nespoksokite persisvėrę per darbuotojų petį. Jei žinote, kaip pagerinti darbuotojo veiklą, neįsakinėkite, o padėkite surasti jam priimtiniausią variantą. Užsitarnaukite pagarbą, rodydami pavyzdį; nebūtina mokėti viską atlikti geriau. Leiskite suprasti, kiek ir kokios paramos iš jūsų galima tikėtis. Raskite darbuotojų motyvaciją silpninančius veiksnius. Jie gali būti fiziniai (patalpos, įranga) arba psichologiniai (nuobodulys, neteisingumas, kliūtys būti paaukštintam, pripažinimo trūkumas). Kai kuriuos jų galima pašalinti greitai ir lengvai; kitiems reikės laiko ir planavimo....

Laimingi darbuotojai dirba geriau ir našiau

Laimingi darbuotojai dirba geriau ir našiau
Vadovai turėtų daryti savo darbuotojus laimingus, tada labiau sekasi verslas, rodo daugybė ekonominių tyrimų. O tie, kas savo pavaldiniams nuolat gadina nuotaiką, turėtų nusiteikti sunkiems laikams. Bloga nuotaika įmonėje gali būti prasto valdymo ženklas, o tai atneša didelių nuostolių, rašo Vokietijos dienraštis „Frankfurter Allgemeine Zeitung" (FAZ). Įmonių vaikų darželiai, apmokamos metinės atostogos, dosnūs sveikatos draudimai – visai tai daro JAV geidžiamiausių darbdavių šimtukui priklausančios bendrovės, kad išlaikytų gerą savo darbuotojų nuotaiką. Internetinės paieškos sistemos bendrovė „Google", kuri JAV žurnalo „Forbes" sudaromame bendrovių sąraše...