Knygos: Bendravimo psichologija

Knygos: Bendravimo psichologija

Žmogus iš prigimties yra sociali būtybė. Ką tik gimusiam kudikiui jau reikia ne tik maisto, šilumos, bet ir aplinkinių dėmesio bei meilės. Sėkmingas bendravimas yra svarbi visaverčio gyvenimo dalis, teigiamų emocijų šaltinis. Gebėjimas bendrauti žymia dalimi lemia sėkmę daugelyje profesinės veiklos sričių. Dažnai jis vertinamas ne mažiau nei dalykinės žinios ir profesiniai įgūdžiai.

Pedagogams, prekybininkams, gydytojams bendravimas yra tarsi „darbo įrankis”, kurį naudodami jie daro poveikį auklėtiniams, įgyja klientų pasitikėjimą ir kt. Daugelis veiklos sričių mūsų dienomis yra siaurai specializuotos, todėl gerų darbo rezultatų paprastai pasiekia komandos, sudarytos iš skirtingus dalykus išmanančių specialistų. Komandos darbo sėkmė taip pat priklauso nuo jos narių tarpusavio bendravimo. Visa tai skatina psichologus tirti bendravimo dėsningumus, ir vis daugiau žmonių – jais domėtis.

Šiame vadovėlyje stengtasi glaustai pateikti pačias svarbiausias šiuolaikinės psichologijos žinias apie bendravimą. Pirmajame jo skyriuje ieškoma šio daugialypio reiškinio apibrėžimo ir atsakymo į klausimą, ką gi reiškia posakis „sėkmingas bendravimas”. Gilintis į sėkmingo bendravimo paslaptis siūloma pradedant nuo savęs: aiškinantis, kaip bendravimą su aplinkiniais veikia mūsų pačių savivaizdis, gebėjimas save suprasti, kontroliuoti ir kt. Skyrius „Gyvenime – kaip scenoje” nušviečia socialinės aplinkos, „stebėtojų”, „žiūrovų” įtaką mūsų elgesiui bendraujant. Kaip elgiamės patys, tapę stebėtojais, aprašoma ketvirtajame skyriuje – „Socialinis suvokimas”. Jame taip pat suteikiama žinių apie pirmojo įspūdžio reikšmę bendraujant, įvaizdžio kūrimą.

Straipsniai 1 reklama

Bendravimo psichologija” (PDF 1.8MB)

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *