LKD Jaunimas ragina su neetiška reklama kovoti ryžtingiau

creative-smart-casual-asian-business-woman-black-tshirt-work-home-with-smartphone-laptop-with-morning-light-from-window_609648-1945

Lietuvos krikščionių demokratų jaunimas reiškia įsitikinimą, kad dėl neetiškos reklamos turėtų būti baudžiami ne tik reklamos gamintojai (užsakovai), bet ir jos skleidėjai. „Darosi apmaudu stebėti, kad mūsų teisės aktai beveik nenumato realios atsakomybės už moralinių ir etikos normų pažeidimus, nes neva nėra realių svertų įvertinti, ar reklama morali, ar ne. Be abejonės, tokiomis spragomis naudojasi reklamų kūrėjai bei jų užsakovai, vaikydamiesi pelno ir nepaisydami jokių normų”,- teigia jie.

Pasak LKD jaunimo, susirūpinti silpna reklamos kontrolės sistema dėl moralinių ir etikos normų pažeidimų verčia dažnėjantys bei įžūlėjantys neetiškos reklamos atvejai : Krekenavos žali vokeliai; dienraščio „15 minučių” reklama, kurioje vaizduojamas narkotikus beuostantis paauglys; „Kalnapilio” alaus reklama su Rūpintojėlio atvaizdu.

Reklamos savireguliacijos asociacijos „Lietuvos reklamos biuro” naujai įkurta Arbitražo komisija nėra įgalinta uždrausti ar tuo labiau bausti neetiškos reklamos kūrėjus. Didžiausias šios komisijos svertas – viešumas, tačiau tenka pastebėti, kad viešumo funkciją veiksmingai gali atlikti pati visuomenė, be to – viešumo neretai siekia patys skandalingos reklamos gamintojai.Pernelyg didelėmis galiomis negali pasigirti ir Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, kuri „Kalnapilio” reklamos atveju tik rekomendavo nutraukti reklamą, apsisprendimo laisvę palikdama pačiai bendrovei, gaminusiai (užsakiusiai) reklamą.

Straipsniai 1 reklama

„Vienareikšmiškai galima teigti, kad dėl silpnos teisinės sistemos labiausiai laimi reklamos kūrėjai ir užsakovai, o pralaimėtojais tampa visuomenė, o ypač jaunimas ir paaugliai, kuriems reklama turi ypatingą poveikio galią”,- konstatuoja jaunieji krikščionys demokratai.

Jaunieji politikai prašo atsakingų institucijų pasinaudoti iniciatyvos galimybėmis keisti atitinkamus teisės aktus, kad realios bausmės ir aiškūs mechanizmai rastųsi ne tik dėl klaidinančios ar neleistinai lyginamosios reklamos, kurios daugiau nukreiptos į tarpusavyje konkuruojančių firmų interesus, bet ypač apginant visuomenės viešąjį interesą .

LKD JS 2006-01-12 kreipėsi į Seimo pirmininką Artūrą Paulauską su prašymu inicijuoti reklamos įstatymo kontrolės mechanizmo peržiūrą bei priimti papildomas įstatymines nuostatas bei poįstatyminius aktus, kurie kontroliuotų šio įstatymo efektyvų įgyvendinimą ir nuostatų laikymąsi. Iki šiol esame gavę tik Sveikatos komiteto susirašinėjimo su kitomis institucijomis raštų kopijas, tačiau apie Seimo iniciatyvas ar ketinimus, sprendžiant su reklamos etika susijusias problemas, negavome.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *