Septynios automobilio „CELICA” kartos

Automobilis ,,Celica” pirmą kartą visuomenei buvo pristatytas 1970 m. Tokijo automobilių parodoje (Tokyo Motor Show). Kompanijos ,,Toyota” naujas dvivietis automobilis buvo pagamintas, Japonijos rinkai adaptuojantis prie vakarietiškų tendencijų. Jis buvo sukurtas, tenkinant Jungtinių Valstijų ir Europos sportinių automobilių mėgėjų poreikius.

Pirmą kartą Europoje automobilis ,,Celica” su 1,6 litro keturių cilindrų varikliu pasirodė 1971 m. viduryje. Truputį vėliau buvo paskelbta, kad populiaraus automobilio su atlenkiamu bagažinės dangčiu, turinčio 1,6 ir dviejų litrų variklį, serija pasirodys Japonijos rinkoje nuo 1973 m. balandžio. Tam tikrą laiką automobilis su atlenkiamu bagažinės dangčiu buvo pristatomas tik vietos rinkoje (pradėtas eksportuoti nuo 1976 m., būdamas ,,Metų modeliu”), tačiau jau pirmosios kartos automobiliui ,,Celica” buvo atlikti keli pakeitimai, ir jis pasiekė puikių rezultatų tiek vietiniuose, tiek užjūrio konkursuose.

1975 m. pabaigoje automobilis ,,Win Percy” tapo Britanijos sedanų čempionato (British Saloon Car Championship – BTCC pirmtakas) 1600 klasės nugalėtoju. Po ypač sėkmingo sezono jis išlaikė titulą ir kitais metais. Pasaulio ralio čempionate (World Rally Championship) ,,2000GT” užėmė antrąją vietą 1976 m. Portugalijos ralyje ir 1977 m. RAC (Royal Academy Club – Karališkasis automobilininkų klubas D.Britanijoje) ralyje.

Straipsniai 1 reklama

Tuo pat metu 1976 m. organizacija ,,Motor Trend” JAV paskelbė 2,2 litro automobilį ,,Celica” ,,Metų importuojamu automobiliu” („Import Car of the Year”). Buvo parduota daugiau nei milijonas pirmosios kartos automobilių, kol 1977 m. jie buvo pakeisti.

Naujieji modeliai buvo didesni už savo pirmtakus. Dar kartą automobilis ,,Celica” buvo pateikiamas kaip dvivietis automobilis ir automobilis su atlenkiamu bagažinės dangčiu su įvairiais variklio, transmisijos ir apdailos pasirinkimo variantais. Iki 1978 m. balandžio mėn. įvyko pirmojo automobilio ,,Celica XX” (arba ,,Celica Supra”) debiutas – tai buvo automobilis ,,Celica” su atlenkiamu bagažinės dangčiu, turintis ilgesnę automobilio priekinę dalį ir išilginį šešių cilindrų variklį.

1981 m. liepos mėn. buvo pristatyti trečiosios kartos automobiliai ,,Celica” su aštresnėmis linijomis, atspindinčiomis tuometinę madą. Šalia šio modelio buvo gaminamas ir patrauklus antrosios kartos automobilis ,,Celica Supra”, kuris naudojosi ta pačia formule, kaip ir ankstesnis modelis – didesnis jėgos vienetas ir prailginta automobilio priekinė dalis.

Kaip ir pirmasis oficialus automobilis ,,Celica” su sulankstomu viršumi, iš šios automobilių serijos pasirodė keletas egzistuojančių variantų, ypač kai automobiliams ,,Toyota” sekėsi Pasaulio ralio čempionate. Be to, antrosios kartos modeliai iškovojo antrąją, trečiąją ir ketvirtąją vietas, o trečiosios kartos dviviečiai automobiliai iškovojo pirmąjį iš daugelio ,,Celica” laimėjimų Pasaulio ralio čempionate, kurių iki 1986 m. pabaigos iš viso buvo septyni.

Iki 1986 m. gegužės mėn. senasis automobilis ,,Celica Supra” buvo įtraukiamas į Jungtinės Karalystės registrus, kol jis buvo pakeistas nauju ypatingu modeliu, iš dalies nesusijusiu su automobiliu ,,Celica”. Kompanija ,,Toyota”, pristatanti automobilius ,,Celica”, ,,Supra” ir ,,MR2″, dabar buvo vienintelis gamintojas, siūlantis tris sportinius automobilius šalia visos grupės sedanų.

Ketvirtosios kartos automobilis ,,Celica”, kuris buvo pristatytas 1985 m. rugpjūčio mėn., įgijo visiškai naują kėbulą, ir pirmą kartą automobilyje ,,Celica” varomaisiais tapo priekiniai ratai. Europos rinkai jis buvo siūlomas su dviejų litrų 16v varikliu. Čia šis automobilis įgijo gerą reputaciją dėl puikaus valdymo ir balanso. Naujasis automobilis ,,Celica” labai išgarsino kompaniją autosporto ir ypač ralio srityje. Iš tiesų, „GT-Four” startavo ne mažiau nei 13-oje Pasaulio ralio čempionato renginių per savo garsius karjeros metus ir 1990 m. bei 1992 m. padovanojo Carlos Sainz Vairuotojo čempiono vardą (Drivers’ Championship).

Penktosios kartos automobilis ,,Celica” viešai debiutavo 1989 m. Frankfurto parodoje. Europoje jis buvo pristatytas pardavimui 1990 m. pradžioje. Spauda skelbė: ,,Naujasis automobilis ,,Celica” buvo sukurtas, remiantis automobiliu, patenkinančiu madą sekančių individų norus, taip pat automobiliu, turinčiu futuristinių savybių savo stiliumi”. Ir jau 1993 m. modelis ,,GT-Four” kompanijai ,,Toyota” laimėjo pirmąjį Pasaulio ralio čempionato titulą.

Tuo pat metu, 1993 m. spalio mėnesį, kompanija ,,Toyota” pateikė šeštosios kartos dvivietį automobilį ,,Celica”. 1994 m. automobilis ,,Celica” Pasaulio ralio čempionate laimėjo antrąjį kartą. Be to, tais pačiais metais buvo pradėtas leisti ketvirtosios kartos automobilis ,,Celica” su sulankstomu viršumi. Dabar atėjo laikas pristatyti ilgai lauktą naująjį modelį, lengvesnį ir ne tokio agresyvaus stiliaus, kuris žada entuziastingą vairuotoją nuvežti tiesiai į naują tūkstantmetį.

Pagal TOYOTA BALTIC AS informaciją parengė Tomas ALKSNIS

Views All Time
Views All Time
3194
Views Today
Views Today
1

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

9 + = 16