Jei prieš akis „Volkswagen New Beetle“ – jos papuošia beveik kiekvieno žvelgiančiojo į jį veidą. Akimirksniu įvyksta atpažinimas, tuoj pat lydimas plataus šypsnio. Apie tai, kad bitlomanija užkrečiama, visai pamirštama: pažiūrėkite į užpakalinio vaizdo veidrodėlį, ir išvysite savo paties šypseną.

Svarbiausia, kad „Beetle“, kuriam panaudota daug „VW Golf IV“ mechanizmų, sugeba pradžiuginti kiekvieną, -tvirtina „Volkswagen“ firmos vadovas Ferdinandas Piechas, norėjęs sukurti galbūt netgi geriau už „Golfą“ važiuojantį automobilį.

Iš to, kas tiesiogiai susiję su šeštojo dešimtmečio originalu, naujajame „vabale“ liko nedaug. Silueto linijos slepia perdėm šiuolaikinį automobilį. Nors priekiniai sparnai ir panelis atrodo kaip vientisa dalis, iš tiesų prie plieninio rėmo jie priveržti atskirai.

Būdas patekti į užpakalinę mašinos dalį paslėptas po VW ženkleliu: pastumkite ją į šalį, ir pasirodys chromuota rankenėlė. Ją paspaudę, atidarysite 209 l tūrio bagažinę, kurią galima padidinti beveik dvigubai, sudėjus užpakalines sėdynes.

Dar daugiau skirtumų slepiasi po dailiu korpusu. Mechanikos požiūriu „New Beetle“ yra visiškai priešingas originalui: varomieji yra ne užpakaliniai, bet priekiniai ratai, variklis aušinamas ne oru, bet skysčiu, kitoks ir cilindrų išdėstymas.

Skirtingai nuo „plunksnos“ svorio originalo, kuris svėrė viso labo tik 813 kg, naujasis „vabalas“ turi gausybę standartinės įrangos, apie kurią jo pirmtakas nė negirdėjo: kondicionierius, priekinės ir šoninės oro pagalvės, visų ratų diskiniai stabdžiai, vairo stiprintuvas ir magnetola.

„New Beetle“ sėdimosios vietos iš esmės tokios pat, kaip ir „Golfo“. Salonas nebeprimena senojo „vabalo“ aplinkos su menkai apmuštomis sėdynėmis, plokščiu prietaisų skydeliu, plonu vairu ir priekiniu stiklu visai ties veidu. Vis dėlto interjero stilius neginčijamai yra „vabalo“ retro. Prietaisų grupė panaši į vienintelį originale buvusį spidometrą. Be abejo, šio prietaiso apatinėje dalyje neišvengiamai atsirado degalų lygio daviklis ir tachometras. Šildymo bei oro kondicionavimo sistemų jungikliai ir skalės yra didelės, todėl jomis lengva naudotis.

Vairas, turintis tokią pat reguliavimo rankeną, kaip ir „Passatas“ bei „Audi A4“, juda ne tik aukštyn ir žemyn, bet ir teleskopiškai.

Gana platūs priekinio stiklo statramsčiai bei užpakalinio vaizdo veidrodėlių atramos įkyriai trukdo matyti automobilio priekinės dalies kampus – tai nepatogu manevruojant, kai eismas intensyvus. Be abejonės, ši problema sumažėja, pradėjus geriau jausti automobilį.
Dar vienas minusas – gilus prietaisų skydas nežymiai atsispindi priekiniame stikle.

Kitas trūkumas – automobilio užpakalyje. Ilgą laiką sėdėti ant užpakalinių sėdynių yra gana sudėtinga – paprasčiausiai trūksta erdvės. 175 cm ūgis reiškia, jog jūsų galva remsis į galinio lango viršų. Stambesnis žmogus įlipdamas turi susiriesti. Tad „vabalas“ yra greičiau 2 + 2 nei keturių keleivių transporto priemonė.

O štai priekyje sėdintieji jaučiasi laisvai ir patogiai. Deja, variklių pasirinkimas neleido sėdynių išbandyti iki galo, teks luktelėti iki rudens, kai „Volkswagen“ pristatys naują 150 AG benzininį variklį. Kol kas VW siūlo 95 AG turbodyzelį ir 115 AG benzininį variklius.

Suktelime raktelį (kaip ir „Golfe“, degimo spynelė yra vairo kolonėlėje) ir variklis ima burgzti gerai pažįstamu tyliu tonu, būdingu daugeliui naujųjų „Volkswagenų“. Tuščiąja eiga variklis dirba tyliai, bet esant maždaug 4000 aps./min. garsas pradeda rėžti ausį.

Bazinis 2 litrų 8 vožtuvų benzininis variklis, suprantama, surengia geresnį pasirodymą nei senukas originalas, nors pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/val. ir netelpa į 10 sekundžių rėmus, į kuriuos spraudžiama dauguma šiuolaikinių automobilių. Aprūpintas 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, variklis pasižymi elastingumu. Pavarų dėžės svirtis lengvai ir tiksliai jungia pavaras. Transmisija gana gera, bet netinkanti vairuotojams, kurie trokšta būtinai nugalėti visose lenktynėse prie šviesoforų.

Nepriklausomosios pakabos dėka važiavimas minkštas ir patogus. Kadangi pakabos konstrukcija pagirtinai tvirta, važiuojant net ir prasčiausiais keliais nesigirdi nei barškėjimo, nei girgždėjimo.

Stabdžių sistemos bandymo metu 100 km/val. greičiu važiuojantį automobilį pavyko sustabdyti po 49 metrų.

Vairavimas, padedant vairo stiprintuvui, irgi yra gana tvarkingas, nors ir palyginti sunkokas, kai važiuojama lėtai. Taip pat pastangų reikia ir bandant pradėti posūkį, kai automobilis važiuoja tiesiai. Tad bent jau mėgstantieji daug jėgų atimančią vokišką vairavimo manierą tikrai bus patenkinti.

Tačiau „New Beetle“ pasirodymas testavimo metu tėra dalis viso reikalo. Įspūdžio, kurį sukelia relikvija tapusio automobilio vairavimas, žodžiais išreikšti neįmanoma.

Naujasis „vabalas“ yra išskirtinis modelis jūroje mažų automobilių, kurie visi, regis, atėję iš to paties aerodinaminių formų „sukirpėjo“.

Vieną dieną biltomanija, kaip dažnai nutinka mados pasaulyje, susilpnės. Vypsnį turės pakeisti tikros šypsenos. O kai išorė nustos juokusis, jūs dar galėsite pasiguosti tuo, kad šioje pažįstamoje formoje plaka visiškai modernaus automobilio „širdis“.

Pagrindiniai duomenys
Masė – 1270 kg
Ilgis – 4092 mm
Plotis – 1724 mm
Aukštis – 1511 mm
Tarpvėžė – 2512 mm

Variklis
Tipas – plieninis blokas, aliumininė galvutė
Cilindrai – 4
Vožtuvai – 2/cilindrui
Litražas – 1984 cm 3
Suspaudimo laipsnis – 10,0:1
Galia – 115 AG
Apsukos (maks.) – 6500/min
Maitinimas – elektroninis įpurškimas
Kuras – bešvinis, oktaninis skaičius >87

Važiuoklė ir kėbulas
Variklis – priekyje
Pavara – priekinių ratų
Stabdžiai: priekiniai – vėdinami, diskiniai
užpakaliniai – diskiniai
Stabdžių stiprintuvas – vakuuminis
Diskai – 16 colių
Padangos – Good Year Eagle RS-A, P205/55R-16 914 M+S
Vairas – su stiprintuvu
Apsisukimo spindulys – 10,8 m
Pakaba: priekinė – „McPherson“ tipo statramsčiai, išilginės svirtys, sraigtinės spyruoklės, amortizatoriai, skersinis stabilizatorius
užpakalinė – ašies sija, išilginiai balansyrai, sraigtinės spyruoklės, amortizatoriai, skersinis stabilizatorius

Triukšmo lygis salone
Variklio tuščiąja eiga – 44 dBA
Maksimumas 1 pavara – 79 dBA
Pastovus, esant 80 km/val. – 66 dBA
esant 113 km/val. – 75 dBA

Degalų sąnaudos
Vidutinės – 6,3 l
Mieste – 7,7 l
Bako talpa – 55 l.
Rida su vienu kuro baku – 523 km

Europietiškas požiūris į „vabalo“ perspektyvas
Ferdinandas Piechas, „Volkswagen“ firmos ir visos „VW/ Audi“ grupės vadovas, garsėja kaip patyręs bei mėgstantis greitį vairuotojas (be to, atsargus), bet sklinda gandai, kad kartą vairuodamas savo tėvo senąjį „vabal?“ jis pateko į avariją: išvažiuodamas iš garažo kliudė duris priekiniu buferiu ir smarkiai jį įlenkė. Tada Ferdinandui buvo tik 9 metai, ir tėvas jį nubaudė – vienus metus neleido vairuoti mašinos. Įdomu, ar tai pretekstas tam, kad naujasis „vabalas“ turi visiškai integruotus buferius?

Kad ir koks būtų atsakymas, atgimusio „vabalo“ istorija prasideda „Concept 1“ modeliu, sukurtu JAV, Kalifornijos, vietovėje Simi Valley įsik?rusioje „Volkswagen“ modeliavimo studijoje. Pirmą kartą jis pademonstruotas 1994 metų tarptautinėje automobilių parodoje Detroite, vėliau – Ženevoje. Jis buvo įsivaizduojamas kaip tipiškas miesto automobilis, varomas arba elektros, arba realiau – šiuolaikiško benzininio ar dyzelinio variklio. Buvo netgi galvojama apie elektros ir benzininio variklio hibridą.

Forma, miglotai primenanti senąjį „vabalą“, greitai užvaldė daugybės žmonių vaizduotę.

Amerikiečių atstovai susitarė su vokiečiais dėl žymiai pretenzingesnio projekto. Automobilis turėjo kuo labiau panašėti į senąjį „vabalą“, sumodeliuotą garsiojo Ferdinando Porsche, F.Piecho senelio. Projekto vadovas itin pabrėžė, jog viskas daryta įtikti pirkėjams, kurie pasirinks „vabalą“, o ne „VW Golfą“ arba analogišką kitų gamintojų modelį. Norėta pasinaudoti nostalgija ir sukurti automobilį individualybei, tad dizaineriai daug dėmesio skyrė detalėms.

F.Piechas turi labai ambicingų užmojų padidinti „Volkswageno“ prekybą. Jis tvirtina, kad „twin-vee“ varomas konceptinis automobilis W12, demonstruotas pernai Tokijuje, nėra pokštas, o jo variklis bus naudojamas sportiniuose modeliuose. Jis mano, jog naujasis „vabalas“ užpildys tam tikrą tuštumą automobilių sferoje, ir paaiškino, kad kainuos panašiai, kaip ir tokį patį variklį turintis „Golfas“, kadangi bus surenkamas Meksikoje. Tikimasi pritraukti naujus elitinių sluoksnių pirkėjus, kurie įsigys „vabalą“ kaip antrą arba trečią mašiną.

Nėra abejonių, kad „New Beetle“ mažiau funkcionalus, nei tokios pačios konstrukcijos „Golfas“. Sėdinčiųjų užpakalyje erdvė yra ribota, o bagažinė sumažėjusi daugiau nei trečdaliu. Oro pasipriešinimo koeficientas 0,38 – toli gražu ne „Golfo“ (0,31). Bene vienintelis „vabalo“ privalumas – jis trumpesnis už „Golfą“ 5 cm.
Kad ir kaip būtų, akivaizdu kad „New Beetle“ turi žavesio, kuris visai nebūdingas logiškajam vokiškam „Golfui“. Kol nesate susipažinę su naujuoju „vabalu“ iš arčiau, kol nesate jo vairavę – galite kategoriškai vyti iš galvos mintis apie jį, kaip mintis apie nerimtą dalyką. Bet suprasti tuos, kurie norės šiuos automobilius įsigyti, tikrai nėra sunku.

Marius VAJOTAS

Views All Time
Views All Time
5127
Views Today
Views Today
1
0 0