Prieš pusantrų metų “Ford Motor Co.” Europos padalinio prezidentas Džimas Donalldsonas Hanoverio sunkvežimių ir komercinių automobilių parodoje perkirpo juostelę ir minia žurnalistų sugužėjo įvertinti naujojo “Ford Transit” konceptinio varianto. Po metų su trupučiu ketvirtosios kartos “Transit” modelis stoja ant konvejerio – iš pradžių Belgijos Genko ir Didžiosios Britanijos Southemptono gamyklose, o šių metų pabaigoje Turkijoje bus pradėti surinkinėti pailgintos bazės ir padidinto kraulumo (iki 3,5 t) “Ford Transit”.

Labai greitai naujieji modeliai pasieks ir Lietuvą. Kompanija tiek krovininius furgonus, tiek ir keleivinius “Transit” taip pat žada leisti Baltarusijoje, Kinijoje, Vietname bei Lenkijoje.

Pasaulyje yra apie keturis milijonus mašinų “Transit” pavadinimu. Žinoma, jų negalima lyginti su legendomis tapusiais “vabalais”, “Mini” ar “Ford T” modeliais. Bet kaip krovininiam ar keleiviniam “darbiniam arkliukui”, tai labai daug. Naujosios valstybinės įmonės, perimusios Lietuvos transporto priemonių apskaitą, specialisto Liucijaus Suslavičiaus duomenimis, šiuo metu mūsų šalies keliais rieda apie 13 tūkst. įvairaus amžiaus “Transit”. O kaip sako šias naujas mašinas pardavinėjančios “Vilniaus vistos” vadybininkas Kazimieras Maneikis, “Transit” yra viena iš “einamiausių” jų firmos prekių.

Per 35-erius modelio egzistavimo metus buvo išleistos trys šių “darbininkų” kartos. Paskutinioji, trečioji karta buvo gaminama nuo 1986 metų, ir galima sakyti, paseno ne tiek techniškai, kiek morališkai. 2000-ųjų metų “Transit” automobilyje naujovių tiek gausu, jog joms išvardyti nepakaktų ir viso šio “Sporto ir automobilių” žurnalo numerio. Tarkime, iš trečiojo modelio išliko nemažai pakabos elementų bei priekinio stiklo pasvirimo kampas – jis buvo optimalus tiek aerodinamikos, tiek apžvelgiamumo vairuotojui prasme. Visa kita “Transit” dizaino koncepcija – vadinamasis firminis “Ford” kompanijos “New Edge” stilius, atnešęs kompanijai tiek triumfo akimirkų (prisiminkime kad ir labai vykusį “Ford “Focus”), tiek ir nemažai kartėlio. Pavyzdžiui, pirkėjai į vieną pirmųjų šio neįprasto stiliaus modelių – “Scorpio” net nenorėjo žiūrėti.

Nors naujieji “Transit” ir vadinami vienu pavadinimu, iš esmės tai yra keli skirtingi “darbiniai arkliukai”. Juos vienija tik bendra platforma, turinti apie devynis dešimtadalius tų pačių detalių. Pirmoji modifikacija, galinti vežti iki tonos krovinių, turi priekinius varomus ratus, o antroji, su tradicine komerciniams modeliams komponuote (varomu galu), skirta dvigubai sunkesniam kroviniui.

Nuo šiol “Transit” galės konkuruoti abiejuose rinkos segmentuose. Krovininio automobilio talpa lyginant su trečiąja karta padidėjo net 11 proc. Net ir pačiame trumpiausiame furgone dabar tilps trys europadėklai.

Vairavimo saugumui – net 16 colių dydžio padangos bei daugybė elektroninių “pagalbininkų” – stabdymo jėgos paskirstymo, sukibimo kontrolės ir t.t., jau nekalbant apie tokį elementarų dalyką kaip ABS.

Variklių pasirinkimas bus labai gausus – krovininiams furgonams bus dedami tik dyzeliniai “Dura Torg” jėgos agregatai su tiesioginiu kuro įpurškimu, 2 paskirstymo velenėliais ir 4 vožtuvais kiekvienam cilindrui. Bet svarbiausia – variklis tapo net 20 kg lengvesnis.

Mažiesiems furgonams bus siūlomi 2 ir 2,4 litro darbo tūrio, o didiesiems – tik 2,4 l turbodyzeliai. Pačio galingiausio pajėgumas – net 120 AG. Keleiviniams”Transit” autobusiukams bus galima įmonuoti ir 2,3 litro 143 AG benzininį variklį.

Komercinių automobilių rinkos specialistai net neabejoja, jog 2000 metų ”Ford Transit” – visiškai naujas automobilis, priversiantis rinkoje pasislinkti daugelį pagrindinių savo konkurentų.

Views All Time
Views All Time
2922
Views Today
Views Today
1
0 0