Lakūnai jau pasirengę skrydžiui aplink pasaulį

2006 06 08  įvyko skristi aplink pasaulį jau pasirengusios tarptautinės įgulos spaudos konferencija. Joje dalyvavo pilotai Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas. Trečiasis įgulos narys austras Eugenas Salpius, kuris yra ne tik patyręs pilotas, bet ir žinomas advokatas, negalėjo atvykti į Vilnių, nes rytoj Berlyne dalyvauja iškilmėse jo išrinkimo Tarptautinės komercinio arbitražo asociacijos prezidentu proga. Kaip įgulos narys Eugenas prisijungs vėliau.

Spaudos konferencijoje buvo pabrėžta, jog pilotus sieja sena draugystė ir akrobatinis skraidymas.

Prieš trisdešimt metų Vladimiras Makagonovas rungtyniavo S.Dariaus ir S.Girėno taurės bei kitose Lietuvoje rengtose akrobatinio skraidymo varžybose. Kartu su Rolandu Paksu buvo Sovietų Sąjungos rinktinės narys. Vėliau apgynė disertaciją, baigė lakūnų bandytojų mokyklą.

Straipsniai 1 reklama

Eugenas Salpius, prieš tris dešimtmečius vadovavęs Zalcburgo (Austrija) aeroklubui, pirmą kartą su draugais į Vilniaus S.Dariaus ir S.Girėno aeroklubą atskrido dar 1988 metais, kai šio aeroklubo viršininku dirbo Rolandas Paksas. Nuo to karto į Vilnių mokytis akrobatinio skraidymo nuolat atvykdavo pilotai iš Austrijos, Vokietijos, Šveicarijos, Suomijos ir kitų šalių.

Lėktuvą SM–2000, kuriuo bus skrendama aplink Žemę, sukūrė Rusijos mokslinė-komercinė firma „Technoavia”. Jo konstruktorius – Viačeslavas Kondratjevas, kuriam priklauso ir tokių populiarių lėktuvų kaip Jak–55 bei Su–26 autorystė.

SM–2000 turi turbosraigtinį 750 AG čekų gamybos variklį M–601.

Lėktuve sumontuota šiuolaikiška navigacinė įranga GNS bei deguonies sistema. Lėktuvas pritaikytas skraidyti dieną ir naktį, taip pat sudėtingomis, įskaitant apledėjimą, oro sąlygomis.

SM–2000 gali pasiekti 7000 m aukštį. Kreiserinis greitis 310–350 km/val. Pakilti ir nusileisti užtenka nedidelių aerodromų. Didžiausias kilimo svoris – 2100 kg. Degalų atsargos – 800 ltr. Maksimali skrydžio trukmė – apie 6 val.

Lėktuvas SM–2000 sertifikuotas Vengrijoje ir skrenda su šios šalies vėliava. Vengrijos įmonė KOBO COOP’96 yra lėktuvo eksploatacijos operatorė.

Rengtis skrydžiui pilotai pradėjo praėjusių metų pradžioje. Maršruto, kuris prasideda ir baigiasi Kyviškėse, ilgis – apie 70 tūkst. km. Maždaug ketvirtoji maršruto dalis drieksis virš vandenų. Lakūnų kelyje taip pat – negyvenamos Šiaurės ir Pietų pusrutulių teritorijos.

Pilotai planuoja skristi įtemptu grafiku ir stengsis, kad skridimas netruktų ilgiau kaip 40 dienų. Trijų dienų stabtelėjimas numatytas tik Australijoje, kur po 100 skridimo valandų turės būti atlikti lėktuvo techninės priežiūros darbai.

Išskridimo aplink pasaulį diena sutampa su Rolando Pakso penkiasdešimtmečiu. Į tolimą kelią iš Kyviškių aerodromo lakūnai leisis šeštadienį, birželio 10-osios rytą, lygiai 9 valandą.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *