Subaru Legacy gaminami tik 10 metų. Tai kai kam gali pasirodyti keista, nes tarp naujų automobilių Legacy, Impreza ir Forester yra dažniausiai minimi. Legacy – didžiausias Subaru modelis, o Legacy Outback – aukščiausia ir didžiausia atmaina.

1989-aisiais buvo pagaminti pirmieji Legacy automobiliai, tais pačiais metais jie pasiekė du pasaulio greičio rekordus FIA 100 000 km lenktynėse. Dar po metų Legacy dalyvavo Safari lenktynėse ir tapo nugalėtoju N grupėje. Šie du faktai, galima sakyti, liudija apie dvi puikias Subaru modelio savybes – jis yra greitas ir tinka važiuoti ten, kur nėra kelių. Subaru 4WD pakaba garsi ir puikiai žinoma ir Lietuvoje.

O nuo šių metų pavasario galima įsigyti ir atnaujintus 1999 metų Subaru modelius – sedaną, universalą ir Outback. Oficialioji Subaru automobilių pardavėja bendrovė „Autonoda“ mūsų redakcijai pateikė išbandyti Legacy Outback.

Kalbant apie šios markės automobilius negalima nepaminėti žvejų. Ne tik todėl, kad Subaru automobiliais galima pasiekti bet kurį vandens telkinį, bet ir todėl, kad žvejybą mėgstantys TV žiūrovai minėtą Legacy Outback TV ekranuose pamatė vieni pirmųjų – šiuo automobiliu į filmavimus važinėja laidos „Vienam gale kablys“ komanda. Naujausių Subaru Legacy modelių Lietuvoje kol kas nėra daug – parduotas vienas Outback ir du sedanai. Ir nors rugpjūtis – ne pats dėkingiausias metas įvertinti keturių ratų pavarą, savaitgalis prie Outback vairo buvo tikrai malonus. Galbūt pajusti tikruosius automobilio privalumus reikėjo kitokių sąlygų, prastesnių kelių, nes sausą šių metų vasarą rasti klampių vietų buvo sudėtinga. Tačiau važiuodami papuolėme ir į liūtį, todėl galima teigti, kad buvo išmėgintos įvairios vairavimo sąlygos.

Savo kaina naujasis Subaru Legacy vargu ar yra pigiausias pasirinkimas. Tiesa, galima rinktis paprastesnės komplektacijos modelius, kurie yra pigesni, tačiau jeigu jau turi krūvą pinigų, tai tada jau rinkis automobilį, kaip sakoma, pagal pilną programą – odinis salonas, automatinė pavarų dėžė ir dar ilgas ilgas komplektacijos sąrašas. Bet palikime teorinius išvedžiojimus ramybėje, grįžkime prie to konkretaus automobilio – Subaru Legacy Outback 2,5.

2,5 litro darbo tūrio variklis su automatine pavarų dėže derėjo puikiai. Kartais atrodydavo, jog „automatas“ per ilgai „galvoja“, tačiau jau po kelių įveiktų sankryžų „susikalbi“ su automobiliu puikiai. Naujajame Outback konstruktoriai modifikavo galinę multi-link tipo pakabą, kuri dabar leidžia važiuoti dar patogiau. Ryškių išorės pakeitimų šių metų modelyje yra nedaug, tačiau tie, kas turėjo galimybę vairuoti senesnį Outback, pripažįsta, kad naujas automobilis yra pranašesnis. Tas pranašumas dažnai susideda iš smulkmenų, kurių iš karto nepastebėsi. „Tai teisingas automobilis“, – sakė daugelis kalbintų Subaru gerbėjų. Ir šis epitetas galioja ne vien naujajam modeliui: opozicinis variklis ir keturių varomųjų ratų pavara – tai du nenuginčyjami Subaru koziriai. Beje, Outback turi paaukštintą, lyginant su sedanu ar paprastu universalu, prošvaisą – 190 vietoj 155 mm.

Greitkelis, aišku, ne ta vieta, kur Subaru parodo savo stipriąsias vietas. Galbūt kelionė Ukmergės link leido dar sykį įsitikinti jau ir Forester modelyje pastebėta puikia garso izoliacija. Tik staigiau spūstelėjus akceleratorių Outback variklis primena apie save. O šiaip salone gali kalbėtis nė trupučio nekeldamas balso, nors greičio rodyklė kyla aukštyn ir aukštyn – 110, 120, 130, 140…Gamintojai teigia, kad toks automobilis su automatine pavarų dėže gali važiuoti 195 km/val. maksimaliu greičiu, ko gero, taip ir yra, nes 150 km/val. greitis varikliui jokių problemų nekėlė, salone jis irgi buvo beveik nejuntamas. Pamenu, vasaros pradžioje bandytame Forester labai trūko magnetolos – šį kartą Subaru salone sklido kokybiška muzika iš Grundig magnetolos su kompaktinių diskų grotuvu.

Nesu garso specialistas, tačiau kai kas teigia, kad visi universaliu kėbulus turintys automobiliai skleidžia garsą lyg iš statinės. Aišku, statinė statinei nelygu, tačiau Outback salono triukšmingumu ir apdailos medžiagų kokybe tikrai neleido sklisti jokiems pašaliniams triukšmams, o garso aparatūra paliko tik geriausius prisiminimu.

Vairuoti Outback greitkelyje nebuvo jokių problemų. Maža to, greičio palaikymo sistema leidžia pamiršti ir apie dešinę koją (kairei ilsėtis leidžia „automatas“). O vairas (reguliuojamas viena kryptimi) su stiprintuvu maloniai prilimpa delne. Rankoms, beje, irgi labai patogu. Visi mygtukai ir rankenėlės išdėstyti labai patogiai, kuo pasižymi daugelis „japonų“. Tiesa, pernelyg didelis dėmesys vairuotojo bei keleivio patogumui porą kartų atsisuko prieš mus: bevažiuojant pajutau, kad įtartinai šilta pasidarė sėdėti sėdynėje. Negalvokite nieko blogo – alkūne netyčia įjungiau sėdynių šildymo mygtuką. Odinis sėdynės apmušalas ne taip greitai įšilo, tačiau kai įšilo… Grįžtant namo taip pat nepatogiai pasijuto greta sėdėjusi žmona – sėdynių šildymo mygtukai įjungiami labai lengvai, todėl juos kartais galima nuspausti to visiškai nenorint. Tiesa, nepaminėjau dar vieno malonaus salono elemento – dvigubo elektra valdomo stoglangio.

Prisipažinsiu, kad nebuvau didelių automobilių gerbėjas. Subaru Outback pakeitė šį požiūrį. Informacija ne spaudai – esu tris vaikus turinčios šeimos galva, todėl dažnose ir ilgose kelionėse mantos susikaupia ganėtinai daug. Universalo kėbulą turintis automobilis tokiu atveju praverčia. Tačiau retas universalas yra toks patogus ir praktiškas. Didelis, erdvus ir talpus. Jaukus. Greitas. Saugus. Galbūt vėl svarstau ne iš objektyviai automobilį turinčio vertinti žurnalisto pozicijų, bet bandau atsakyti į klausimą, kurį dažnai pats sau užduodu po naujų automobilių testų: ar aš norėčiau pirkti tokį automobilį? Dažnai neigiamas atsakymas paremtas kaina – galėčiau pasitenkinti kompaktinės klasės mašina, kol kas negalvodamas apie reprezentacinį limuziną. Bet Outback man tikrai patiko. Ir čia negaliu nesutikti su tais, kurie kartą sėdę prie Subaru automobilio vairo lieka ištikimi tik šiai markei. Pliusų šiam Subaru modeliui mintyse prirašiau ir greta Anykščių esančioje daugeliui Lietuvos automobilių ralio meistrų bei kolegų žurnalistų esančiame „žiede“. Beveik kilometro ilgio žvyrkelis su įdomiais posūkiais leido pajusti, kaip automobilį laiko garsioji 4WD pavara. Drąsu ir saugu. Štai čia visi keturi varomieji ratai ir parodo, ko yra verti. O kai pagalvoji, kad rudenį ir žiemą dažnas kelias būna sunkiai įveikiamas, 4WD lieka bene vieninteliu išsigelbėjimu. Juk tie, kas gali mokėti maždaug 130 tūkstančių litų už tokį automobilį, dažnai gyvena ne vien miesto centruose, bet ir už miesto esančiuose namuose. Apie kelininkų darbą šiltuoju metų laiku beveik niekas nekalba, o juk per žiemos pūgas būtent jiems tenka daugiausia priekaištų. Subaru geras bet kokiame kelyje. Ir bet kokiu oru.

Tai tokios gana emocingos išvados, kurias gal dar ir anksti pateikti, kadangi liko nepaminėti techniniai Subaru Outback duomenys. 4720 mm ilgio, 1745 mm pločio ir 1580 mm aukščio (atstumas tarp ašių – 2650 mm) automobilis su automatine keturių laipsnių pavarų dėže sveria 1450 kg. 2457 cm3 darbo tūrio variklis su daugiataške degalų įpurškimo sistema slepia savyje 156 „arklius“. Beje, tokios galios variklis, varantis visus keturis ratus, nėra labai „ėdrus“ – 100 km kelio vidutiniškai naudoja 9,8 litro benzino. Įdomu pastebėti, kad automobilis su „automatu“ 100 km kelio naudoja tik 0,1-0,3 litro degalų daugiau už kolegą su mechanine pavarų dėže.. Beje, paaukštintos prošvaisos ir sustiprintos pakabos Outback manevringumu truputį nusileidžia įprastam Legacy sedanui ir universalui: pastarųjų apsisukimo skersmuo 10,6 m., o Outback apsisukti reikia 11,2 m. Diskiniai visų ratų stabdžiai (priekiniai – ventiliuojami) su antiblokavimo sistema leidžia itin efektyviai stabdyti automobilį. Bet kokiame kelyje. 215/60 R16 dydžio padangos puikiai tinka šiam automobiliui ir kelionę padaro dar malonesne.

Standartiniame Subaru Outback tikrai labai daug įrangos. Tai daugybė privalumų. Tiesa, jie turi savo kainą. Tačiau jeigu manote, kad 130 tūkstančių litų už automobilį – jums tinkama kaina, siūlyčiau rinktis Subaru.

Beje, savo nuomonę apie naująjį Subaru Legacy išdėstė ir vieni pirmųjų šio modelio pirkėjų. Paklausti, kodėl pasirinko būtent šį modelį, atsakė, kad automobilio pravažumas turi nenusileisti visureigiams. Ir nors keturių ratų pavarą siūlo ir kai kurie kiti gamintojai, Subaru autoritetas ir įvaizdis nugalėjo. „Kai pasakėme, kad įsigijome mašiną, kainuojančią daugiau nei 30 tūkstančių JAV dolerių, girdėjome skeptikų, kad už tokią sumą galima nusipirkti labai neblogą „mersą“. Tačiau kiti sakė, kad Subaru yra geresnė už bet kokį „mersą“.

Po savaitgalio, praleisto prie šio automobilio vairo, supratau, kad šios markės gerbėjų simpatijos yra ne iš piršto laužtos. Ir tūlam lietuviui galiu pasakyti, kad yra geresnių automobilių už „mersus“.

Views All Time
Views All Time
6021
Views Today
Views Today
1
0 0