Ekspertai nustatė, kad reklama „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ kenkia nepilnamečiams
| |

Ekspertai nustatė, kad reklama „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ kenkia nepilnamečiams

Dar visai neseniai pasirodžiusi muzikinio trilerio „Svynis Todas: Demonas kirpėjas”, režisuojamo Dalios Ibelhauptaitės, reklama kaipmat pateko į Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos akiratį. Manyta, kad kruvina reklama daro neigiamą įtaką vaikų vystymuisi, tad ji buvo atiduota ištirti ekspertams, kurie nustatė, kad operos apie serijinį žudiką reklama nepilnamečiams kelia baimę ir siaubą. Šią žinią Alfa.lt patvirtino Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos (ŽEIT) ekspertizės skyriaus vedėja Silvija Ladygienė: „Svynis Todas: Demonas kirpėjas” reklama pažeidžia Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo 4 str. 1 dalies 4 punktą. Jame teigiama, kad reklama daro neigiamą poveikį nepilnamečiams, nes kelia baimę ir siaubą.” Per vasario 20 d. vykusį posėdį ekspertai negailestingi buvo trims „Svynis Todas: Demonas kirpėjas” reklamoms, kurios buvo publikuojamos lauko stenduose, spaudoje ir rodomos per televiziją. „Per LTV buvo transliuojama faršą ir kraują imituojanti reklama, dienraščio „Lietuvos rytas” priede „Savaitgalis” buvo publikuojamos nupjautos žmonių galvos, o lauko stenduose sukosi raudonais, kraują imituojančiais dažais apšlakstyta, besisukanti mėsmalė. Ekspertai nustatė, kad tokia reklama kenkia vaikams”, – sakė S. Ladygienė.

Rūpintojėlis „Kalnapilio“ alaus nebereklamuos
| |

Rūpintojėlis „Kalnapilio“ alaus nebereklamuos

Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai rekomendavus, AB “Kalnapilio-Tauro grupė” nusprendė nutraukti prieštaringai visuomenėje vertinamą reklaminę kampaniją, kurioje alų reklamuoja Rūpintojėlis, pranešė Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba. Penktadienį surengtoje diskusijoje Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos pirmininkas Feliksas Petrauskas, komentuodamas moralinius ir teisinius tokios reklamos aspektus, pacitavo Europos Tarybos direktyvą “Televizija be sienų”, kurios 12 straipsnyje aiškiai teigiama, kad televizijos reklamoje neturi būti dalykų, įžeidžiančių religinius jausmus ir politinius įsitikinimus.Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme taip pat teigiama, kad reklama draudžiama, jeigu joje pažeidžiami visuomenės moralės principai. Institucijos vadovas pasiūlė reklamos įmonių atstovams greičiau įdiegti efektyvius savireguliacijos principus ir mokytis iš klaidų, siekiant, kad reklama nepriešintų visuomenės narių, o priešingai – būtų socialiai atsakinga. „Ši diskusija gali tapti puikiu pavyzdžiu konstruktyvaus bendradarbiavimo tarp valstybinių, verslo ir religinių institucijų bei kitų visuomenės grupių, kurios neabejingos savo narių nuomonei, jausmams, teisėms”, – sakė Tarybos pirmininkas. Reklamą kūrusios agentūros atstovas Paulius Senuta teigė, kad Rūpintojėlis, jo manymu, pirmiausia yra etnokultūros paveldas, o ne religinis simbolis. Jis teigė, kad tai liudija ir istoriniai šaltiniai.

Pernai Lietuvos reklamos rinka augo ypač sparčiai
|

Pernai Lietuvos reklamos rinka augo ypač sparčiai

Didžiausiai Europos tyrimų kompanijų grupei TNS priklausanti Lietuvos rinkos ir visuomenės tyrimų bendrovė „TNS Gallup“ paskelbė, kad praėjusiais metais šalies žiniasklaidos reklamos rinka padidėjo net 27,9 procentais (įvertinta ir interneto bei kino teatrų reklamos rinka). Iš viso 2004 metais Lietuvoje reklamai skirta 334,8 mln. litų, įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas. „Praėjusių metų žiniasklaidos reklamos rinkos augimo tempai viršijo drąsiausias metų pradžioje darytas prognozes“, – sako „TNS Gallup“ media direktorius Gytis Juodpusis. Anot jo, ypač sparčiam žiniasklaidos reklamos rinkos augimui didelės įtakos turėjo tas faktas, kad 2004 metais buvo itin daug politinės reklamos, padidėjo ne tik reklamos apimtis, bet ir jos kainos. Didžiausią dalį pajamų pagal žiniasklaidos kanalus sudarė reklama televizijoje – 43,6 proc. ir laikraščiuose – 29,9 procento. Palyginti pastarųjų dviejų metų rezultatus, reklamai televizijoje skirtos lėšos per praėjusius metus išaugo 33,9 proc., laikraščiuose – 25 proc., žurnaluose – 15,2 proc., radijuje – 31,6 procento. Lauko reklamos rinka (įvertinus ir lauko video reklamos apimtį) 2004 metais padidėjo 23,5 procento. Interneto reklamos rinkos augimas buvo 24,3 proc. (neįskaitant katalogų internetinės reklamos), o kino teatrų reklamos rinka padvigubėjo.