|

Toyota Camry pakeitė išorę

Tvirtas “Camry” kėbulas atitinka visas šiuolaikines bei kelių ateinančių metų normas. Be to, “Camry” yra vienas iš nedaugelio modelių, Euro NCAP tvermės bandymuose gavęs keturias žvaigždutes iš penkių galimų. “Camry” ilgaamžiškumas yra pavyzdys daugumai konkurentų. Pagal Vokietijos technikos priežiūros darbuotojų susivienijimo (TÜV) automobilių bandymų centro turimą trūkumų patikrų statistiką “Camry” pripažintas geriausiu automobiliu pastarųjų penkerių bei šešerių metų automobilių grupėse.

|

BMW “trečiukas” tampa galingesnis

Naujasis šešių vienoje eilėje išdėstytų cilindrų variklis pakeis dabartinį 2,8 l daro tūrio jėgos agregatą, todėl automobilio indeksas bus pakeistas į “330i”. Kiek vėliau tokie varikliai bus pradėti dėti ir į “BMW Z3” roadsterius, o nuo 2001 metų trijų litrų variklius turės ir “BMW X5” visureigiai. Maksimalus sukimo momentas sudaro 300 Nm, be to 90 proc. šio dydžio pasiekiama jau prie 1500 aps./min. Su naujuoju varikliu “BMW 330Ci” kupe iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,5 sek. (“BMW 328Ci” – per 7 sek.) ir išvysto 250 km/val. maksimalų greitį – daugiau neleidžia elektronika. Lietuvos dileriai užsakymus šiems naujiems automobiliams pradės priiminėti vasaros pabaigoje.

|

Automobiliai estetams – verslo klasė

Baigiantis darbo savaitei, kiekvienas mirtingasis nori kažko naujo – naujo apdaro, naujo patiekalo. Kodėl tai negalėtų būti kad ir naujas automobilis? Kokia mašina labiausiai tiktų savaitgalio kelionei? Aišku, jog tai priklauso nuo to, kur norima važiuoti. Jei į gamtą, geresnės transporto priemonės nei visureigis, vargu ar surasi. Jei susiruošėte į svečius ar į vakarėlį, geriausi “ratai” šiuo atveju būtų vadinamasis verslo klasės automobilis. Kas jis, verslo klasės automobilis? Specialistai tvirtina, jog tai – tarpinis variantas tarp labai kokybiškų didžiosios klasės lengvųjų automobilių (“Mitsubishi Galant”, ”Nissan Maxima”, “Opel Omega” ir kt.) ir tarp prestižinės klasės atstovų, tokių kaip “S” klasės ”Mercedesai” ir 7 serijos BMW.

|

Dutūkstantųjų metų žvaigždė

Nors “Carisma”, kaip ir visi “Mitsubishi” modeliai yra laikomi japoniškais automobiliais, tai nėra visai tiesa. Jei ankstesniajame šio modelio variante “japoniškumo” tiek automobilio dizaine, tiek ir techniniuose sprendimuose buvo pakankamai daug (nors europietiškumo “simptomų” čia irgi pakako), tai “Carisma’2000” tapo kur kas didesniu “europiečiu” negu “japonu”. Mat šis modelis negaminamas Japonijoje, jį surenka Olandijos “NedCar” gamykloje, ant vieno konvejerio su “Volvo S80” modeliu. Automobilių gamintojų – milžiniškų kompanijų “žaidimai” su konkurentų akcijų paketų pirkimu padarė savo: nuo šiol “Mitsubishi” su švedų “Volvo” susijusi ne vien pinigais, bet ir panašia produkcija.

|

Elektrinis “Ford Ka”

Naujojo modelio energijos šaltinis – ličio-jono baterijos, kuriuos pasižymi pakankamai didele energijos talpa – 126 kW/h vienam kilogramui svorio. Šios baterijos yra maždaug 70 proc. lengvesnės už paprastas švinines. Tiesa, bendroji jų masė (280 kg) vis vien yra palyginus didelė tokiam mažam automobiliui. Todėl kuriant “e-Ka” modelį buvo naudojamas aliuminis ir kitos lengvesnės medžiagos, kurios leido modelio masę sumažinti 45 kg, neskaitant to, kad buvo atsisakyta benzininio varikliobei pavarų dėžės. Pilna naujojo “e-Ka” masė yra 1140 kg, kai tuo tarpu serijinis “Ka” modelis sveria 890 kg.

|

Automobilis tiems, kurių nebedomina kainos

Už mašiną – 7 milijonai litų. Sportinių automobilių padangėje pasirodė nauja aukščiausios klasės mašina “Mercedes CLK-GTR”, rašo Vokietijos žurnalas “Auto und Moto Sport”. Už tris milijonus Vokietijos markių (daugiau kaip 7 milijonus litų) galima nusipirkti 175 automobilius “Smart”, 150 tonų puikiausios rūkytos mėsos gaminių bei dešrų, keturis centnerius aukščiausios prabos aukso arba angliško stiliaus namelį priemiestyje su nedideliu žemės plotu šalia. Tik nė viena šių vertybių neturi po kapotu 612 AG ir nepajėgia per 9,9 sekundės pasiekti 200 kilometrų per valandą greičio. Taigi investicijas mėgstantis milijonierius, kuriam prie širdies mašinos ir didžiulis greitis bei prabanga, turi paskubėti susirasti firmos AMG atstovybę. Mat ši “Mercedes-Benz” dukterinė firma jau kelias savaites parduoda nepaprastai plokščius, vos 116 centimetrų aukščio į ietį panašius CLK-GTR automobilius.

|

“Toyota Yaris” išrinkta 2000-ųjų metų automobiliu

Metų automobilis išrinktas jau 37-tąjį kartą. Pirmą kartą šitokie rinkimai vyko 1964 m. Už garbingą titulą balsuoja 56 automobilių žinovai, atstovaujantys 21 Europos valstybę. Rungiasi automobiliai, kurių pardavimas prasidėjo iki tų metų lapkričio pabaigos. 2000 metais garbingo titulo siekė 27 automobiliai. Finišo tiesiąją pasiekė tik penki iš jų. Paskutiniame etape žiuri nariai gali skirti 25 taškus, kuriuos pretendentams galima skirstyti tokiu būdu, kad vienam automobiliui tektų ne daugiau kaip 10 taškų. Žiuri privalo išrinkti neginčytiną lyderį, du automobiliai negali pretenduoti į vieną vietą. Žiuri pirmininkavo anglas p. Rėjus Yatonas. 2000-ųjų automobilis ,,Toyota Yaris” Europos rinkai pateikiamas su trimis skirtingais kėbulo ir dviem variklio variantais.

|

Greičio mėgėjų svajonė – sportinis modelis už prieinamą kainą

Vienas tokių modelių – Norviče (Anglija) gaminamas dvivietis “Lotus Elise” sportinis automobilis, kainuojantis 28 tūkst. JAV dolerių ir toks pat galingas kaip “Porsche Boxster” modelis. Šis “Lotus” inžinierių sukurtas gražuolis sveria vos 770 kilogramų. Keturių vožtuvų 1,8 litro talpos variklis leidžia automobiliui pasiekti 100 km/h greitį per 6,5 sekundės. Ko gali pasigesti “Lotus Elise” vairuotojai – tai elektroninių vairo stiprintuvo bei stabdžių sistemos ir automatinio langų valdymo. Inžinierių teigimu, ši įranga padidintų automobilio svorį ir sumažintų jo pajėgumą kelyje. “Renault Spider” – dar spartietiškenis modelis, tačiau atrodo iš tiesų įspūdingai, lyg dviem spalvom nulakuotas kokonas. Keturių cilindrų 147 AJ galingumo variklis leidžia pasiekti 100 km/h greitį per beveik 7 sekundes ir išvystyti jį iki 215 km/h.

|

Brangus, bet tikras malonumas prie vairo

Kalbant apie šios markės automobilius negalima nepaminėti žvejų. Ne tik todėl, kad Subaru automobiliais galima pasiekti bet kurį vandens telkinį, bet ir todėl, kad žvejybą mėgstantys TV žiūrovai minėtą Legacy Outback TV ekranuose pamatė vieni pirmųjų – šiuo automobiliu į filmavimus važinėja laidos “Vienam gale kablys” komanda. Naujausių Subaru Legacy modelių Lietuvoje kol kas nėra daug – parduotas vienas Outback ir du sedanai. Ir nors rugpjūtis – ne pats dėkingiausias metas įvertinti keturių ratų pavarą, savaitgalis prie Outback vairo buvo tikrai malonus. Galbūt pajusti tikruosius automobilio privalumus reikėjo kitokių sąlygų, prastesnių kelių, nes sausą šių metų vasarą rasti klampių vietų buvo sudėtinga. Tačiau važiuodami papuolėme ir į liūtį, todėl galima teigti, kad buvo išmėgintos įvairios vairavimo sąlygos.

|

SAAB

Lietuvaičiams, ypač buvusiems “Lietuvos avialinijų” klientais, SAAB vardas nėra naujiena – mūsų nacionalinė oro kompanija turi keletą šio švedų koncerno lėktuvų, kurie, tiesa, nėra paskutinis technikos žodis. Ir jei, sakysime, SAAB lėktuvai yra lyginami su amerikietiškaisias “Boeingais”, tai “švedai” tegali pretenduoti ne į komfortabilaus oro lainerio, bet į vangiai arimais puškojančio traktoriuko vardą. Dar prieš dešimtmetį panaši situacija buvo ir su kitu šio švedų koncerno iš nedidelio Trollchetteno miestelio produktu – lengvaisiais automobiliais. Ne vienas mūsų automėgėjas, matyt, ne kartą yra pasišaipęs, pavyzdžiui, iš neįprasto dizaino ir kampuotų formų aštuntajame-devintajame dešimtmetyje gaminto “SAAB 900” automobilio.