|

Automobilių išperkamoji nuoma: ką reiktų žinoti ir įvertinti perkant automobilį

Žmonės jau įprato daugelį dalykų pirkti išsimokėtinai: nekilnojamojo turto, buitinės ar kompiuterinės technikos, tačiau vis dar vengia išsimokėtinai įsigyti automobilį. Greičiausiai tokią situaciją lemia informacijos apie išperkamąją nuomą, jos galimybes ir galimus pavojus, trūkumas. Autoreviu.lt pamėgino užpildyti minėtą informacinę spragą. Mums mielai pagelbėjo „Nordea Finance Lithuania” Lengvųjų automobilių skyriaus pardavimų vadybininkas Jonas Žydelis. Taigi, kas ta baisioji išperkamoji nuoma, liaudyje geriau žinoma lizingo pavadinimu? Lietuviškas šios operacijos pavadinimas tiksliai apibūdina jos esmę: nuoma, kuri baigiasi daikto, šiuo atveju – automobilio – išpirkimu. Kreiptis į bet kurią išperkamosios nuomos bendrovę gali pilnametis, reguliarias legalias pajamas Lietuvoje turintis Lietuvos Respublikos pilietis ar leidimą nuolat gyventi ir dirbti šalyje turintis užsienio valstybės pilietis. Gali būti vertinamos kelių šeimos narių ar papildomos pajamos (nuomos, autoriniai honorarai ir kt.). Jeigu gyvenate ir dirbate užsienyje, prašymas leisti įsigyti automobilį išperkamosios nuomos būdu greičiausiai bus atmestas. Jei esate užsienio valstybės pilietis ir Lietuvoje turite terminuotą darbo sutartį, automobilį išperkamosios nuomos būdu galėsite įsigyti tik pasirašęs tokią sutartį, pagal kurią automobilis bus išpirktas greičiau, negu baigsis terminuota darbo sutartis.

|

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės ir KASKO draudimas

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas apdraudžia ne pačią transporto priemonę, bet vairuotojo civilinę atsakomybę prieš kitus asmenis ir jų turtą. Tai reiškia, kad nesvarbu, kokią ir kam žalą padarytų važiuojanti transporto priemonė – apgadintų kitą automobilį ar statinius, netgi sužalotų žmogų, nuostolius nukentėjusiai pusei atlygins draudimo bendrovė. Kartais klaidingai manoma, kad atlyginami tik automobiliui padaryti nuostoliai, tačiau tai nėra tiesa – Privalomasis draudimas atlygina ir žmonių patirtus nuostolius, gydantis sužalojimus, taip pat – negautas pajamas. Privalomasis transporto priemonių draudimas Lietuvoje visose draudimo bendrovėse yra vienodas, nes visos bendrovės vadovaujasi tuo pačiu Lietuvos Respublikos Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymu. Pagal šiuo metu galiojantį įstatymą draudimo bendrovė nukentėjusiajam atlygina nuostolius, padarytus turtui iki 100 tūkst. eurų, asmeniui – iki 500 tūkst. eurų. Šis draudimas galioja ne tik Lietuvoje bet ir visoje Europos Sąjungoje. Vykstant į kitas užsienio šalis, pavyzdžiui, Rusiją ar Baltarusiją, su savimi reikia turėti dar ir vadinamąją Žaliąją kortą. „If draudime”, apsidraudusiems privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, ji išduodama nemokamai. Nors Privalomasis draudimas ir yra vienodas, tačiau skirtingose draudimo bendrovėse gali skirtis jo kaina.

|

Moteris vis labiau domina automobiliai

Lietuvoje sparčiai daugėja pradėjusių vairuoti automobilius moterų. Tai parodė naujausi būsimus vairuotojus egzaminuojančios valstybės įmonės “Regitra” duomenys. Šie duomenys apibendrina pastarųjų trejų metų egzaminavimo rezultatus. VĮ “Regitra” duomenimis, vairavimo praktikos egzaminą šalyje pernai išlaikė 35,7 proc. daugiau moterų, nei prieš porą metų (2005 m. – 24,7 tūkst., 2003 m. – 15,9 tūkst.). Tendencija, rodanti augantį moterų susidomėjimą vairavimu ir automobiliais, nesikeičia ir šiemet. Per šių metų sausį vairavimo praktikos egzaminą Lietuvoje išlaikė 1649 moterys, tai yra, 22,7 proc. daugiau, nei atitinkamu laikotarpiu pernai. “Nuolat didėjantis žmonių mobilumas, palyginti maža naudotų automobilių kaina bei plati jų pasiūla šalies rinkoje, o taip pat didelis dėmesys lygioms lyčių galimybėms bei moterų emancipacija – visa tai skatina moteris įvertinti tuos patogumus, kuriuos joms gali suteikti automobilis”, – komentuodamas naujausius egzaminų rezultatus sakė VĮ “Regitra” Generalinis direktorius Ramutis Oleka.

|

Avarija – ir dėl lytinio nepasitenkinimo

Neseniai pasigirdo nuomonė, kad neretai avariją padaro savo lytiniu gyvenimu nepatenkinti vairuotojai. Pasirodo, iš pirmo žvilgsnio absurdiškas ir juokingas pasiteisinimas turi rimtą pagrindą. „Stresas, greitas gyvenimo tempas, pervargimas, persidirbimas, nemokėjimas atsipalaiduoti ne tik išsekina nervų sistemą, mažina dėmesio koncentraciją, skatina išsiblaškymą, bet ir sumažina lytinį potraukį, sukelia erekcijos sutrikimų. Tai vadinamasis verslininko sindromas. Ilgą laiką nesureguliuotas darbo ir poilsio režimas padaro žmogų nedarbingą tiek profesinėje, tiek seksualinėje srityje. Nesėkmės lytiniame gyvenime sukelia frustraciją, neurozę, dar didesnį stresą. Užburtas ratas, galintis nulemti avariją“, – aiškino medicinos centro „Lorna“ gydytoja seksopatologė Irena Jonkuvienė. Tačiau, pasirodo, ir per didelis seksualumas gali tapti nelaimingo įvykio kelyje priežastimi. Kasdien į eismo įvykių vietas skubantis „Balticum“ televizijos laidos „Reidas“ redaktorius ir vedėjas Gintaras Vaičekauskas prisiminė kuriozinę situaciją, kai vairuotojas nesuvaldė mašinos ir nuvažiavo į krūmus, įsirėžė į stulpą, galinio vaizdo veidrodėlyje pamatęs, kaip keleivių porelė užsiima oraliniu seksu.

„Mazda” populiarumas vis auga
|

„Mazda” populiarumas vis auga

Pirmasis 2004 m. ketvirtis kompanijai „Mazda” buvo ypač sėkmingas. Kovo mėn. pardavimas Europoje pasiekė rekordiškai aukštą lygį. Lietuvoje naujieji „Mazda” modeliai taip pat sparčiai populiarėja. Mazda automobilių pardavimo augimas pasiekė rekordinį lygį. Europoje pirmąjį ketvirtį buvo įregistruota 33000 naujų automobilių Mazda ir pasiektas 39 % augimas, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tai yra geriausias šio gamintojo rezultatas per visą savo gyvavimą. Suomijos rinkoje augimo tempas buvo dar didesnis: 2004 m. sausio – balandžio mėn. pasiektas po 4 % augimas, parduota 2282 vnt. automobilių, o tai netgi 57 % daugiau negu 2003 metais. Mazda modelių pardavimo augimas ypač įspūdingas Pietų Europoje: Italijoje – 157 %, Portugalijoje – 113 % ir Ispanijoje – 88 %. Mažų automobilių klasėje puikiai sekasi modeliui Mazda2 – pasiekta aukščiausia nei bet kada rinkos dalis. Prie Mazda sėkmės prisidėjo ir neseniai pristatytas naujasis kompaktinės klasės modelis Mazda3 – per 3 šių metų mėnesius parduota daugiau kaip 18 000 vnt. Kaip teigia gamintojai, tai net 25 % daugiau negu tikėtasi.

|

“Ataman II” iš Rusijos

Rusijos automobilių gamintojai sukūrė naują koncepcinį visureigį GAZ-3106, kurį kol kas pavadino “Ataman II”. Šis automobilis buvo pristatytas kaip liukso klasės visureigis ir pagal savo išmatavimus lygiuojasi su tokiais visureigiais, kaip “Toyota Land Cruiser 100” bei “Land Rover Discovery”. Automobilio dizaineriai teigia, kad kol kas pilnai suformuota yra tik mašinos išorė ir automobiliui pasirodžius serijinėje gamyboje išvaizda nesikeis. Tuo tarpu interjero detalės dar bus tobulinamos. Manoma, kad pradžioje į šį modelį bus montuojami benzininiai 2,3 litro, 2,5 litro ir 2,7 litro darbo tūrio varikliai. Tačiau variklio skyrius sukompuonuotas taip, kad jame galima sutalpinti ir V-6 bei V-8 tipo variklius. Gali būti, kad vėliau į naująjį “Ataman II” bus montuojamas 3,4 litro V-6 variklis, sukurtas automobiliui GAZ-3105 “Volga”.

|

Naujasis ”Fordo” darbinis arkliukas

Prieš pusantrų metų “Ford Motor Co.” Europos padalinio prezidentas Džimas Donalldsonas Hanoverio sunkvežimių ir komercinių automobilių parodoje perkirpo juostelę ir minia žurnalistų sugužėjo įvertinti naujojo “Ford Transit” konceptinio varianto. Po metų su trupučiu ketvirtosios kartos “Transit” modelis stoja ant konvejerio – iš pradžių Belgijos Genko ir Didžiosios Britanijos Southemptono gamyklose, o šių metų pabaigoje Turkijoje bus pradėti surinkinėti pailgintos bazės ir padidinto kraulumo (iki 3,5 t) “Ford Transit”. Labai greitai naujieji modeliai pasieks ir Lietuvą. Kompanija tiek krovininius furgonus, tiek ir keleivinius “Transit” taip pat žada leisti Baltarusijoje, Kinijoje, Vietname bei Lenkijoje.

|

Naujasis “Volkswagen Polo”

DPA pranešimu, Vokietijos automobilių grupė “Volkswagen AG” spalio viduryje ketina pristatyti naują “Polo” modelių kartą. Bazinis naujojo “Polo” variantas kainuos 20 tūkst. 800 Vokietijos markių. “Volkswagen” teigimu, skirtumas tarp ankstesniojo “Polo” bei naujosios kartos modelio yra daugiau vizualus nei esminis. Naujasis “Polo” aprūpintas vieno litro talpos 50 AJ galingumo varikliu bei visiškai padengtas antikorozine danga. “Volkswagen” duoda naujajam “Polo” modeliui 12 metų garantiją prieš rūdis.

|

Septintoji ”Toyota Celica” karta

“Toyota Celica” pirmą kartą pasaulio visuomenei buvo pristatyta 1970 metais Tokijo automobilių salone – Tokyo Motor Show. Naujasis ,,Toyotos” dvivietis sportinis automobilis buvo pagamintas Japonijos rinkai. Kompanijos tikslas tuomet buvo adaptuotis prie vakarietiškų tendencijų. Pagrindinis “Toyota Motor Corp.” Taikinys tuomet buvo patenkinti labai reiklius Jungtinių Valstijų ir Europos sportinių automobilių mėgėjų poreikius. Europoje pirmą kartą automobilis ,,Toyota Celica” su 1,6 litro darbo tūrio keturių cilindrų varikliu pasirodė 1971 metų viduryje. Truputį vėliau Truputį vėliau atsirado versija su 2 litrų varikliais. Serijinė gamyba Japonijoje prasidėjo nuo 1973 metų balandžio. Tam tikrą laiką šis modelis buvo pristatomas tik vietos rinkoje (pradėtas eksportuoti nuo 1976 metų, po to, kai jis tapo Japonijos “Metų modeliu”). Tačiau jau pirmosios kartos europinei ,,Celicai” buvo atlikti keli pakeitimai, ir pasiekta puikių rezultatų tiek vietos, tiek užjūrio rinkose.

|

Škoda Fabia” kelios akimirkos po premjeros

“Škoda Fabia” pirmuoju automobiliu, sukurtu ant vadinamosios naujosios “Volkswagen” koncerno platformos, kuri naudojama “VW Polo” klasės automobilius gaminti. Panašaus likimo susilaukė ir kitas čekų gamybos modelis – “Octavia”. Šiuos automobilius vienija tai, jog “Škoda Octavia” ir “Škoda Fabia” – vienas į kitą “peraugantys” automobiliai. Tik “Škoda Octavia” galima būtų pavadinti labiau “Passatu”, negu labiau “Golfu”. O štai “Škoda Fabia”, galima sakyti, yra “beveik Golfas” negu beveik “Polo”. Tai dar vienas žingsnis link koncerno koncepcijos unifikuoti kuo daugiau modelių – 60 proc. “Fabia” detalių bus panaudota kuriant kitus susivienijimo automobilius – “Seat”, “Audi” ir “Volkswagen”. Tokiu būdu VW stengėsi užimti visas nišas įvairių lengvųjų automobilių rinkos segmentuose, nepalikdamas nė mažo tarpelio konkurentams įsisprausti.