| | |

Lietuvių sukurtas tinklalapis pritraukė 14 mln. litų investicijų

Populiariausias pasaulyje mobiliesiems telefonams skirtų programų bei žaidimų tinklalapis “GetJar”, kurį sukūrė ir valdo lietuvių kompanija “GetJar Baltic”, pritraukė 6 mln. JAV dolerių (14,1 mln. litų) dydžio investicijų iš Didžiojoje Britanijoje ir JAV Silicio slėnyje įsikūrusios investicinės kompanijos “Accel Partners”. “Lietuvių sukurtas “GetJar” tapo fenomenu mobiliųjų aplikacijų pasaulyje ir šiandien yra vienas svarbiausių tinklalapių vartotojams. Mūsų investicijos į portalo plėtrą padės sėkmingai tobulinti produktą, jungiantį mobiliųjų aplikacijų kūrėjus ir vartotojų bendruomenę”, – teigia “Accel Partners” Didžiosios Britanijos padalinio vadovas Kevinas Comoli (Kevin Comolli). “Accel Partners” kartu su verslininkais iš įvairių pasaulio šalių plėtojo ir stiprino šiandien pirmaujančius prekės ženklus, tokius kaip “Macromedia”, “RealNetworks” ar “Facebook”, kurios 1,6 proc. akcijų už 240 mln. JAV dolerių (564 mln. litų) šių metų rudenį įsigijo tarptautinė kompanija “Microsoft”. “Mes džiaugiamės partneryste su “Accel Partners” ir atsiveriančiomis galimybėmis intensyviai tobulinti sąlygas mobiliųjų programų kūrėjų ir vartotojų bendradarbiavimui, kurio dėka sukuriamos plačiai taikomos mobiliųjų prietaisų aplikacijos”, – teigia “GetJar” vadovas Ilja Laurs. Pasak jo, investicijos bus skiriamos įmonės plėtrai Didžiojoje Britanijoje ir JAV, kur ketinama suformuoti pardavimų ir rinkodaros komandas, stiprinsiančias portalo pozicijas.

| |

Paroda “Infobalt 2007” baigėsi robotų kautynėmis

Paskutinę “Infobalt 2007” parodos dieną, 2007 m. spalio 27 d., elektronikos mėgėjai surengė pirmas Lietuvoje “mini sumo” robotų kautynes. Po varžybų, atsakinėdami į lankytojų klausimus, robotų kūrėjai džiaugėsi, kad pavyko sudominti jaunimą technologijomis ir robotų kūrimu. Nuo keistų “padarų” knibždantis ir dūzgiantis stendas sulaukė didelio dėmesio – dar pirmąją parodos dieną pas robotų kūrėjus užsuko ir su jais kalbėjosi Ministras Pirmininkas Gediminas Kirkilas. Robotų kūrėjų klubo atstovas Vitalij Rodnov, pasakodamas apie šio renginio tikslus, teigė, kad “mini sumo” robotukus pasigaminti nesudėtinga, ir savarankiškai tai gali padaryti net vyresniųjų klasių moksleiviai. Tačiau jis neatskleidė savo pagaminto robotuko – varžybų nugalėtojo, akivaizdžiai pranašesnio už kitus dalyvių kūrinius, kainos. “Šie robotukai, nors ir atrodo panašūs į žaislus, gali kainuoti ne vieną šimtą litų. Tarptautinėms varžyboms surinkti robotai – tai sudėtingi elektroniniai mechanizmai. Jiems specialiai kuriamos valdymo programos ir planuojama kautynių taktika. Tačiau šiuo renginiu norėjome sudominti ir paskatinti jaunus žmones kurti patiems. Tiek pristatytų robotų gausa, tiek stendą supusių parodos lankytojų dėmesys rodo, kad tai padaryti mums pavyko”, – apibendrino pasirodymą V. Rodnov.

„Infobalt” parodoje – robotų kautynės
| |

„Infobalt” parodoje – robotų kautynės

Spalio 27 dieną lietuviško technologijų portalo Elektronika.lt suvienyti elektronikos mėgėjai rengia robotų kautynes. Kautynės vyks parodoje „Infobalt 2007″ (š. m. spalio 25-27 d. Lietuvos parodų centre „Litexpo”). Lietuvos elektronikos mėgėjų pagaminti robotai, apvažiuojantys kliūtis, sekantys liniją, kovojantys tarpusavyje, bus demonstruojami visos parodos metu. Paskutinę parodos dieną vyksiančiose robotų kautynėse – varžybose galinėsis karingieji „mini sumo” robotukai. „Dabar, kai galima kone viską nusipirkti, jaunimas vis mažiau domisi technologijomis ir tampa tiesiog vartotojais. „Robotus kurti – paprasta!” – tokiu šūkiu kviečiame kurti ir konstruoti patiems”, – pasakojo Vitalij Rodnov, robotų kūrėjų klubo atstovas. „Mini sumo” robotų rungtynės Lietuvoje rengiamos pirmą kartą. Jų metu du patys save kontroliuojantys robotai bando išstumti vienas kitą iš ringo. Pirmasis, palikęs ringą, pralaimi raundą. Laimėjęs du raundus robotas laimi mačą. Daugiausiai mačų laimėjęs robotas laimi varžybas. Šiuo pomėgiu Elektronika.lt entuziastai tikisi užkrėsti ir parodos lankytojus, taip norėdami paskatinti jaunimą domėtis technologijomis ir paįvairinti jų laisvalaikį. „Neabejoju, kad žingeidūs ir technika besidomintys jaunuoliai ateityje taps gerais specialistais”, – kalbėjo V. Rodnov.

| |

Tarptautinė “Infobalt” konferencija: intelektualūs transporto sprendimai ir plačiajuostis internetas

Asociacija “Infobalt” jau devintus metus organizuoja tarptautinę IRT srities konferenciją, kurios tema parenkama perspektyviausia, didžiausią pridėtinę vertę rinkos dalyviams žadanti informacinių technologijų sektoriaus sritis. Šiais metais tokia tema – inovatyvios informacinės technologijos verslui ir mokslui. Spalio 23 – 24 dienomis viešbutyje “Reval Hotel Lietuva” Vilniuje vyksiančios konferencijos metu bus diskutuojama šiuo metu šalyje aktualiausių informacinių technologijų klausimais. Antrają “Infobalt” konferencijos dieną pradės seminarai apie intelektualius transporto sprendimus ir plačiajuosčio interneto plėtrą ir perspektyvas. Pastaraisiais dešimtmečiais Europoje labai išaugo kelių transporto apimtys – apie 80 proc. žmonių keliauja automobiliais, apie 44 proc. krovinių vežama automobilių keliais. Kasmet ES transporto priemonių padaugėja maždaug 3 milijonais, tuo pačiu daugėja eismo įvykių, žūčių keliuose, sužeidimų, patiriama vis daugiau materialinių nuostolių, daroma žala aplinkai. Europoje per metus keliuose žūva apie 40 000, sužeidžiama apie 1 700 000 žmonių. Transporto kamščių problemos nesvetimos ir didžiausiems Lietuvos miestams, o “karas keliuose” – viena labiausiai žiniasklaidoje eskaluojamų nūdienos aktualijų. Lietuvoje turi būti diegiamos ir naudojamos pažangios informacinės ir ryšių technologijos, skirtos gerinti eismo Lietuvos keliais sąlygas ir saugą, išsaugoti žmonių gyvybes bei priartinti Lietuvos kelių transporto informacinę infrastruktūrą prie ES.

| |

Tarptautinė “Infobalt” konferencija: kalbinės technologijos bei verslo informacijos valdymas

Antrają “Infobalt” konferencijos dieną užbaigs seminarai apie kalbines technologijas bei verslo informacijos ir procesų valdymą. “Kompiuterių, kompiuterizuotų prietaisų, dialoginių sistemų, informacijos paieškos sistemų valdymas balsu atveria naujas galimybes našiai ir patogiai dirbti. Atliekant šnekos atpažinimo tyrimo darbus, Matematikos ir informatikos instituto Atpažinimo procesų skyriuje sukurtas atskirai sakomų žodžių ar frazių atpažintuvo prototipas – Atpažintuvas. Pranešimo metu bus demonstruojamos Atpažintuvo prototipo galimybės, valdant kompiuterį balsu: programų paleidimas, interneto puslapių atidarymas”, – sakė MII Atpažinimo procesų skyriaus vadovas prof. Laimutis Telksnys. Seminaro metu taip pat bus pristatomas balso dialogų technologijų (BDT) raida, balso technologijų pritaikymas kriminalistikoje ir duomenų apsaugoje, sprendimai akliesiems. Bendros Lietuvos ir Kanados įmonės “Astera” direktorius Vytautas Slivinskas paskelbs apie naują formantinio teksto pavertimą šneka metodą. Seminare “Verslo informacijos ir procesų valdymas” bus diskutuojama apie informacinių technologijų projektų vadybą Lietuvoje, IT įrankių pritaikymą versle bei tokių paslaugų nuomą.

| |

Baltijos šalių kompiuterinių žaidimų asai iš WCG finalo medalių neparsiveža

Baltijos šalims atstovavo devyni žaidėjai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Sėkmingiausiai pasirodė Latvijos atstovas, „Fifa Soccer‘07″ žaidėjas Andrejs Titovs, kuris savo grupėje įveikė visus konkurentus ir suklupo tik atkrintamajame 8-ajame etape. Kelią į pusfinalį jam užkirto Austrijos atstovas. „Need for speed” žaidėjui Aleksandrui Kirhenšteinui (Latvija) taip pat puikiai sekėsi grupės kovose, tačiau atkrintamajame 16-ajame etape jį įveikė Uzbekistano atstovas. „Star Craft” specialistas Andrejs Kalnins (Latvija) savo grupėje iškovojo dvi pergales iš keturių ir nepateko į tolimesnį etapą. Taip pat savo varžovams grupės atkrentamosiose rungtynėse nenusileido estų komanda „sYnck”, žaidusi „Counter-Strike”. Atkrentamajame 16-ajame etape jai pasipriešino ukrainiečiai. Lietuvai atstovavęs šešiolikmetis „Warcraft 3: The Frozen Throne” žaidėjas Romanas Rimkus, savo grupėje iškovojęs tris pergales iš septynių, turėjo pripažinti Kinijos, Pietų Korėjos ir Kroatijos žaidėjų pranašumą. Lietuvis nepateko į atkrentamąjį 16-ąjį žaidynių etapą. WCG varžybas Baltijos šalyse organizuojanti kompanija „Samsung Electronics” yra pagrindinė pasaulinė WCG žaidynių partnerė. Be to, „Samsung” yra pasirinktas kaip oficialus 2007 WCG finalo mobilusis telefonas. Kompanija organizuoja „WCG 2007 Samsung Mobile Challenge” mobiliųjų žaidimų konkursą.

Hakeriai „nulaužė” telefoną „iPhone”
| |

Hakeriai „nulaužė” telefoną „iPhone”

Hakeriai iš bendruomenės „iPhoneSIMfree.com” pareiškė, kad jiems pavyko sukurti programą, atblokuojančią mobilųjį telefoną „iPhone” sukurtą „Apple” korporacijos. Kol kas „iPhone” gali veikti tik JAV kompanijos „AT&T” tinkle. Sprendžiant iš hakerių pareiškimo, telefonas, panaudojus jų sukurtą programą, veikia ir konkurentų „T-Mobile” tinkle. Anot hakerių, atblokavimo procesas trunka tik kelias minutes. Kompanijai „AT&T” priklauso dviejų metų išskirtinės teisės aptarnauti „iPhone” telefonus JAV teritorijoje.

Hakeriai šantažuoja ieškančius darbo
| |

Hakeriai šantažuoja ieškančius darbo

Tarptautinio internetinio darbo paieškos portalo Monster.com vartotojai (o jų vien Didžiojoje Britanijoje yra 3,2 milijonai) tapo hakerių šantažo aukomis.
Hekeriai įsilaužė į portalo serverį apsimetę darbdaviais. Kai gavo priėjimą prie duomenų bazės, jie pradėjo vogti užsiregistravusių lankytojų duomenis ir siuntė jiems elektroninius laiškus, parengtus labai profesionaliai. Šiuose laiškuose su Monster.com atributais apsimetėliai darbdaviai siūlė ieškantiems darbo žmonėms savo kompiuteryje instaliuoti naują įrankį „Monster Job Seeker”. Iš tikro tai buvo „trojano” tipo virusas. Jis nedelsiant užkoduodavo kompiuterio bylas, uždrausdamas vartotojui priėjimą ir palikdavo aukai pranešimą – ‚Užmokėk, arba negausi priėjimo prie savo duomenų”. Kai kurie hakeriai negailestingai kas pusvalandį trindavo dalį duomenų, kol negaudavo iš savo aukos pinigų.

Kinijos armijos hakeriai buvo įsibrovę į Pentagono tinklapius
| |

Kinijos armijos hakeriai buvo įsibrovę į Pentagono tinklapius

“The Financial Times” antradienį pranešė, kad prieš JAV valdžios institucijų kompiuterines sistemas vykdomi Kinijos technologiniai išpuoliai tampa vis sudėtingesni ir reguliaresni. Ši kartą JAV pareigūnai pranešė apie tai, kad Kinijos kariuomenės atstovai įsibrovė į Pentagono kompiuterines sistemas. JAV pareigūnai, kurių pavardės nėra atskleistos, teigia, kad Kinijos kompiuterių specialistai kartu su Kinijos Liaudies išlaisvinimo armija (LIA) šių metų birželio mėnesį įsibrovė į neslaptą JAV Gynygos sekretoriaus padėjėjo Roberto Gateso interneto puslapį. “LIA įrodė, kad ji gali įsibrauti į mūsų kompiuterių sistemas ir jas sugadinti, ir tai, kad konfliktinėje situacijoje ji gali vis iš naujo įsibrauti ir padaryti dar platesnio masto pažeidimus,” – teigė tas pats pareigūnas, pridurdamas, kad LIA taip pat buvo įsibrovusi į JAV gynybos institucijų ir tyrimo centrų tinklapius. Į Pentagono tinklapį buvo įsiskverbta prieš tris mėnesius, kai prieš JAV Gynybos deartamentui keletui mėnesių pavyko atitolinti šias kompiuterines atakas. Atsargumo priemonių buvo imtasi, pastebėjus, kad per pastaruosius keletą metų Kinijos kariuomenės atstovai keletą šimtų kartų per dieną tikrina Pentagono tiklalapius, rašo “The Financial times”. Aukšto rango JAV pareigūnas, nenorėjęs viešinti savo pavardės “The Financial times” sakė, kad “nėra jokios abejonės, kad Kinija tikrino elektroninius laiškus, siunčiamus neslaptoje JAV vyriausybinių puslapių sistemoje”.

“Hakeriai” įveikė „PS3″ konsolę
| |

“Hakeriai” įveikė „PS3″ konsolę

Vos pasirodžius naujai konsolei, “hakeriai” pradeda lenktynes. Jie varžosi, kas greičiau “nulauš” naująjį kūrinį. Po šešis mėnesius trukusios kovos „PS3″ konsolė pagaliau buvo įveikta.
Saugumo programos trūkumai buvo rasti „PS3″ konsolės 1.10 ir 1.11 “firmware” versijose. Vienas iš trūkumus pastebėjusių “hakerių”, rinkai pateikė nelegalias žaidimo kopijas. Tačiau gudruoliams “hakeriams” dar teks pasidarbuoti, kad būtų galima žaidimus žaisti nelegaliai. Dauguma šių “nešvarių” darbelių mėgėjų tikisi, kad „PS3″ gali būti naudojama ir namuose “pagamintoms” programoms. Vis dėlto modifikuojant „PS3″ konsolę iškart prarandama jos garantija. Taip pat yra didelė tikimybė, kad jūsų prisijungimas bus blokuojamas „PlayStation Network” tinkle.