| |

2002 metais prekybos apimtys internete JAV padidėjo 40 procentų

Palyginti su 2001 metais, praėjusiais metais prekybos apimtys internete Jungtinėse Amerikos Valstijose padidėjo 40 procentų ir sudarė 74 milijardus JAV dolerių. Tyrimų bendrovės “comScore Networks” atliktame tyrime buvo vertinamas JAV vartotojų prekių įsigijimas internete, tačiau į tyrimą nebuvo įtraukti interneto aukcionai. “Šis skaičius yra ypač įspūdingas, atsižvelgiant į ūkio trapumą, taip pat į tai, jog pastarasis švenčių mažmenų sezonas buvo vienas iš prasčiausių pastaraisiais metais”, – pažymima “comScore” pareiškime.

| |

El. komercijos augimas pasaulio regionuose

Nors el. komercijos pasaulinės apimtys sėkmingai auga, besivystančios ekonomikos valstybėse jos tebėra nereikšmingos. Būtina el. komercijos plėtros šiose valstybėse prielaida – B2B sektoriaus augimas. Tokios išvados skelbiamos UNCTAD parengtoje “El. verslo ir plėtros 2002 metų ataskaitoje”. Šį pirmadienį paskelbtoje Jungtinių Tautų prekybos ir ekonominės plėtros konferencijos (UNCTAD) ataskaitoje apžvelgiama elektroninio verslo ir plėtros pasaulinė situacija ir prognozės. Taigi, kokios el. komercijos plėtros tendencijos pasaulio regionuose?

| |

Metų gaminio apdovanojimas – tinklapių kūrimo sektoriaus stiprėjimo ženklas

UAB „Gaumina“ turinio valdymo sistema „Building Blox 4 Web“ 2002 m. Lietuvos Pramonininkų Konfederacijos konkurse „Lietuvos metų gaminys“ IT kategorijoje buvo įvertinta aukščiausiu – Metų gaminio apdovanojimu. “Šiuo apdovanojimu buvo įvertinta ne tik įmonė ar konkretus produktas – šį apdovanojimą visų pirma reikėtų vertinti kaip stiprėjančios interneto tinklapių kūrimo rinkos įrodymą”, – mano UAB “Gaumina” direktorius Darius Bagdžiūnas. Būdama jauna (pirmieji komerciniai tinklapiai Lietuvoje buvo pradėti kurti 1997 m.) bei maža (rinkos vertė yra apie 2,5 – 3 mln. LTL per metus), interneto tinklapių rinka buvo beveik nepastebima analitikams ir žurnalistams. Pastarieji šiam segmentui skirdavo mažokai dėmesio, klaidingai jį kartais painiodami su IT ar reklamos sektoriais.

| |

El. komercijos terminų žodynėlis

informacinė visuomenė – tai tokia visuomenė, kurioje visi piliečiai prieina prie žiniu ištekliu ir sugeba pasigaminti relevančią informaciją savo profesinei ir kasdienei veiklai bei aktyviam dalyvavimui visose visuomenės srityse (Kuhlen, 1995). e-komunikacija – bendravimas elektroninėmis priemonėmis: elektroninis paštas, telekonferencijos, pokalbiai internete (chat). e-verslas – apima visu santykiu, susijusiu su tarptautiniu ir nacionaliniu sandoriu sudarymu elektroniniu budu, rušis: pirkimą, pardavimą, tiekimą, užsakymus, reklamą, konsultavimą, įvairius susitarimus bei dalykinio bendradarbiavimo formas (sinonimas: e-komercija).

| |

E-komercija ir netiesioginis apmokestinimas

2000 m. Lisabonos Europos taryboje buvo užsibrėžta įdiegti aiškią ir prognozuojamą e-verslo teisinę bazę, kuri užtikrintų verslo atstovų ir vartotojų interesus bei sąlygotų nuolatinę e-komercijos plėtrą. Deja, dėl e-verslo globalios prigimties netgi didžiausiai pasaulio rinkai – EB vis dar sunkiai sekasi pažaboti globaliausią žmonijos istorijoje prekyvietę. Pastaruoju metu vienas labiausiai diskutuojamų yra e-verslo apmokestinimo klausimas. Nors pirmieji šios srities tyrimai atlikti ir ES teisės aktų projektai parengti gana anksti, dėl sunkumų derinant tarpvalstybinius interesus prireikė kelerių metų tam, kad ES Taryba 2002 m. vasario 12 d. patvirtintų direktyvą, kuria buvo pakeista ES Šeštoji PVM direktyva 77/388/EEC jos nuostatas pritaikant e-komercijai. Šios direktyvos nuostatas jau kitų metų viduryje turės įgyvendinti visos ES valstybės, todėl Lietuvos e-prekybos atstovai jas įvertinti turėtų jau šiandien.

| |

Elektroninė komercija – kelias į pelną

Nors Dot.com bumas šiuo metu yra šiek tiek atslūgęs, tačiau elektroninės komercijos technologijos vis dar atveria plačias verslo galimybes. Kaip jas geriausiai išnaudoti? Nemanykite, kad vos tik sukursite savo įmonės tinklapį internete, Jūsų pelnas ims stebuklingai augti. Pirmas žingsnis, kurį Jūs turite žengti, tai kruopščiai suplanuoti, kokiu būdu pritaikysite technologijas savo kompanijoje. Neužmirškite, kad e-komercijos sprendimą reikia suderinti ir su esamais verslo sprendimais. Navision efektyviai sujungia e-komercijos ir esamo verslo sprendimus. Sistemos pagalba, didinsite pelną, kartu mažindami operacijų savikainą ir pritraukdami į savo verslą naujus pirkėjus ir tiekėjus. Skatindami automatizaciją ir savitarną, sumažinsite bendrąją užsakymo įvykdymo savikainą. Be to, galėsite naudotis svarbiausia verslo ir finansine informacija, kuri leis įdiegti naujus bei pelningus darbo su pirkėjais ir tiekėjais metodus.

| |

E-komercija

Šiuo metu jau daugelis nesistebi, kai kalbama apie internet teikiamus privalumus, jose naudojamas technologijas ir pan. Vis daugiau žmonių savo veiklą perkelia į internet erdves. Formuojasi ištisos internet bendruomenės, atsiranda bendri kultūriniai, socialiniai, ekonominiai siekiai. Ar tai ne naujos eros, naujos ekonomikos pradžia? Taigi, iškyla nauja sąvoka – internet ekonomika, kurios bendri piniginiai mąstai siekia jau milijardus dolerių, pagrindinės investicijos planuojamos būtent šioje srityje. Žinoma, Lietuvoje gal dabar dar yra vizija, kaip, pvz. pusė ar daugiau bendrojo nacionalinio produkto sudarytų būtent veikla internete, kad Lietuvos įmonės veržtųsi investuoti į elektronines parduotuves ir pan. Tai yra vieni iš informacinės visuomenės formavimo uždavinių – naujų interesų perkėlimas į informacinę veiklą, verslą.